hond castareren

Hey,



Ik wil mijn bijna 5 jarige grote hond toch laten castareren.

De rede is niet omdat hij rijdt om dingen of mensen

Maar dat hij steeds een onsteking aan zijn ding heeft,en dus vieze groene sperma lekt. Ik had het eerst aan de dierenarts verteld en toen zei hij dat elke mannetjes hond dat wel heeft…

Nou ik heb er nog nooit van gehoord…

Ook word ik gek van dat gelik aan vrouwtjes plas!

Hij sleurt me erheen en dan trek ik hem weg en dan sleurt hij me weer mee… tjah, hij is wel bijna 45 kilo…

Ik wil weten wat de positieve kanten zijn van het castareren en negatieve… En weten jullie de prijs ongeveer?



Alvast bedankt!



Groetjes Jeanette

reken maar rond 350 euro

maar is tegenwoordig zo gebeurt heeft hij geen last van

Het is castreren. :wink:

Die groene rotzooi, dat klopt inderdaad.

Hebben wel meer honden last van.

Als het niet ontstoken is is het goed hoor!

Je meesleuren naar damesplasjes is toch een kwestie van afleren ben ik bang, dat kunnen gecastreerde reuen nog steeds doen.

Gewoon duidelijk en consequent zijn en zorgen dat je hem altijd onder appèl hebt.



Voordelen castreren: Ze kunnen zich niet meer voortplanten. :wink:

Rijgedrag en agressie e.d. hoeven niet weg te gaan na castratie.



Nadelen: De vacht kan veranderen en heel ‘moeilijk’ worden, d.w.z. stug of krullerig en snel klittend.

Gedrag kan ook ten nadele veranderen, incl. de tolerantiedrempel van andere honden naar jou hond toe en andersom.

Sommige honden kunnen helemaal niks met gecastreerde honden.

Daarnaast heb je kans dat hij veel sneller te zwaar wordt dan eerst.

Je moet echt heel goed op zijn voeding gaan letten.



Edit: Natuurlijk is het ontstoken als er groen uitkomt, duhh… Sorry.

Niet helemaal wakker. :mrgreen:

Maar ze hebben er geen last van, dat bedoelde ik.

Kun je niet gewoon even beter je dierenarts opbellen, en vragen naar de prijs dan weet je het meteen…

word ik hier nou altijd verbeterd op mijn spelling??? :?



Over dat het haar stug of klitterig gaat worden gaat hier moeilijk want zijn haar is kort en altijd al erg stug geweest,



Ik wil totaal niet dat zijn gedrag er van gaat veranderen… daar bedoel ik mee dat hij altijd al erg lief is en dat hij niet ineens agressief ervan gaat worden.



Diablow heeft vaak last van dat lekken van dat vieze spul van zn ding.

Soms word het groen soms is het wit…

Snap niet hoe dat komt,

Hij heeft het namelijk nog nooit gedaan ofzo…

Hij heeft ook nog nooit op iets of iemand gereden…



Is de enige voordeel dat ze zich niet meer kunnen voorplanten??

Ook dat lekken van dat vieze spul dan toch?



In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden!

dat groene lekker heeft die van ons ook… en betwijfel dat ik weg gaat naar de operatie …



als ik het zou overwegen dan is het alleen omdat jij zegt hij rijdt op alles…



meen dat ze dikker en rustiger kunnen worden.





ben bang dat dat likken ook gewoon blijft…

Uit ervaring:

mijn hond werd dikker, huid ging achteruit. Niet alleen stugger (voordeel mijne en zoals ik las jouwe ook, had dit al), maar zijn hele achterkantje was vol jeuk (nagekeken voor iets anders, was het niet).

Lekken deed hij dan niet meer, maar het likken bleef.

Hij was rustiger, gelukkig niet aggressief.

Dat groene gaat niet weg met een castratie, dat zijn gewoon druppels urine die daar blijven plakken…zeg maar. :wink:



Mijn hond stopte met overal tegen aan te plassen, werd lekker rustig en werd niet dikker gelukkig.

Ik heb er geen spijt van gehad destijds dat ik het had laten doen.

oh jawel hoor, die groene troep gaat echt wel weg met de castratie.

