Holland Doc: Lost girl..

@Sweet-Love wrote:

@Bella wrote:
@Sweet-Love wrote:
I

Haar ouders hebben volgens mij niet de hulp gehad hoe om te gaan met hun dochter, stimuleren, en ondersteunen. Het lijkt mij heftig hoor een meisje/kind met beperkingen, maar toch, heel eerlijk vond ik haar zus meer moeder voor haar zusje.

Als ik die moeder zo zag vraag ik me af of ze het in zich heeft gehad om haar dochter ook maar iets te bieden. Die moeder leek me zelf ook behoorlijk beperkt.

Dat wel, maar je weet ook niet hoe dat komt.. was ze al beperkt, of heeft iets in het leven (bijv infarct oid) haar beperkt gemaakt enz

Maakt dat in dit geval iets uit?

@Sweet-Love wrote:

Rebecca der zoontje is trouwens wel :inlove:

huh…

Ik meende gelezen te hebben dat ze een dochtertje had gekregen.

@Sweet-Love wrote:

@Bella wrote:
@Sweet-Love wrote:
I

Haar ouders hebben volgens mij niet de hulp gehad hoe om te gaan met hun dochter, stimuleren, en ondersteunen. Het lijkt mij heftig hoor een meisje/kind met beperkingen, maar toch, heel eerlijk vond ik haar zus meer moeder voor haar zusje.

Als ik die moeder zo zag vraag ik me af of ze het in zich heeft gehad om haar dochter ook maar iets te bieden. Die moeder leek me zelf ook behoorlijk beperkt.

Dat wel, maar je weet ook niet hoe dat komt.. was ze al beperkt, of heeft iets in het leven (bijv infarct oid) haar beperkt gemaakt enz

Los van het feit dat ik die indruk niet kreeg (dan verander je wel maar in de kern blijf je vaak wel hetzelfde en de kern van deze mevrouw vond ik wel heel verwonderlijk) maakt het natuurlijk net als Lydia zegt niet uit. Als het niet gaat, dan gaat het niet wat de onderliggende oorzaak dan ook is. En als dat meisje op haar vijfde al uit huis is geplaatst ging het dus al heel lang niet.

@Bella wrote:

Ik meende gelezen te hebben dat ze een dochtertje had gekregen.

Dat bedoelde ik ook :lol:

Heb hem net gekeken!

Shocking? Voor mij persoonlijk niet, maar ik werk ook met dit soort jeugd - jong volwassenen.

Het apatische, zeer herkenbaar. Oh soms echt zo vervelend als je tegen zo’n persoon praat. Maar ze weten het meestal ook gewoon niet, hoe ze moeten reageren.

Die ouders, vooral de moeder. Oh jeetje zeg…

En die hebben 6 kids groot gebracht? Vroeg mij wel meteen af waar die andere 4 kids waren dan (in de context van; hoe zal het daarmee gaan dan).

En ook de zinnen: jij moet dit, jij moet dat. Vanuit ouders naar kind.

Ze kon dit helemaal niet verwerken, dat zag je.

Je zag ook duidelijk dat de ouders dit dus niet in de gaten hadden.

Ik vind ook het laatste moment zo mooi, dat ze zo trots zat te kijken naar haar dikke buik!

Het is echt zo hier in Nederland, dat als je 18 bent, je “er uit word gegooid” door jeugdzorg.

Wij hebben toen ook een jongen binnen gehaald, net voordat hij 18 werd. Oh wat heb ik nog een gezeik gehad met jeugdzorg over bepaalde zaken die hun echt allang hadden kunnen oh nee MOETEN regelen.

Ik vind dat echt triest, en heel naar.

Zoveel kinderen schieten er zo bij in dan…

Je kan dan wel, een RM aanvragen. Dit is dan dat het kind onder rechtelijke machtiging komt en verplicht onder woonbegeleiding komt. Weg vrije wil op dat moment, en er gaat een heel traject aan vooraf.

Maar zij komt daar echt wel voor in de aanmerking, met haar geschiedenis mbt loverboys etc.

Wat vonden jullie van de vrouw van MEE, die daar na 1,5(?) jaar eens langs kwam om begeleiding te bieden?

@Cin. wrote:

H

Wat vonden jullie van de vrouw van MEE, die daar na 1,5(?) jaar eens langs kwam om begeleiding te bieden?

Volgens mij kwam die ivm de zwangerschap.

Ze kwam een beetje te laat vond ik en deed ook niet heel erg haar best hoor. Ja zo kwam het op mij over mischien deed ze wel heel veel.

Vond het ook wel wat dat BJZ en wel weer als de kippen bij was toen ze hoorden dat ze zwanger was. Als ze haar nu beter haden geholpen dan was ze miscien niet eens zwanger geweest.

Ik weet niet wat ik van die vrouw moet vinden.

