Sinds gisteren mogen wij stiekem gaan dromen en heel hard hopen dat we eind augustus “gezinsuitbreiding” krijgen.
Nee, ik ben niet zwanger, maar onze veestapel gaat zich hopelijk uitbreiden.
We zijn vorige week helemaal verliefd geworden op een shetland veulentje :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
Toen zei mijn man al: Misschien best leuk in de achtertuin…
Gisteren kwamen we weer langs haar en ik zei tegen mijn man: ik zou bijna willen aanbellen en vragen of ze te koop is…
Nou, dan doe je dat toch? Zegt hij… :shock: :inlove:
Dus ik aangebeld en die meneer gevraagd of hij haar ging houden of dat ze te koop zou zijn…
Dat wist hij nog niet, ze is pas 2 weken…
Maar als we over 6 weken terug zouden komen, kon hij het ons vertellen…
Meteen op de kalender gezet en nu zijn we dus heel hard aan het hopen, dat ze verkocht wordt en het binnen ons budget ligt
Helpen jullie hopen? Dan zou mijn 36 jaar lange droom uitkomen: een eigen paardje :inlove: :inlove: :inlove:
Ik duim met je mee…
Alleen, heb je een beetje verstand van paarden? Als dat niet zo is is een shetlander lastig om op te voeden (zelfs al heb je er wat verstand van), vergis je daar niet i, ze bijten en trappen graag en je moet ze de eerste paar jaar echt duidelijk aanpakken anders nemen ze een loopje met je.
Als je er wel verstand van hebt wens ik je alleen maar veel geluk dat ze verkocht wordt en veel plezier ermee :dance:
Fototje???
Oh, shetland veulentjes zijn zoooo schattig :inlove:
Maar hoe kleiner het paard, hoe feller het karakter dus hou rekening met enige training enzo
Spannend hoor…
Oh wat leuk Wisje!! Geweldig om een eigen veulentje te hebben, ik ga duimen hoor!
Wat dat betreft weet ik waar ik aan begin. heb gelukkig veel ervaring met paarden. Helaas alleen nooit een van mezelf gehad…
Daarom hoop ik ook dat dit doorgaat, dat ik haar zelf mag/kan opvoeden…
We hebben zelfs al een naam :oops: :inlove:
Ze zal Bebe (spreek uit als biebie) gaan heten, naar de meiden…
Wat een schatje! Kan me voorstellen dat je voor haar gevallen bent, leuke naam ook :inlove:
Ach wat mooi, een bont veulentje. Ik kan me voorstellen dat je verliefd bent. En wat voor plannen heb je met het veulentje?
De prijs worden jullie het vast wel overeens, de paardenmarkt ligt op zijn gat. Meestal worden de shetjes voor kiloprijs verkocht, 10tje werk dus.
leuk veulentje!
Maar wil je die in z’n eentje in je achtertuin houden…?
Het is zeker een schatje… :inlove: en een erg leuke naam zal ze krijgen.
Maar toch veel sterkte met opvoeden als jullie haar mogen kopen.
Anne heeft een verzorgpony als shet gehad, deze eigenaar heeft heel haar leven paarden gehad en opgevoed, hoog in de sport gereden en haar handen vol gehad om deze shet op te voeden. Hij rijdt nu wedstrijden en je kan zo van zijn kont afglijden zonder dat hij schopt, toch blijft het oppassen geblazen en heeft Anne al een aardig blauwe voet aan hem over gehouden. Fijn om te lezen dat je ervaring met paarden hebt, maar houdt het in je achterhoofd dat ze moeilijk vriendelijk te krijgen zijn en ergggg eigenwijs
Let er btw ook op dat ze niet altijd op het gras moet staan, ze vreten zich dan erg dik en dat is niet gezond. Als je een erg grote tuin hebt moet dat verder geen probleem zijn als ze veel aandacht krijgt.
Petra, ik heb een heel grote tuin hoor
En in haar eentje, nou, tussen de kippen en misschien een geitje erbij…
Wat een schatje!
Maar:
Een paard is een kuddedier… NOOOOOIT alleen houden!
Desnoods een geit erbij (kippen tellen echt niet mee)… Maar liefst een tweede shet!
Echt hoor, dat is niet goed voor zo’n beestje.
Ik ben benieuwd of je je gezin uit kan gaan breiden. Het veulentje lijkt erg op ons veulen. Mijn man was zo bijdehand om vorig jaar een drachtige pony te kopen. We hadden een knol lopen die alweer een jaar alleen was omdat de vorige shetland was overleden, beiden van mijn schoonouders die bij ons wonen (ouderlijk huis opgesplitst), de knol wordt vast en zeker onze erfenis en we wilden hem niet alleen laten. Manlief kon een drachtige shetland kopen voor 100 euro, zoals hij dan redeneert, 2 voor de prijs van 1 :mrgreen: . We wisten niet wanneer het veulen zou komen en ineens op donderdagochtend 29 maart staan er 2 shetlanders in de schuur :inlove: :inlove: :inlove: . Zo lief. Ralf mocht vorig jaar al kiezen voor een naam van de moeder, dit werd Dora (omdat het bij Vera past, is de knol) en nu heet het veulen Boots, want die hoort bij Dora 8) .
Genoeg over ons verhaal, ik ga voor je duimen dat je ook een veulen krijgt :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: .
Gisteren eindelijk telefoon gehad van de meneer!!!
Ze wordt verkocht en valt binnen ons budget, tenminste, binnen wat we bereidt zijn te betalen.
Nu even heel hard gaan hopen dat de nieuwe zaak van mijn man gaat lukken, zodat we het kunnen gaan doen
Man was in september ontslagen, potje was bijna op en grote opdracht ging niet door…
Moeten nu even heel zuinig doen, tot de zaak gaat lopen… Duimen dus…
Oh wat gaaf :dance: :inlove: nu hopen dat je man zijn zaak goed van de grond gaat komen En niet alleen vanwege dat schattige veulentje Bebe uiteraard :thumbup:
Nou, wat ons nu weer overkomt :shock: :shock: :shock:
Wordt ik gisteren gebeld door de dochter van mijn baas, die had gehoord dat wij met een paardje bezig waren.
Zij had een mini lopen van 8 jaar en een veulen… Of wij die wilden HEBBEN!!!
Zij kunnen voor vervoer zorgen en zo :shock: :shock:
Hub was gisteren niet zo heel blij, maar is al om…
Dus nu komen er waarschijnlijk 2, allebei bont en zooooo schattig :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
Ow, wat leuk! :inlove:
Wow wat leuk zeg! Hopelojk kunnen de twee het samenvinden.
Wat een super nieuws! Gefeliciteerd :mrgreen:
@wisje wrote:
Gisteren eindelijk telefoon gehad van de meneer!!!
Ze wordt verkocht en valt binnen ons budget, tenminste, binnen wat we bereidt zijn te betalen.
Nu even heel hard gaan hopen dat de nieuwe zaak van mijn man gaat lukken, zodat we het kunnen gaan doen
Man was in september ontslagen, potje was bijna op en grote opdracht ging niet door…
Moeten nu even heel zuinig doen, tot de zaak gaat lopen… Duimen dus…
Echt super leuk voor jullie hoor, maar een paard onderhouden kost toch ook veel geld :shifty: :think:
Net wat ik dacht Duimelijntje die dieren kosten echt nog een boel geld in hun verzorging.