hoezo vrede op aarde

Even spuien hoor.



pffff… ik dacht net nog even naar de AH te gaan om de laatste dingen voor kerst alvast te halen, hoef ik het morgen niet meer te doen … wat een gestresste mensen :shock:



Ik kwam aankarren op mijn fietsje en werd een paar keer bijna omver gescheurd door volkomen gestresste automobilisten die vervolgens samen gingen vechten om het laatste parkeerplekje. Vervolgens was het ruzie bij de winkelwagentjes binnen … wie krijgt de laatste … ik nog zeggen dat er buiten nog zat stonden, maar ze keken me zo pissed aan dat ik maar snel verder wijs mijn mond hield en met mijn mandje naar binnen snelde.



Binnen was het een “drama” bij het vlees, want er waren geen speciale kerstverpakkingen met vleesgerechten meer (geen idee wat het was, maar ze hoorden in het vak te staan met zo’n paarse ster erop … zei een rood aangelopen mevrouw wel honderd keer tegen me, dus dat vergeet ik nooit meer) en deze mevrouw moest ze toch echt hebben voor kerst. Ze waren dus echt op en kwamen dus niet meer dit jaar en ze was echt volledig opgefokt en werd laaiend op de medewerkster toen deze zij dat ze dan toch gewoon wat anders kon maken. En haar man stond met het karretje al die tijd achter haar … ik hoor er niet bij, ik ken haar niet, was ik maar werken, wat doe ik hier … ik had wel medelijden met hem hoor, want hij moet dit verhaal waarschijnlijk nog wel even aanhoren (en alle AH’s van de regio af vandaag … en morgen).



Hetzelfde verhaal bij de toetjes … de kersttoetjes waren ook op, behalve de ijsjes, maar die waren dan weer niet goed genoeg. Bij de kassa was het gestress omdat het niet snel genoeg opschoot en er moesten nog meer winkels bezocht worden en hoe moesten ze het nu allemaal mee krijgen, want de auto stond zo ver weg :roll:. Sommige mensen hadden echt twee karren vol met spullen.



Ik was blij dat ik weer veilig thuis gekomen ben met mijn paar boodschappen en dat ik morgen niet meer hoef. Jemig, kerst duurt toch maar twee dagen … hoeveel eten en drinken kun je weg krijgen in die twee dagen … doe normaal.



Hoezo vrede op aarde met kerst … in de AH in elk geval niet :wink:

nee typisch he… hier zijn sommige supermarkten vandaag ook open…

ik meen toch echt dat kerst maar twee dagen is en geen twee weken? maar goed wie weet heb ik het mis hoor…



gisteren op de manege ook. deed de deur achter me dicht naar de bak, netjes toch ging wat moeilijk dus ik trek wat harder… krijg ik me een boel commentaar!!! bleek er nog iemand door te moeten en die had de deur vast en dat had ik niet door…

ik heb ook meteen gezegd… nou hoeft niet meteen zo chagrijnig hoor ik had je niet gezien… nou de blik die ik toen kreeg…

vreselijk…



nou ik laat me lekker niet gek maken, we hebben lekkere dingetjes in huis maar niet te gek, we gaan naar de kerk en verder hebben we het lekker gezellig…

filmppje hapje en hangen… prima!!!

hahahah hoe herkenbaar! Ik moet dan altijd echt nadenken om mn klep te houden… Ik heb gelijk commentaar, en dat wordt niet altijd gewaardeerd…



Ik vind kerst echt niets maar dan ook echt niets aan… Mensen maken zich rond de kerst nog drukker als normaal. resultaat: stress ruzie nog meer stress noem maar op. Nee ik doe er niet aan mee…

Daarom koop ik een week van te voren het gourmetvlees :mrgreen:

En de grote dingen gister al gehaald,pakken drinken enzo.