Hier had ik jaren hetzelfde met de hond…overal vlekken van die groene troep. En na de castratie was dat weg.



Verdere voordelen waren hier dat onze mannetjes zich niet meer door elkaar lieten opjennen.

Het rustig worden heb ik niets van gemerkt, binnen waren ze al rustig, buiten zijn ze nog steeds even lastig, maar daar heb ik verder geen problemen mee. Ik heb probleemhonden en dat accepteer ik ook, alleen moet de buitenwereld dat ook eens doen.



Ze zijn wel dikker geworden en de vacht is inderdaad wat stugger.



Oh ja en het rijden (daar waar jij het voor doet) is na castratie hier ook weg gegaan!



En de prijs verschilt echt per dierenarts. Dus ik zou gewoon eens rondbellen. Succes ermee!

iedere hond reageerd anders op een castratie.



onze oude hond hebben wij ook laten castereren (oud als in, die van vroeger), veel beter. nu deden wij het op hoop dat het gedrag beter werd en dat gebeurde gelukkig. maar bij ons kostte het niet zoveel hoor. 150 euro kan ik me herinneren.

Het probleem met castratie is dat mensen het vaak zien als een soort wondermiddel voor probleemgedrag (ik zeg niet dat jij dit ook doet hoor!).

Dat is het niet.

Probleemgedrag moet anders aangepakt worden.



Mijn punt was meer dat je nooit weet hoe de hond op de castratie reageert, wil je dat risico nemen?

Zijn gedrag kan veranderen, zijn vacht ook.

Hij kan sneller overgewicht hebben, enz…



Als het je puur om het groene spul gaat en je dierenarts je er niet mee helpt, kun je misschien eens bij een andere dierenarts vragen?

Er is wel iets voor te krijgen geloof ik.



O en ik wilde niet je spelling corrigeren ofzo hoor, ik dacht gewoon ik zeg het even. :wink:

Groene prut uit de penis verdwijnt idd na castratie. Ook gelik aan plasjes ed gaat over. Je kunt ook aan de gang met een Delvomast injector (is antibiotica-zalf), maar het komt eigenlijk altijd weer terug.



Er zijn niet veel nadelen, behalve dan dat de hond rustiger kan worden. Het echt slome oude mannen gedrag zie je vooral bij rassen als de labrador en de golden retriever…Dat hangt dus erg van de hond af.



Veel mensen blijven na castratie hetzelfde voer geven. Dat moet je niet doen, want ze hebben daarna minder nodig. Je moet dus opletten dat je minder geeft en het liefst voer speciaal voor gecastreerde honden. Anders komen ze vaak fors aan, en worden ze alsnog sloom.



De prijs hangt af van het gewicht van de hond. Hoe zwaarder hoe duurder. Castratie is wel veel goedkoper dan sterilisatie, boven de 300 euro is echt niet nodig. Wanneer je niet te veel wilt uitgeven kun je rondbellen waar het niet zo duur is.



Succes :thumbup:



O ja, en vachtproblemen zie je vooral wanneer je (te) jong castreert, en bepaalde rassen zijn er ook gevoelig voor, vooral langharige rassen.

Hoi meid,



heb de reacties nog niet gelezen dus als ik iets zeg wat al gezegd is, sorry dan 8)



wij hebben jarenlang een hond gehad, altijd reuen, en altijd dit probleem gehad. Schatten van honden, en altijd lekken…



Onze laatste hond hebben we chemisch laten castreren om eerst eens te zien hoe hij erop zou reageren. Dit geeft hetzelfde ‘effect’ als een echte castratie, alleen is deze niet definitief. Dus als je hond er door zou veranderen op een voor jou niet acceptabele manier, dan kun je het laten uitwerken en niet meer opnieuw doen (de chemische castratie .



