hond castareren

Ik kan je niet helemaal helpen…



Ik heb namelijk een teef en die is april dit jaar gesteriliseerd en dat koste 360 euro.



Ik heb gehoord dat ze dikker kunnen worden ( mijn teef is niet dikker geworden), rustiger kunnen worden ( mijne is nog speelser geworden)

en rijen doet ze af en toe nog steeds…

Dat likken aan het plasje van een (ongesteriliseerde!) teef binnen de eigen roedel, heeft ook wel met de rangen en gedrag binnen die roedel te maken.



Bij mijn hond was “dat groene” ook zo goed als over sinds castratie, en dikker is ie pas echt geworden nu hij echt oud begint te worden, zo vanaf 10 jaar tot nu 13 loopt zijn gewicht wel op ja, maar hij werd al gecastreerd toen ie 1,5 was, idd goed op voeding letten.

Gedrag weinig veranderd.

Hier een klein reutje die zo rond zijn 1ste jaar is gecastreerd. Hij is sindsdien wel wat rustiger geworden, niet agressief, nog wel eens van dat groene spul.

Vacht is hetzelfde gebleven en we letten goed op zijn voeding. Hij is tot op heden (hij is nu 5) niet teveel aangekomen.



Wij waren 4 jaar geleden zo’n 85 euro kwijt.

Mijn hond heeft geen problemen gekregen met zijn huid en dikker werd hij al helemaal niet.



Hij werd wel minder dominant naar andere honden en jah idd het lekken uit zijn ding is nu gewoon weg want dat was hier ook heel erg.



Meestal worden honden juist minder agressief en niet meer door een castratie dus daar hoef je niet bang voor te zijn.



wij hebben het destijds laten doen omdat we 2 reutjes hadden met 1 jaar verschil en problemen hadden met de rangorde.

hebben geloof ik 65 euro per hond betaald waren wel 2 kleine honden dat scheelt nogal

zo als eerder werd aangegeven, reageert elke hond anders op een castratie…

De een wordt dik de ander niet, vacht gaat achteruit, bij een ander niet etc etc…



Zo ook bij gedrag richting teven… De ene hond van mijn ouders werd gecastreerd en had totaal geen belangstelling meer voor teven, bij de andere reu (zelfde leeftijd, zelfde dag geholpen) was dit totaal niet geval en vondt de teven nog steeds erg interesant, met enige voordeel dat hij zich niet meer kon voorplanten :wink:

nee ouders hadden op dat moment geen teven in de roedel…



Ook merk ik dit zelf tijdens de lessen die ik geef. Van elke baas hoor ik wel een ander verhaal over de voor en nadelen van een castratie.

Helaas kom je daar dus achter als je hem hebt laten helpen.



een idd het likken aan plasjes gaat niet weg na een castratie, dat zul je zelf moeten doen en waarschijnlijk hebben jullie dat ook onbewust aangeleerd/toegestaan :slight_smile: (niet negatief bedoelt!)



Ik zou een heel goed gesprek aangaan met je dierenarts en op zijn oordeel vertrouwen.

Ik ben nu volledig op de hoogte! :wink:

Alleen is mijn dierenarts nu op vakantie…

Vond het wel een erg handige tip die ik hier kreeg over dat chippie/staafje plaatsen want daar denk ik erg over na omdat eerst te proberen.

Want het castreren doe ik met name voor het lekken van dat smerige pus.

Ik wil alleen niet dat ie nog meer gaat verharen want hij verhaart namelijk erg…

Ik geef hem nu schapenvet want hoorde van een dierenzaak dat dat erg goed is voor honden.

Geef hem 2 per dag. Hij vind het heerlijk.



In ieder geval bedankt voor de reacties

van een praktijk in Lopikerwaard:



Reu castratie (< 10 kg) € 95.00

Reu castratie (10 kg - 25 kg) € 110.00

Reu castratie ( 25 - 40 kg) € 137.50



misschien even op de website van je dierenarts kijken???



maar het zal dus rond de 100 euro liggen.



Ik heb geen hond… maar als ik deze verhalen lees “groene prut”… GADVERDAMME…

dan maar een teefje

Hoi bedankt!



Mijn hond is rond de 45 kilo…

Dus word duurder…



Verder heeft mijn dierenarts geen website.

Dat zou erg makkelijk zijn geweest…

Maar hier in Krimpen hebben we gewoon zo een ouderwetse dierenarts aan huis op de dijk.Waar alleen maar een telefoonnummer van bekend is…

Dus maar afwachten wanneer hij terug is…





Ja dat groene prut is echt viesssssssssssss :sick:

@preggie wrote:

van een praktijk in Lopikerwaard:



Reu castratie (< 10 kg) € 95.00

Reu castratie (10 kg - 25 kg) € 110.00

Reu castratie ( 25 - 40 kg) € 137.50



misschien even op de website van je dierenarts kijken???



maar het zal dus rond de 100 euro liggen.



Ik heb geen hond… maar als ik deze verhalen lees “groene prut”… GADVERDAMME…

dan maar een teefje




Dat ligt echt heel erg aan waar je woont hoor. Bij de meeste praktijken liggen de prijzen echt veel hoger… :shifty: Voor dit gewciht ben je in de Randstad echt wel bijna het dubbele kwijt ben ik bang…

Inclusief (gas)narcose, bewaking, antibioticum en pijnstilling :



Castratie hond 10 kg

€ 136.75



Castratie hond 20 kg

€ 157.55



Castratie hond 30 kg

€ 172.40



Bij de Dierenkliniek in Amersfoort. Prijzen verschillen dus wel heel erg …

hoe is het nu? ben je er al uit?

Hai,



Mijn hond heeft maandag zo een nep castratie injectie gehad.

Een hele dikke naald tussen zn schouderbladen.

Ik vond het echt zielig alleen mijn grote hond merkte er niks van.



Het koste 85 euro.Omdat het een grote hond is en werkt 6 maanden.



Ik heb nog geen vieze groene pus gezien du8s daar ben ik blij mee.

Maar moet het even nog aanzien want soms komt het en soms is het even weg/



Zijn karakter is helemaal hetzelfde.

Naar andere grote mannetjes honden is hij nog steeds agressief.

Maar het is gewoon een dominante grote hond.



Verder is het een lieve hond zit totaal geen kwaad in hem dus en ook deed hij nooit rijden dus.

Wel likt hij niet meer aan vrouwtjes pis, maar kan ook zijn dat er even geen loopse teefjes zijn.



De echte castratie kost 175 euro voor mijn hond.

Dus als alles goed loopt gaan toch zijn balletje eraf.



Lief dat je het vroeg.



groetjes jeanette

Heb je het implantaat??? Andere middelen KUNNEN 6 maanden werken, maar ook 4 weken als het tegenzit :?



Met het implantaat wordt het gedrag meestal eerst erger, of blijft hetzelfde. Pas na een week neemt het af. Dus voor z’n gedrag moet je misschien nog even geduld hebben…



Ben benieuwd of de groene prut weg blijft :wink: