Met de hond gaat het nog steeds het zelfde speels genoeg nu nog ik heb de dierenbescherming een mailtje gestuurd want bellen ging niet meer aangezien ik een hele dag heb gewerkt lukte dit niet eerder. Ben benieuwd of ik hier nog iets van hoor!
De buurvrouw sprak ik net nog even kwamen tegelijk thuis en ze dacht nu dat het een vratje was ja ja en die komt zo maar in eens recht boven een beest zijn oog?? Maar ze maakte zich er inieders geval niet druk om. :wall: :wall: :wall: :wall:
Nou ja, even in de gaten houden. Als ie zich volzuigt dan valt ie er zelf wel af, en als hij hem al kapot heeft gekrapt dan zal hij hoogstwaarschijnlijk mee verdwijnen met het korstje.
De kans dat ie lyme krijgt is niet heel groot, honden kunnen er veel beter tegen dan mensen. Niet te druk om maken hoor.
(naar mijn weten doet een tekenbeet ook geen pijn hoor… heb er zelf weleens een gehad, en je voelt niets)
nu maar hopen dat het alsnog een wratje is en anders hopen dat de hond niet ziek word van de teek
Ik heb juist op de puppycursus gehoord dat er tegenwoordig teken van overzee zijn (Middelandse zee gebied) die erg gevaarlijk zijn voor honden, wat een hond zelfs fataal kan worden. Er werd ons ontzettend op het hart gedrukt te zorgen voor een goede tekenbescherming (tekenband of druppels) omdat er dus van die gevaarlijke teken zijn.
Ik vrees dat de dierenbescherming niet zoveel zal doen… Waardeloze mensen zijn je buren, sorry dat ik het zeg. :silenced:
een dikke week geleden had onze hond er ook 2…
zijn dadelijk naar de dierenarts gegaan, die heeft ze weg gedaan en zei toch dat het goed was dat we langs gegaan waren…
vriend heeft niet echt gevraagd of het gevaarlijk kon zijn, maar het is maar 2 seconden werk, daarvoor kan je het risico toch niet nemen?
snap die mensen niet goed, als je huisdieren wil, moet je ze toch verzorgen?
wij hebben nu zo een tangetje meegekregen, kunnen we ze er zelf uithalen in het vervolg…
Ja en zo hoord het ook maar hij was er al af gevallen dus het was wel een teek. Maar druk maken doen ze dus echt niet! Jammer maar ik vind dat hun geen huisdieren waard zijn op deze manier!
Er zijn mensen zat die het ook bij mensen niet erg of eng vinden.
Ik ben zelf als de dood voor die dingen en word na een bezoekje aan het bos ook bijna altijd ‘aangevallen’ door een teek… :think:
Het hoeft inderdaad niet zo te zijn dat je er ziek van wordt, maar de kans is er wel en daarom vind ik die dingen zo eng…brrr… zo ontzettend ziek van zo’n klein beestje. :?
Ik vind het ver gaan om te zeggen dat deze mensen geen dier waard zijn, omdat ze zich niet zo druk maken om een teek…
Maar in mijn ogen hadden ze ook even naar de da moeten gaan hoor. Hoop maar voor de hond dat het geen zieke teek was.
Ik heb zelf afgelopen najaar de ziekte van Lyme gehad en dat is zeker geen pretje, hoor!
Gelukkig ben ik er door mijn eigen allertheid en doordat ik flink heb gespeurd op internet, op tijd bij geweest met de antibiotica.
Ik heb namelijk geen tekenbeet gemerkt en ik heb geen rode vlek gehad.
Wij zijn een paar jaar geleden naar een huisje in Limburg op vakantie geweest met daarom hoog gras, mijn honden hebben nooit teken maar mijn Rottweiler zat echt helemaal vol, heb echt nog weken die dingen er uit lopen trekken :sick: zag ze gewoon niet allemaal zitten ik voelde haar om de dag 's avonds na en dan deed ik weer een rondje met de tekentang. Ze heeft er verder nooit last van gehad, ik weet eigenlijk niet of het voor dieren net zo gevaarlijk is als voor ons… Maar wat ik wel weet is dat een teek zichzelf volzuigt en dan loslaat, dus als de teek vol zit laat hij los als het goed is…