In principe wel ja, maar shets zijn sombere paardjes, dus die hebben weinig nodig.
Hooi en een handje brokken per dag.
En hooi kom ik gratis aan.
Tuurlijk zijn er ook andere kosten, maar ik ga zelf de hoeven bijhouden, dus smit is weinig nodig, ontwormen kan ik ook zelf, dus in principe alleen de jaarlijkse enting waar de da voor moet komen.
Er zal ook een ziektenkostenverzekering voor ze komen, dus daar worden veel evt kosten mee gedekt…
De enige startkosten die we zullen hebben is het beton voor de stalvloer, hout is er al, evenals dakpannen.
Het is een droom die ik al 35 jaar heb en die nu uit lijkt te gaan komen… toch zijn we heel bewust de voor en tegens aan het afwegen, we zijn niet onbezonnen aan het handelen…
We zullen moeten gaan kiezen… Of die ene eerste gevlekte of de twee merries…
Vinden het moeilijk, maar denk we toch voor de 2 gaan… Ten eerste omdat we natuurlijk 2 dochters hebben, en omdat we dan niet met het dilemma niet hebben van 1tje alleen houden…
Kids vinden het wel wat moeilijk te begrijpen, maar 3 gaat ECHT niet…
En de 2 merries zijn allebei erg gehecht aan mensen en de oudste zelfs al ingereden…
En ze zijn beide superschattig :inlove: :inlove: :inlove:
Owww je krijgt ze allebei! Dan had ik het niet goed begrepen, sorry Kan me voorstellen dat drie een beetje te veel van het goede is, je kunt dan bijna een manege beginnen
Anders zou ik echt zelf niet gaan morrelen aan hoeven van een pony
Maar als je het idd kan en je kan het betalen (sobere dieren zijn het ja, maar er zijn altijd onvoorziene uitgaven) dan ben ik jaloers op je want ik kan het hier niet en zou ook graag willen.
Tuin is groot genoeg, zeker als we bijna dagelijks met ze gaan wandelen/fietsen e hopelijk ooit rijden…
Ik ga ze ook niet zelf helemaal bekappen, zeker niet in het begin, maar als ik wekelijks hun hoefranden bijvijl, scheelt dat scheuren en afbrokkelen.
En dat scheelt weer in de kosten voor de smid.
En ja, kan de kunst gaan afkijken en misschien cursus gaan doen… pas dan zal ik me aan evt echt bekappen gaan wagen…
Regelmatig met de ‘blote voetjes’ over de verharde weg scheelt al enorm, dan is er vast niet zo veel om bij te vijlen. En voor de rest: het klinkt alsof je er goed over nadenkt, dus dat komt vast goed! Geniet straks maar lekker van je dieren
Tuin is groot genoeg, zeker als we bijna dagelijks met ze gaan wandelen/fietsen e hopelijk ooit rijden…
Ik ga ze ook niet zelf helemaal bekappen, zeker niet in het begin, maar als ik wekelijks hun hoefranden bijvijl, scheelt dat scheuren en afbrokkelen.
En dat scheelt weer in de kosten voor de smid.
En ja, kan de kunst gaan afkijken en misschien cursus gaan doen… pas dan zal ik me aan evt echt bekappen gaan wagen…
Regelmatig met de ‘blote voetjes’ over de verharde weg scheelt al enorm, dan is er vast niet zo veel om bij te vijlen. En voor de rest: het klinkt alsof je er goed over nadenkt, dus dat komt vast goed! Geniet straks maar lekker van je dieren
Hoe graag ik het haar gun, ik vind dat TS juist te makkelijk denkt, maar dat is mijn mening, verder wens ik haar alles wat ze wilt en vooral veel geluk met de pony s.
Ik vraag me af of jullie hoofd en bij zaken kunnen onderscheiden. Jullie zijn zo met details bezig terwijl de basis nog niet stabiel is.
Jullie hebben toch dat prachtige huis waar nog heel wat jaren aan geklust moet worden. Ik zou eerst dat project afronden en daar mijn geld in stoppen.
Een tijdje terug krijg je geld van je familie voor een dagje uit omdat het allemaal tegenzit en de financien het niet toelaten en nu geef je geld uit aan een luxe hobby terwijl je man zijn zaak nog niet van de grond heeft.
Mijn moeder denkt er ook zo over en ik begrijp het.
Maar: We geven er nu geen geld aan uit, behalve de kosten voor het eten.
Ik KRIJG de pony’s en hun toebehoren.
Materiaal voor de schuilstal is er en ook gaas om tuin af te zetten.
Ga de kbs opzij zetten voor de onvoorziene kosten…
Dus we geven er niet veel geld aan uit, daarom nemen we deze kans, omdat dit zo’n mooie kans is.
Vind het zelf ook best dubbel, maar heb er goed over nagedacht en wil deze kans grijpen. Nu KRIJGEN we 2 superlieve betrouwbare beestjes waar we met weinig van kunnen gaan genieten.
Als we dit aanbod niet hadden gekregen, zouden we echt wel langer gedacht hebben over de koop van het eerste veulen, waar we maar van af moesten wachten hoe haar karakter zich zou ontwikkelen…
Dus ik begrijp je helemaal, maar we hebben er echt over na gedacht.
Hebben wij een heel fijne DA waar we in termijnen mogen betalen.
Ook daar hebben we over nagedacht.
Toen we een derde poes in onze schoot geworpen kregen (die is echt uit de lucht komen vallen als net geboren kitten :mrgreen: Geboren in open veld en door roofvogel gepakt en uit poten gevallen in onze tuin.)
Toen hoorde we niemand die daar commentaar op gaf. Dat er nog een beest kwam om te voeden.
Teig heeft vorig jaar ook een operatie moeten ondergaan van bijna 600 euro… Hadden we ook niet voorzien.
We gaan een potje ,maken om het ergste op te vangen, maar mocht er iets ernstigs gebeuren, hoeven we ons daar geen zorgen om te maken… Tenminste, niet om het in een keer te moeten betalen…
Wisje, heel veel plezier, geniet er van! Zolang het jouw portemonnaie is en van niemand anders, heeft niemand er iets mee te maken hoe je je geld besteed.
Wisje, heel veel plezier, geniet er van! Zolang het jouw portemonnaie is en van niemand anders, heeft niemand er iets mee te maken hoe je je geld besteed.