ik heb hier een hele rare vraag…
ik heb gisteren gevreeen met partner maar hij was te laat eruit gekomen…
en nu heb ik vandaag raar gevoel in onderbuik en beetje misselijk…
zou ik zwanger kunnen zijn?
grtjs… :think:
Nee, zo vroeg kun je dat niet voelen. De innesteling is nog niet eens geweest, dat is 7-10 dagen na de eisprong. Pas na de innesteling stijgt het zwangerschapshormoon en kun je kwaaltjes krijgen. Of je zwanger kunt worden, hangt ervan af of je rond de eisprong gevreeen hebt.
@Jippie wrote:
Nee, zo vroeg kun je dat niet voelen. De innesteling is nog niet eens geweest, dat is 7-10 dagen na de eisprong. Pas na de innesteling stijgt het zwangerschapshormoon en kun je kwaaltjes krijgen. Of je zwanger kunt worden, hangt ervan af of je rond de eisprong gevreeen hebt.
oke geen idee ,kan jij mij soms helpen…
ik heb 28september mijn maandstonden gehad…
grtjs
Wanneer je je eisprong hebt, hang ervan af hoe lang je cyclus normaal is. Je eisprong kan 10-18 dagen voor de menstruatie zijn. Dat is bij iedereen weer verschillend, dat is niet altijd standaard twee weken van tevoren. Zaadcellen leven gemiddeld 2-3 dagen in je lichaam, soms langer.
Als 28 september je eerste cyclusdag was, dan zit je nu op cyclusdag 12. Als je een normale cyclus hebt, zit je deze week wel in je vruchtbare week. Het is dus niet de bedoeling dat je zwanger wordt? Omdat je man zich anders van tevoren terugtrekt? Die methode is niet betrouwbaar, hè? Als je niet zwanger wilt worden, kun je beter anticonceptie gebruiken.
@Jippie wrote:
Wanneer je je eisprong hebt, hang ervan af hoe lang je cyclus normaal is. Je eisprong kan 10-18 dagen voor de menstruatie zijn. Dat is bij iedereen weer verschillend, dat is niet altijd standaard twee weken van tevoren. Zaadcellen leven gemiddeld 2-3 dagen in je lichaam, soms langer.
Als 28 september je eerste cyclusdag was, dan zit je nu op cyclusdag 12. Als je een normale cyclus hebt, zit je deze week wel in je vruchtbare week. Het is dus niet de bedoeling dat je zwanger wordt? Omdat je man zich anders van tevoren terugtrekt? Die methode is niet betrouwbaar, hè? Als je niet zwanger wilt worden, kun je beter anticonceptie gebruiken.
pfff ik weet niet wat ik er moet van denken…
sinds ik bevallen ben van de jongste mocht ik geen pil niet meer nemen…
we waren wel van plan om nog eentje maar niet direct
Als je 28 september ongesteld bent geworden heb je nog geen eens een eisprong gehad als het goed is, laat staan dat je zwanger kunt zijn en dit na 1 dag na ‘het klussen’ al kan voelen…
@Selena wrote:
Als je 28 september ongesteld bent geworden heb je nog geen eens een eisprong gehad als het goed is, laat staan dat je zwanger kunt zijn en dit na 1 dag na ‘het klussen’ al kan voelen…
toch voel ik mij vreemd… precies hetzelfde gevoel als bij de jongste… echt raar…
Selena Op cyclusdag 12 kun je wel degelijk al een eisprong hebben gehad en anders is deze in elk geval binnen niet al te lange tijd in aantocht, als je een normale cyclus hebt. Zaadcellen kunnen 2-3 dagen overleven, soms langer. Dus de kans op een zwangerschap is aanwezig. Al ben ik wel van mening dat je dat nu nog niet kunt voelen.
