Holland Doc: Lost girl..

Wie heeft deze documentaire ook gezien? Over een jonge meid (19) met een verstandelijke beperking, welke het slachtoffer is geworden van een geweldadige vriend. Ze is dakloos en zwanger…



Ik vond het best aangrijpend, helemaal ook omdat haar kindje toch nog uit huis is geplaatst terwijl ze het zelf mocht gaan proberen…



Je kunt het terugzien op uitzendinggemist.

ik wide het graag zien, maar vergeten, :wall:



ga vanavond kijken…

Ik ben hem even aan het terugkijken, maar wat is die meid ongeinteresseerd zeg! :wall:

@Imfe wrote:

Ik ben hem even aan het terugkijken, maar wat is die meid ongeinteresseerd zeg! :wall:




Volgens mij vooral apathisch, heb haar geen enkele emotie

zien tonen. Ik weet niet wat ik schokkender vond; de dochter of de moeder…

@lydia wrote:

Ik weet niet wat ik schokkender vond; de dochter of de moeder…


Mee eens.



Een nichtje van mij heeft ook een verstandelijke beperking. Als ik haar zie tegenover dit meisje op tv, heeft mijn nichtje het ‘erger’ dan haar.

Ze woont begeleid, inmiddels alleen in een flat waar 2x/wk begeleiding komt kijken. Heeft werk bij de post. enz. Ze wil iig wel hulp accepteren. (eerst toen ze 16was ook niet, maar is gelukkig bijgetrokken)



Ik moest net wel lachen ( :oops: ):

Dokter vraagt: Heb je een vaste vriend?

Zij: Ja mijn vriend zit vast.

Ja, ik heb het gister ook gezien (niet vanaf het begin).

Zo… :shock:

Tjonge en hoe de hulpverlening dan eigelijk niets meer kan doen zodra iemand 18 is.

Ze leek me ook behoorlijk apathisch i.p.v. ongeintresseerd.

En inderdaad, die moeder… wow! Ze droeg wel mooie onderbroeken…

En dat dat kindje uiteindelijk dan toch uit huis is geplaatst. Pfff.

@Imfe wrote:

Ik ben hem even aan het terugkijken, maar wat is die meid ongeinteresseerd zeg! :wall:




Ik denk dat ongeintreseerd hier een beetje misplaatst is, idd, eerder apatisch en niet weten wat te moeten…

Ik weet ook niet wat ik zou doen met zo’n moeder… En idd, prachtig onderoged;)



Maar het trieste van allemaal is dat inderdaad de hulpverlening niets meer kan doen als ze 18 zijn geworden…

Ik heb net ff gekeken.

Maar jeetje is toch niet te geloven hoe dit meisje door jeugdzorg is laten zitten. Als ze al op haar 5e uit huis was geplaatst dan hadden ze toch al lang iets voor haar kunnen doen :think:



En elk normaal persoon kan toch zien dat dit meisje verstandelijk een beperking heeft en haar ouders ook. Dan kan je toch niet zeggen dat ze ongeintreseerd is.

Dit meisje is gewoon laten zitten door BJZ.



Nu maar hopen dat haar kindje wel betere hulp krijgt dan zij zelf heeft gehad.

Dit meisje komt op mij ook heel apatisch over. Echter aan het einde, dan zie je toch wel enige emotie. Je ziet dat ze trots is op haar buikje, dat ze het voor elkaar heeft gekregen om toch nog spulletjes te regelen.



Het is gewoon heel jammer dat zij nooit de juiste zorg heeft ontvangen. Dit ws mede door haar ouders.

Ik snap na,elijk niet waarom je een vijf jarig meisje al uit huis plaatst, ook al heeft zij een verstandelijke beperking.

Ik denk dat haar ouders ook nooit goede begeleiding hebben gehad, hoe met hun dochtet om te gaan. Wellicht wanneer dat wel was gebeurd, dit meisje een stabielere toekomst had gehad.



Jammer dat dit gebeurd.

Wat is er van begreep is dat het meisje tot haar 18e in een gesloten inrichting verbleef.

Maar als iemand 18 is… Tja.

Het is een drieluik hè, de andere 2 afleveringen waren ook zeer kritisch naar jeugdzorg.

Ik heb vorige week ook een stuk gezien over die moeder met die zes kinderen - daar kwam jeugdzorg van LdH er niet goed vanaf. Nooit eens naast die moeder maar er altijd tegenin.



Ik viel er nu ook midden in - die moeder :shock: En inderdaad dat afwezige, apatische van dat meisje. Alleen toen met dat buikje op de bank, dat was heel mooi om te zien.



Ze hebben haar een kans gegeven we weten natuurlijk niet waarom het kindje alsnog uit huis is geplaatst al kan ik me er wel iets bij voorstellen.

In en intriest vind ik het, het meisje, haar ouders maar vooral het kindje wat nog geboren moest worden

Ik denk dat het meisje gewoonweg niet de juiste hulp heb gehad,

net zoals de ouders.

Als je lang onder jeugdzorg valt, en daadwerkelijk elders verblijft, 18 bent en dan die hulp uit moet… Tsja… wat verwachten ze van zo een meisje, ze was misschien aan leeftijd 18, maar zeker niet in haar doen en laten.



Haar ouders hebben volgens mij niet de hulp gehad hoe om te gaan met hun dochter, stimuleren, en ondersteunen. Het lijkt mij heftig hoor een meisje/kind met beperkingen, maar toch, heel eerlijk vond ik haar zus meer moeder voor haar zusje.



Waarom haar kindje nu is weggeplaatst, weten we uiteraard niet. Maar hoop voor Rebecca dat ze ondersteund zal worden, ook bij de verzorging word betrokken bij haar kindje.

EN! de hulp voor haar welzijn, maar ook zeker voor haar kindje krijgt.

De documentaire The boy is mine gaat over haar zus… Was ook triest :frowning:

@lydia wrote:

De documentaire The boy is mine gaat over haar zus… Was ook triest :frowning:
is dit terug te zien?

http://www.eo.nl/programma/tzaljemaargebeuren/2006-2007/page/-/mediaplayer/index.esp?aflid=8485254



The boy is mine

OOh ja dat heb ik toen ook gezien :shock:

Toch wel veel vergelijkingen met haar zusje hoor! Ech sneu :?

@Sweet-Love wrote:

I



Haar ouders hebben volgens mij niet de hulp gehad hoe om te gaan met hun dochter, stimuleren, en ondersteunen. Het lijkt mij heftig hoor een meisje/kind met beperkingen, maar toch, heel eerlijk vond ik haar zus meer moeder voor haar zusje.




Als ik die moeder zo zag vraag ik me af of ze het in zich heeft gehad om haar dochter ook maar iets te bieden. Die moeder leek me zelf ook behoorlijk beperkt.

Rebecca der zoontje is trouwens wel :inlove:

@Bella wrote:

@Sweet-Love wrote:
I



Haar ouders hebben volgens mij niet de hulp gehad hoe om te gaan met hun dochter, stimuleren, en ondersteunen. Het lijkt mij heftig hoor een meisje/kind met beperkingen, maar toch, heel eerlijk vond ik haar zus meer moeder voor haar zusje.




Als ik die moeder zo zag vraag ik me af of ze het in zich heeft gehad om haar dochter ook maar iets te bieden. Die moeder leek me zelf ook behoorlijk beperkt.

Dat wel, maar je weet ook niet hoe dat komt.. was ze al beperkt, of heeft iets in het leven (bijv infarct oid) haar beperkt gemaakt enz