Ik was allang blij dat ze iets in de vorm van proffesionele hulp heeft gekregen met haar, en ze heeft haar wel goede dingen gebracht… Maar ik denk dat het in dit geval te weinig en te laat is geweest…

Hm, heb de docu deels gezien, de verbinding liep even vast,dus de aanloop naar de zwangerschap heb ik even gemist.

Ik krijg andere ideeen bij de docu. Heb niet direct reden de schuld van al haar problemen af te schuiven naar een ander. Zeker na de 18 jaar is het vrij moeilijk iemand te helpen die niet geholpen wil of kan worden.

Wat me opviel:

-Ze was al sinds haar 5e uit huis,maar zal vast niet al vanaf haar 5e gesloten gezeten hebben. Kortom, hoe vaak is het ergens al mis gegaan met haar,waardoor ze uiteindelijk gesloten zat.

-Er werd haar eerder al hulp geboden in de vorm van begeleid wonen,maar ze verdween, kwam in het Loverboy Circuit.

-Na haar 18e zal naar mijn idee vast hulp geboden zijn,precies zoals haar zus nu ook voor haar probeerde,maar hoorde ook veel over wachtlijsten en weigerachtige houding van het meiske zelf. Je kan iemand niet dwingen als ze niet van de bank af komt en zelf de telefoon pakt.

-Welke hulp had kunnen voorkomen dat ze zwanger raakte? heb haar zeker 3 zwangerschapstesten zien doen. Ze was dus behoorlijk actief,maar stop zo iemand maar eens als ze vrijwillig niet aan anti-conceptie wil doen. Doe dat maar eens gedwongen.

Ik denk dat er ergens wel iets geboden had kunnen worden VOOR haar 18e,zoals tijdig dagbesteding,maar dan is het nog steeds aan haar dit vol te houden. Als ik haar zo hoorde over nachtelijk achter de computer en zo doen artiesten dat,zo hoort dat, lijkt mij niet dat ze erg gemotiveerd was werk of school vast te houden.

Beide ouders waren zeer duidelijk zwakbegaafd,maar zag wel iets van wil.

Ze is nu 19,dus heeft zelf ook nergens zelf iets aangepakt. Dat er nu pas MEE komt,dat snap ik ook niet. Wachtlijsten? Misschien zelf laat aan de bel getrokken?

Geen idee wat MEE verder kan doen,maar naar mijn idee bood ze duidelijk wel wat. Dat er uiteindelijk iets afgewezen werd door de zorgaanbieder,dat is knap knullig,maar ook realiteit.

Hoorde haar zus ook zeggen dat ze enige tijd op de wachtlijst stond.

Aangezien ze steeds op verschillende plekken woonde en zelf totaal niets deed,denk ik ook niet dat ze het ooit alleen gered zou hebben.

Dit is een zeer treurige zaak,maar ze is niet de enige. Ga er als instanties maar eens aanstaan. Helemaal met de beperkingen zoals wachtlijsten en wetgeving. Vond die dame van MEE eigenlijk best nog kordaat. Ze wist misschien wel precies wat er moest gebeuren,maar kan dat vast allemaal niet alleen, al helemaal niet als de dame zelf niet meegeeft.

Ik weet te weinig van alles wat er vooraf is gebeurt. Gezien de beperking van de ouders en het kind,denk ik niet dat bureau jeugdzorg de ots uit heeft gevoerd,dus geen idee hoe het dan loopt. Vanaf haar 5e al uit huis. Bij wie heeft ze allemaal gezeten? Wat is er al aan hulp geboden en mislukt? Hoe vaak is het bij wie dan ook al niet misgelopen? Geloof in dit geval zeker niet,dat een zwangerschap voorkomen had kunnen worden,zeker niet als ze zelf na 2 negatieve testen niet het licht is gaan zien. Iemand er naast zetten en voorkomen dat ze (keer op keer) het bed in duikt? Lijkt mij een pittige functie, volgens mij bestaat die niet.

Oh, zag een stukje dat er ergens plek voor haar was met de waarschuwing dat ze er niet te lang over na moest denken,want dan was de plek weg. Heeft ze toch te lang nagedacht?

Beluister nu het deel waar het net vastliep. Sorry, maar hulp is er ZAT geboden. Gezien haar leeftijd en het feit dat ze niet gedwongen mag worden kan er gewoon niets.

Heeft iemand het 3e en laatste deel gezien van Lost Girl?

Keer op keer maakt ze dezelfde fout.

Wat me opvalt is, hoe verstandig die zus is. Hoe eerlijk ze ook is tegen haar zus.

De laatste kamer die ze aangeboden kreeg, kwam ze wederom niet opdagen. Weer vertrok ze, weer bij die vriend, weer was ze ineens terug met verhalen over mishandeling. En later valt ze wederom in herhaling.

Ik snap wel dat er vrijwel geen hulp meer mogelijk was.