Trezeken Ook in voorvocht zitten zaadcellen, dus voor het klaarkomen terugtrekken is niet een betrouwbare anticonceptiemethode. Als je de pil niet meer mag nemen, zijn er nog genoeg andere anticonceptiemethoden: condooms of periodieke onthouding.
Jippie, ik voel vaak al een dag of 3 a 4 na mijn eisprong of ik zwanger ben hoor En tot nu toe heb ik dat ook steeds goed gevoeld, het kan dus wel. Dit even omdat jij schrijft dat je pas na 7-10 na je eisprong wat zou kunnen gaan merken. En periodieke onthouding is ook niet altijd een aanrader, tenzij je een hele stipte cyclus hebt.
Trezeken, het zou idd wel heel erg vroeg zijn als je de dag na gemeenschap al zou voelen of je zwanger bent, maar goed dat zeggen velen van mij ook dat ik het al 3 a 4 dagen na mijn eisprong voel, dus ik zal nooit zeggen dat het niet kan, maar het zou wel heel vroeg zijn omdat er feitelijk nog niks gebeurd is, behalve dat het zaad zijn weg zou zoeken naar een eitje. Verder zou ik persoonlijk niet aan periodieke onthouding doen, mits je al jaren een zéér stipte cyclus hebt. Zit je namelijk steeds 2 a 3 dagen anders met je cyclus, dan is het al niet veilig omdat je dan misschien net te laat nog gemeenschap hebt en dan dus net te kort voor je eisprong nog levend zaad in je kunt hebben. Buiten de pil zijn er natuurlijk legio mogelijkheden als pessarium, condoom, spiraal (al dan niet hormoonaal), implanon, of geheel onthouding maar die is heel saai :lol:
dus al ik het goed versta moet ik mijn eisprong nog hebbben? maar het zaad leeft maar twee of drie dagen …
dan kan ik toch niet zwanger zijn?
ja we doen het al vier jaar zo en ik weet het is dom…normaal gebruiken we condoom enzo… maar deze keer dus niet… :oops:
het klinkt misschien raar… maar het was ook al hoe zeggen ze dat… oud zaad…
Of jij je eisprong nog moet hebben is niet zeker, dat ligt er helemaal aan hoe jouw cycli normaal zijn. Zijn ze altijd 28 dagen, dan heb je je ei over een dag of 2 waarschijnlijk. Je ei is 24 uur te bevruchten, maar dan moet het zaad voor die tijd bij jou binnen zijn want het duurt even voor het zaad om bij jouw eitje te komen En zaad leeft maximaal 72 uur. Ik weet niet wat jij bedoelt met oud trouwens trouwens :think: :think:
ik had gisteren witverlies en vandaag bruin verlies met krampen… zwanger?
Witverlies zie je vaak voor je eisprong en wat bruinverlies na de eisprong, dus ik denk eerder dat je gisteren je eisprong hebt gehad.
En of je zwanger bent, dat zou best wel kunnen als je 4 dagen voor je eisprong seks hebt gehad. Dit kun je pas testen 14 dagen (soms al vanaf 10 dagen) na je eisprong, dus je kan niets anders doen dan afwachten.
Mocht je over 2 weken nog niet ongesteld zijn, dan zou ik eventueel een test proberen.
Je zal toch uiteindelijk af moeten wachten of je ongesteld word.
Iedereen kan je hier wel iets zeggen maar ja, uiteindelijk zal de tijd het leren!
:oops:
Hou ons wel op de hoogte he!? :-*
dank je wel voor jullie reacties… nog effe doorbijte dan… :shifty:
Dat gaat je lukken meid!!
Succes hoor!!! :-*
En en en, al iets meer te weten gekomen?
heb nu ook al schimmelinfectie :shock:
@Marcella1975 wrote:
En en en, al iets meer te weten gekomen?
neen nog niet nog te vroeg om te testen :shifty:
maar heb nu ook al schimmelinfectie en precies altijd maar honger en darmen dat constant werken precies…