een aantal weken geleden hebben wij ons hondje moeten laten inslapen.
deze hebben we 11 jaar gehad.
nu denken we eraan om over een tijdje toch weer een hond aan te schaffen.
we hadden een maltezer, deze was erg oud geworden de laatse jaren en de kids konden er weinig mee. wel een hele lieverd.
nu willen we een hond waar je mee moet wandelen.
niet al te groot
en een die niet veel tot helemaal niet haart.
ik zelf zit te denken aan een cocker spaniel.
maar je hebt hier verschillende in.
iemand ervaring of misschien tips voor een ander ras.
Ik heb geen tips mbt welke hond.
Wij hebben een Bull Terrier.
Wil je een iets oudere hond? (Pup af) of echt nog een pup?
Wij hebben een pup, en er zit veel tijd in, helemaal met 2 kinderen, en nu alleen een partner die voor de hond kan zorgen omdat ik aan bed ben gekluisterd.
We willen een pup
Ik weet van een Bull Terrier dat deze heel veel energie heeft, en echt uren kan spelen.
Maar erg eigenwijs is, en een goede, hele goede opvoeding nodig heeft. (meer in de zin van, streng zijn doortastend, ze zijn erg lomp eigenwijs en hardleers)
Een jack russel heeft ook veel energie.
Verder, ja ik ken niet zoveel soorten qua gedrag.
Ik vind zelf een Engelse of Franse bulldog helemaal geweldig. Het zijn kleine, stoere hondjes en ontzettend lief voor kinderen :mrgreen:
Wij zijn nu aan het kijken naar een westie, ook speels en bijna geen haren is mij verteld.
een bulldog, vind ik lelijke hondjes om te zien (sorry voor degene die ze geweldig vind.
een Jack rusell op zich erg leuk, maar deze haren verschrikkelijk
een westie, die vind ik ook errug leuk
Cocker spaniels zijn niet de makkelijkste honden, hoor!
Mijn oom fokte vroeger cockers en wij hebben er ooit eens een van hem gekregen, omdat ze een te lief karakter had voor een cocker. Beest terroriseerde wel onze oude hond, dus uiteindelijk is ze naar mijn opa en oma gegaan.
Ik heb een labrador! Haart wel, maar is het lievelingsspeeltje van m’n oudste! Maar deze is met haar 15,4 jaar wel een echte oldtimer!
:)!
Ik heb hiervoor een westie gehad…die is 10 jaar geworden en echt een schat van een hond en haren viel ook wel mee.Wel moet die minimaal 2x per jaar getrimd worden.
Nu heb ik weer een westie en die is iets minder lief als mijn vorige en een stukje dominanter.
Ook heb ik een kruising tussen een malteser en een shi zu…en erg lief beestje en erg klein van stuk…verharen valt ook wel mee.Wel heeft hij veel last van traanogen.
@knollie1 wrote:
een bulldog, vind ik lelijke hondjes om te zien (sorry voor degene die ze geweldig vind.
Wahahaha vind je dat echt??? Dat kan natuurlijk hihihi, ik vind ze helemaal fantastisch :mrgreen:
Wat vind je van een beagle?? Mijn ouders hebben altijd teckels gehad, leuke beestjes maar supereigenwijs hahaha :mrgreen:
Een toller
Wat haren weet ik dat niet .
Maar ze willen wel graag wandelen worden niet zo groot ik denk net iets groter of even groot als een spaniel.
Beagel zijn ook hele eigen wijse honden. Weet ik uit ervaring.
Wij hebben zelf een Franse Bulldog (in oktober wordt ze 9!) en wij vinden ze natuurlijk super…MAAR ik zou dit ras (en de Engelse) NOOIT aanraden aan iemand om te kopen.
Tenzij de mensen heeeeel veel ervaring met bulldoggen hebben en zich zeer goed hebben ingelezen in het ras EN een vette spaarrekening hebben.
Het zijn super honden, totaal niks op aan te merken, maar de meeste redden de 5 jaar niet. Een enkeling red het einde van zn leven met weinig gebreken, de meeste kennen de dierenkliniek van binnen en van buiten uit hun hoofd. Die van ons heeft (als ze niet was verzekerd) ongeveer 10.000euro aan dierenarts kosten gekost.
Ik ben dus blij om te lezen dat je dat geen mooi ras vind (ook al zijn ze prachtig :inlove: ), maar het zijn rassen waarvan de fokkers zich eens goed moeten bedenken of ze er op deze manier mee door moeten gaan.
Als we onze Cita niet meer hebben (die tijd zal niet ver weg liggen)…dan willen we kijken voor een engelse staffordshire terrier. Ontzettend lieve gezinshonden met lekkere energie.
