hond aanschaffen

kwam net deze site tegen

http://www.puppytest.nl

@Pitje27 wrote:

maxime… leuk he die boxers :mrgreen:

hou oud is die van jullie?

Sonic is 2 jaar 3 maanden. Heerlijk beest. En die van jullie?

@Maxime wrote:

@Pitje27 wrote:
maxime… leuk he die boxers :mrgreen:

hou oud is die van jullie?

Sonic is 2 jaar 3 maanden. Heerlijk beest. En die van jullie?

Bob is 9 jaar en 3 maanden…

kunt wel merken dat hij nu ouder wordt… maar heeft nog steeds zijn dolle 5 minuten…

wandelen kan hij niet meer zolang… vind het allemaal wel goed… :mrgreen:

@mama van anne wrote:

Een labradoedel of goldendoedel is ook leuk (als je er van houdt :sick: )…die haren ook bijna niet tot niet. En worden nogal eens als hulphond gebruikt.

Een jackrussel is eigenlijk in van de laatste rassen waar ik aan zou denken bij kinderen :silenced:

Smaken verschillen :wink:

Dat kan. Onze Jack Russell is een schat, kan zo ongeveer alles hebben van de kinderen en ze zijn gek op elkaar.

Wordt de drukte hem teveel, kruipt hij lekker in z’n bench.

Ik zelf zou dus niet zomaar zeggen dat een Jack Russell en kinderen geen goede combi is.

@Tamma wrote:

@mama van anne wrote:
Een labradoedel of goldendoedel is ook leuk (als je er van houdt :sick: )…die haren ook bijna niet tot niet. En worden nogal eens als hulphond gebruikt.

Een jackrussel is eigenlijk in van de laatste rassen waar ik aan zou denken bij kinderen :silenced:

Smaken verschillen :wink:

Dat kan. Onze Jack Russell is een schat, kan zo ongeveer alles hebben van de kinderen en ze zijn gek op elkaar.

Wordt de drukte hem teveel, kruipt hij lekker in z’n bench.

Ik zelf zou dus niet zomaar zeggen dat een Jack Russell en kinderen geen goede combi is.

:mrgreen: Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar de kleine terriers staan er toch om bekend dat ze vrij fel zijn en vlug kunnen happen (op de goede uitzondering daargelaten)

in principe is geen een hond te vertrouwen met kleine kinderen je zal er als ouder altijd bij moeten blijven

Wij hebben een cane corso. Heel lief, heeft wel opvoeding nodig want ze zijn behoorlijk intelligent maar ze verharen bijna niet! Het zijn echt gezinshonden en heel goed met kinderen. Bovendien is het een van de weinige rassen in Nederland die nog gezond zijn. Ik kan je een tip geven, kijk even op rashondenwijzer.nl of de uitzending van radar over rashonden voordat je voor een bepaald ras kiest. Wij hebben een Bulmastiff gehad, ontzettend leuk beest en ik mis hem nog elke dag. Ik zou er alleen nooit meer een nemen vanwege de fokproblemen in het ras en de hoge kosten die we hierdoor gehad hebben. Je kunt ook eens kijken op ikzoekbaas.nl, staan regelmatig pups of jonge honden op. Zo zijn wij aan onze cane corso van 1,5 gekomen en hebben er geen moment spijt van gehad!

Kiezen voor een bepaald ras is heel persoonlijk, je moet doen waar jij/jullie je goed bij voelen. Heel veel succes met kiezen!

Wij hebben 3 hondjes

1 bull terrier

1 chihuahua

en 1 kruising (de moeder is een kruising chihuahua/jack russel en haar vader is een volledige chihuahua)

Als ik een hond moet kiezen hier, die het makkelijkst is en het liefst zeg ik uit volle borst de bull terrier :inlove:

(blaft eigenlijk niet )

en super lief met kinderen,die chihuahua is het minst lief en de kruising is lief voor kinderen, maar niet naar andere honden…zelfs snauwen die twee kleine de bull terrier af en die :silenced: doet niets :wall:

engelse buldog hebben we ook al gehad en een bordeauxdog en een miniatuur bull terrier)

ja ieder beest heeft zijn karakter natuurlijk,maar scheeld ook veel per ras…je had het over spanielen…mijn schoonouders hebben amerikaanse cockers, ik vind dat absoluut niet de leukste/liefste honden…

ik zeggen keuze is heel erg persoonlijk…blader eens wat boeken door en kijk eens wat echt bij je past…, succes :thumbup:

Maak eens een lijstje van wat je wil/verwacht van een hond en zoek daarna een hond die aan dat lijstje voldoet. Laat je verrassen.