hondenteek

De hond van de buren heeft een teek en zit er al helemaal in en ze krijgen hem er niet uit nu heb ik gezegt ga er dan mee naar de da laat die hem dan er uit halen maar nee eigenwijs en ze laten het zo kan dit dan nu kwaad voor de hond zo nu met die teek?

Maak me zo zorgen want het is een echte lieve hond!

Weet iemand van jullie dit?

een hond kan net zo goed zieken worden van ene teek als wij , toch?

buiten dat, het doet gewoon zeer!!!

Vind het heel kwalijk dat ze er niks aan laten doen… arm beessie(je zou ze bijna zelf een tekenbeet wensen, en dan lekker lang laten zitten… bah)

Ja inderdaad en meer kan ik er tegen hun helaas niks over zeggen maar heb gezegt dat ik het er niet mee eens ben in ieders geval maar ja hun luisteren helaas niet en het is hun hond en is nog maar net 1 jaar oud zo zielig vind ik het voor het beestje!

De (geleide)hond van een vriend van ons is er een paar jaar geleden zowat aan gestorven. Eruit met die teek, en snel. Je hebt helemaal gelijk. :-*

Oh wat erg nu je dit zegt zeg ik zal het vanavond eens gaan zeggen dat hij er dood aan kan gaan eens kijken of ze dan willen gaan! En ik me maar druk zitten maken hier om die hond die zo lief is voor me tegen iedereen trouwens de goedzak! Ik zou het echt zonde vinden als hij ziek gaat worden! Het blijkt dat hij er al een paar dagen zit net voor zijn oog zo zielig zeg heb gewoon medelijden met het beestje!

Elke dierenwinkel wil hem er zo uit halen en ook nog voor niets, als je even met je hond erheen gaat…

@NoortjeP wrote:

Elke dierenwinkel wil hem er zo uit halen en ook nog voor niets, als je even met je hond erheen gaat…

Ja alleen goed eigenwijs en zeggen dat het geen kwaad kan :wall: :wall:

Ik heb even op google gekeken en het kan zelfs nu voor mij ook gevaarlijk zijn schijnbaar met ziekte’s enzo dus dat laat ik vanavond ze even lezen!

ach wat zielig … kan je niet zelf even met de diereanarts bellen dat de mensen er niets aan willen doen … dit valt ook onder dierenmishandeling … beest pijn laten lijden :cry:

:hug:

Weet ik niet ik zal eerst het van google is uit printen en ze laten lezen en dan is de keuze aan hun wat ze doen doen ze dan nog niks zal ik dat eens proberen bedankt voor de tip

Daar snap ik nou echt nix van. Een hond kan net zo goed lyme oplopen als een mens. De teken zijn gewoon hetzelfde :eh:

En hangt er vanaf waar de teek zit, maar hij kan er idd ook nog last van hebben. Hoeft trouwens niet hoor, honden hebben een andere pijngrens dan mensen en een minder gevoelige huid.

Maar als je een teek bij je hond of kat vindt; hup! eruit met dat ding!

Ik heb het van google net gegeven en ze zou het lezen maar ze maakte zich er niet druk om erg gewoon dit baal er wel van en ik aai de hond nu niet meer ook al vraagt hij aandacht bij de schutting ben bang dat ik het anders ook krijg ik weet het even niet meer wat ik moet doen kan de da wel bellen maar die zullen zeggen van kom er maar mee en krijg die hond echt niet mee van de buren :wall: :wall: :wall:

@kletsmiep wrote:

Ik heb het van google net gegeven en ze zou het lezen maar ze maakte zich er niet druk om erg gewoon dit baal er wel van en ik aai de hond nu niet meer ook al vraagt hij aandacht bij de schutting ben bang dat ik het anders ook krijg ik weet het even niet meer wat ik moet doen kan de da wel bellen maar die zullen zeggen van kom er maar mee en krijg die hond echt niet mee van de buren :wall: :wall: :wall:

och meis toch …

Ik las dat hij bij zijn oog zat … klopt dat ???

dan zou ik nu de dierenbescherming bellen :evil: zijn ze nu helemaal beshokken :wall:

áls de teek al de ziekte van lyme bij zich draagt; dit is niet besmettelijk hoor!

eeeh onze kat had laast een teek ik aaide hem en ik voelde een bultje dus bekeek dat goed. Volgens mij wat ik hoorde hier kon dat geen kwaad ALleen heeft hubbie de teek eruit gehaald

@mv2kids wrote:

Vind het heel kwalijk dat ze er niks aan laten doen

Nou idd…

Als dat je al teveel is neem dan geen dieren!

@TaMa wrote:

@mv2kids wrote:

Nou idd…

sluit ik me bij aan

@kimmiejj wrote:

@TaMa wrote:
@mv2kids wrote:

Nou idd…

sluit ik me bij aan

idem :thumbup:

Net de da gebeld en die zeggen kom er maar mee maar ja dat gaat niet krijg de hond niet mee anders was ik achter elkaar gegaan :wall: :wall: :wall: :wall:

Hoe is het nu met het beestje ???