Onze hond is 3 maanden na zijn chemische castratie overleden (helaas :cry: :cry: :cry: ) maar in die 3 maanden was wel het lekken afgelopen. Ik moet er wel bij zeggen dat onze dierenarts ons op het hart drukte dat het geen garantie is, bij de ene hond houdt het op en bij de andere niet…



Ook heeft onze dierenarts aangegeven dat een effect van castreren kan zijn dat een hond zijn urine gaat laten lopen. Daar wordt je ook niet vrolijk van :frowning: dus vandaar dat wij hebben gekozen voor de chemische castratie, als ‘uitprobeersel’ zegmaar. Mocht hij dan incontinent worden, dan zou dat slechts tijdelijk zijn tot de chip met chemische troep zou zijn uitgewerkt. Maar onze hond hield dus keurig zijn urine bij zich :wink: en hield dus ook op met het lekken van die vieze druppels.



Het chemisch castreren kostte ons zo’n 60 euro, hoeveel een echte castratie kost weet ik niet. Maar wellicht is het ook iets voor jullie, om eerst eens te kijken hoe hij erop reageerd?



Succes met je keuze!!!

@hanneke wrote:

Groene prut uit de penis verdwijnt idd na castratie. Ook gelik aan plasjes ed gaat over. Je kunt ook aan de gang met een Delvomast injector (is antibiotica-zalf), maar het komt eigenlijk altijd weer terug.



Er zijn niet veel nadelen, behalve dan dat de hond rustiger kan worden. Het echt slome oude mannen gedrag zie je vooral bij rassen als de labrador en de golden retriever…Dat hangt dus erg van de hond af.



Veel mensen blijven na castratie hetzelfde voer geven. Dat moet je niet doen, want ze hebben daarna minder nodig. Je moet dus opletten dat je minder geeft en het liefst voer speciaal voor gecastreerde honden. Anders komen ze vaak fors aan, en worden ze alsnog sloom.



De prijs hangt af van het gewicht van de hond. Hoe zwaarder hoe duurder. Castratie is wel veel goedkoper dan sterilisatie, boven de 300 euro is echt niet nodig. Wanneer je niet te veel wilt uitgeven kun je rondbellen waar het niet zo duur is.



Succes :thumbup:



O ja, en vachtproblemen zie je vooral wanneer je (te) jong castreert, en bepaalde rassen zijn er ook gevoelig voor, vooral langharige rassen.




Dat vetgedrukte hoeft dus helemaal niet waar te zijn, dat verschilt per hond.

Ook de groene prut verschilt want mn moeders hond heeft dat ook nog steeds na castratie…



:mrgreen:

Nee, het likken aan plasjes van teven gaat over, want dat is namelijk hormonaal. En dat noemde de TS. Ik schreef het niet volledig, maar uiteraard reageerde ik op haar vraag.

Wanneer een hond aan alle plasjes ruikt en snuffelt, dan zal hij dat blijven doen. Maar hormoongestuurd gedrag gaat over. :-*



Voorhuidontsteking gaat in 99,99 % van de gevallen ook weg, want dat is namelijk ook hormoongestuurd. Even nagevraagd hier, ik heb een collega die 30 jaar in het vak zit, en hij heeft het nog nooit meegemaakt dat het bleef. De hond van Rooikes moeder is dus een enorme uitzondering :mrgreen: (gelukkig, want het is natuurlijk enorm smerig :sick: )



Je kunt tegenwoordig ook een hormoonstaafje laten zetten bij een reu. Werkt een half jaar, en heeft goed effect. Zit zo rond de 80 euro . Dat is dus wel duur, maar wat Paco al zei: dan kun je het ook uitproberen. Chemisch castreren dmv injectie heeft namelijk een wisselend effect. Bij de ene hond werkt het een maand, bij de andere 3 maanden, dus dat blijft zo vaag. Staafje werkt half jaar…Het heet Suprelorin.



Succes :thumbup:

@hanneke wrote:

Nee, het likken aan plasjes van teven gaat over, want dat is namelijk hormonaal. En dat noemde de TS. Ik schreef het niet volledig, maar uiteraard reageerde ik op haar vraag.