Maar mijn tip is eigenlijk, lees veel over ene ras wat je leuk lijkt. Als je daarmee door 1 deur kan, ga dan bij een erkende fokker kijken en stel de vragen die je hebt. Ben je dan nog ‘verliefd’ op het ras, denk er nog eens over na en maak je keus en begin anders je speurtocht opnieuw.
@mama van anne wrote:
Wij hebben zelf een Franse Bulldog (in oktober wordt ze 9!) en wij vinden ze natuurlijk super…MAAR ik zou dit ras (en de Engelse) NOOIT aanraden aan iemand om te kopen.
Tenzij de mensen heeeeel veel ervaring met bulldoggen hebben en zich zeer goed hebben ingelezen in het ras EN een vette spaarrekening hebben.
Het zijn super honden, totaal niks op aan te merken, maar de meeste redden de 5 jaar niet. Een enkeling red het einde van zn leven met weinig gebreken, de meeste kennen de dierenkliniek van binnen en van buiten uit hun hoofd. Die van ons heeft (als ze niet was verzekerd) ongeveer 10.000euro aan dierenarts kosten gekost.
Ik ben dus blij om te lezen dat je dat geen mooi ras vind (ook al zijn ze prachtig :inlove: ), maar het zijn rassen waarvan de fokkers zich eens goed moeten bedenken of ze er op deze manier mee door moeten gaan.
.
Ik heb daar een keer een documantaire over gezien vond het best erg en dat er dan nog mensenvan de ras vereniging waren die de op en aanmerkingen over de hond maar onzin vonden.
Ik had wel het idee dat de documantaire met een gekleurd oog is maar dan nog
@mama van anne wrote:
Als we onze Cita niet meer hebben (die tijd zal niet ver weg liggen)…dan willen we kijken voor een engelse staffordshire terrier. Ontzettend lieve gezinshonden met lekkere energie.
Maar mijn tip is eigenlijk, lees veel over ene ras wat je leuk lijkt. Als je daarmee door 1 deur kan, ga dan bij een erkende fokker kijken en stel de vragen die je hebt. Ben je dan nog ‘verliefd’ op het ras, denk er nog eens over na en maak je keus en begin anders je speurtocht opnieuw.
Jeetje dit wist ik allemaal niet…ken ook verder weinig over het ras hoor, weet hoe ze er uit zien en dat vind ik superschattig :mrgreen:
Wees maar blij dat je je hond hebt verzekerd dan.
wij hebben een boxer, kortharig, lief voor kinderen.
maar ieder ras is persoonlijk…
wij houden van de bullebijters (boxer, bulldog en al die soorten)
jack russel zou ik zelf niet willen bij kinderen, hoor vaak dat ze kinderen bijten.
zou voor jezelf eerst je wensen op een rijtje zetten en dan op zoek gaan naar het ras wat je wilt je er goed in verdiepen…
sommige rassen vergen veel meer energie en onderhoud als de ander.
Poedels verharen niet .
De oma van mijn man heeft een poedel, gewoon een leuk beest zonder bolletjes enz, daar hou ik dan weer niet van. Die haart dus echt niet.
Hoe het ras verder met kinderen is weet ik niet, met de onze gaat prima, maar goed wij wonen daar dan ook niet natuurlijk.
Wij hebben nu een jack russell, schat van een beest hoor, echt waar, maar die verhaart dus (ondanks 2x per jaar laten plukken) echt enorm. Dat vind ik wel waardeloos.
Een labradoedel of goldendoedel is ook leuk (als je er van houdt :sick: )…die haren ook bijna niet tot niet. En worden nogal eens als hulphond gebruikt.
Een jackrussel is eigenlijk in van de laatste rassen waar ik aan zou denken bij kinderen :silenced:
Smaken verschillen
Objectieve informatie over ras en gedragskenmerken kun je hier vinden http://www.raadvanbeheer.nl/rashonden/rasgroepen-erkende-hondenrassen/
Wij dachten altijd voor een labrador te gaan, maar hebben uiteindelijk door ons goed in te lezen voor een boxer gekozen; een ultieme, lieve, vriendelijke gezinshond. Een boxer verhaart weinig, behoeft weinig verzorging, maar heeft wel veel beweging nodig. Wij fietsen met hem, gaan veel wandelen (strand, zee, recreatiemeren, duinen, polders en bossen bij de hand hier, dus heerlijk) en hij springt bijna elke dag op de trampoline :mrgreen:. Hij leeft voor aandacht, is lief voor kinderen en luistert naar ons allemaal.
Terriers e.d. zou ik persoonlijk niet kiezen voor een gezin met kinderen. Zijn qua formaat misschien wel handzamer, maar vele malen feller.
Succes met kiezen.
maxime… leuk he die boxers :mrgreen:
hou oud is die van jullie?