Wanneer een hond aan alle plasjes ruikt en snuffelt, dan zal hij dat blijven doen. Maar hormoongestuurd gedrag gaat over. :-*



Voorhuidontsteking gaat in 99,99 % van de gevallen ook weg, want dat is namelijk ook hormoongestuurd. Even nagevraagd hier, ik heb een collega die 30 jaar in het vak zit, en hij heeft het nog nooit meegemaakt dat het bleef. De hond van Rooikes moeder is dus een enorme uitzondering :mrgreen: (gelukkig, want het is natuurlijk enorm smerig :sick: )



Je kunt tegenwoordig ook een hormoonstaafje laten zetten bij een reu. Werkt een half jaar, en heeft goed effect. Zit zo rond de 80 euro . Dat is dus wel duur, maar wat Paco al zei: dan kun je het ook uitproberen. Chemisch castreren dmv injectie heeft namelijk een wisselend effect. Bij de ene hond werkt het een maand, bij de andere 3 maanden, dus dat blijft zo vaag. Staafje werkt half jaar…Het heet Suprelorin.



Succes :thumbup:




Ik heb hier 3 gecastreerde reuen rondlopen en ze likken nog steeds aan de plasjes van mijn teef.

Inclusief klappertanden e.d…

Als ze loops is proberen ze haar nog steeds te dekken.

Bij sommigen gaat het er echt niet uit, ongeacht op welk tijdstip in hun leven ze gecastreerd zijn.

@hanneke wrote:



Je kunt tegenwoordig ook een hormoonstaafje laten zetten bij een reu. Werkt een half jaar, en heeft goed effect. Zit zo rond de 80 euro . Dat is dus wel duur, maar wat Paco al zei: dan kun je het ook uitproberen. Chemisch castreren dmv injectie heeft namelijk een wisselend effect. Bij de ene hond werkt het een maand, bij de andere 3 maanden, dus dat blijft zo vaag. Staafje werkt half jaar…Het heet Suprelorin.



Succes :thumbup:




Dat staafje hadden wij inderdaad bij onze Paco, Suprelorin. Werkte dus goed hier! :thumbup:

@Sollie wrote:

@hanneke wrote:
Nee, het likken aan plasjes van teven gaat over, want dat is namelijk hormonaal. En dat noemde de TS. Ik schreef het niet volledig, maar uiteraard reageerde ik op haar vraag.

Wanneer een hond aan alle plasjes ruikt en snuffelt, dan zal hij dat blijven doen. Maar hormoongestuurd gedrag gaat over. :-*



Voorhuidontsteking gaat in 99,99 % van de gevallen ook weg, want dat is namelijk ook hormoongestuurd. Even nagevraagd hier, ik heb een collega die 30 jaar in het vak zit, en hij heeft het nog nooit meegemaakt dat het bleef. De hond van Rooikes moeder is dus een enorme uitzondering :mrgreen: (gelukkig, want het is natuurlijk enorm smerig :sick: )



Je kunt tegenwoordig ook een hormoonstaafje laten zetten bij een reu. Werkt een half jaar, en heeft goed effect. Zit zo rond de 80 euro . Dat is dus wel duur, maar wat Paco al zei: dan kun je het ook uitproberen. Chemisch castreren dmv injectie heeft namelijk een wisselend effect. Bij de ene hond werkt het een maand, bij de andere 3 maanden, dus dat blijft zo vaag. Staafje werkt half jaar…Het heet Suprelorin.



Succes :thumbup:




Ik heb hier 3 gecastreerde reuen rondlopen en ze likken nog steeds aan de plasjes van mijn teef.

Inclusief klappertanden e.d…

Als ze loops is proberen ze haar nog steeds te dekken.

Bij sommigen gaat het er echt niet uit, ongeacht op welk tijdstip in hun leven ze gecastreerd zijn.




Apart…Misschien omdat de teef ook in huis is??



Maar het blijven natuurlijk uitzonderingen. Bij de meeste reuen gaat het niet zo.

@chantalmvbrittany wrote:

reken maar rond 350 euro


Dat lijkt mij meer een prijs voor een sterilisatie, wat best een heftige operatie is. Een castratie is een veel eenvoudiger ingreep en daarom ook goedkoper.

Hier eigenlijk alleen maar goede ervaringen met castratie, de hond is nog steeds in prima conditie en heeft een mooie, glanzende vacht.