Morgen wel nog krieltjes halen,als die op zijn,tja pech gehad dan :mrgreen:

Dan schil ik wel aardappels om te bakken in het gourmetstel :mrgreen:

En komkommer moet ik nog halen,als ze het nog hebben :mrgreen:



Ik ga me daar echt niet druk over maken :hand:



Hier in de winkel ook mensen die door de winkel rennen en zich druk maken :roll: ppfff

wat ik mij een beetje afvraag is waaaaarom zou je nu op de zondag al je boodschappen gaan halen voor de dinsdag en de woensdag?



ik ga gewoon morgen even heen hoor en neem genoegen met wat er voor me is achtergelaten door de koopzieke hamsters…(ik vind gewone gele vla ook lekker hoor als toetje) :mrgreen:

Net zoals op het laatste moment de kerstkadootjes halen,en dan kwaad zijn dat ze het niet meer hebben :roll:

Ik heb allang alles in huis voor de kids :dance: wij kopen alleen kadootjes voor onze eigen kids!!!



Morgen ga ik wel even de stad in,maar meer voor de gezeligheid :mrgreen:

Daarom hebben we albert vandaag onze boodschappen laten brengen ze waren er al om 8:30 en we hebben al onze kerstinkopen in huis :dance: , heerlijk relaxed

ppff hoorde het ook al van mn vriend dat het chaos is in de winkels… hij werkt zelf ook in een supermarkt.



Ik heb alles al in huis ga echt niet op deze dagen de winkels in :hand: ik zeg dr meestal ook wat van als ik me enorm aan mensen irriteer dus kan beter thuis blijven dan :lol:



Mama_jeanet jullie hebben het beter bekeken zeg! net zo makkelijk en geen gestress…

ik heb gewoon net als anders mijn boodschappen voor de week op zaterdag gedaan… ik ga echt niet ineens zondag…



het lekkere aan kerst vind ik dat ik twee dagen vrij ben… dat de kinderen vakantie hebben en bij kunnen komen en dat dan alles weer soepeler verloopt…

dat het na de kerstvakantie weer richting voorjaar gaat…



heb heus wel wat extras in huis gehaald maar meer omdat we ook thuis zijn en dus tijd hebben om ervan te genieten…

Oh vreselijk!



Hier afgelopen week de boodschappen al gedaan en morgen nog een paar laatste dingen.



Mij zie je op zondag niet in de supermarkt.

Gister was er 1 die het maar raar vond dat het zo druk was in de supermarkt. hele tijd riep waarom is het zo druk, ik met mijn grote mond goh tis bijna kerst gek he :mrgreen: :mrgreen: was ze niet zo blij mee

Mijn vriend is nu ook aan het shoppen bij AH want hij wilde opeens vandaag fonduen… nou hij is al uren weg… :lol: ben blij dat ik niet mee ben gegaan 8)

:lol: :lol: herkenbaar ik vind het zowieso al vreselijk boodschappen te moeten doen als het zo druk is krijg ik echt de kriebels van :oops:



probeer ook altijd zoveel mogelijk ver voor tijd te halen maarja moest gisteren alsnog de winkel in :roll:



heb ook gezegt tegen m’n man volgend jaar gaan we gewoon op vakantie met kerst :mrgreen:

Ja…kerst…vrede op aarde, bezinning, liefde, aardig zijn voor de medemens etc.



maar owee als van de tig soorten koekjes/brood/chips etc. in de supermarkt er eentje op is, iemand voor je in de rij wat langzamer is ofzo iets :wall:



ik ben ook weleens gestresst rond gesjeesd omdat ik alles perfect wilde hebben voor visite enzo hoor. ik kan er nu beter anders mee omgaan maar dat zal vast niet altijd goed gaan.

en soms vind ik chagrijnige andere mensen (als het om kleine dingen gaat) ook wel vermakelijk :oops: :stuck_out_tongue:

koopzieke hamsters :mrgreen:

Tja, moet zeggen dat het hier erg gemoedelijk was, en zeker niet druk. (ik was er rond 12:00)



nou is het wel een kleine AH, en normaal nooit op zondag open, en ik kwam ook eigenlijk alleen om wat lekkers te halen, maar toch…

heeeeeeeeeeeeel herkenbaar…



Ik stond gisterenochtend al om 8.30 in de appie… dooie gemak gepakt wat ik dacht te kunnen gebruiken…

Wilde eigelijk graag zo een wilde zammoot voor de oven… kant en klaar.

Maar die waren er dus niet meer, dus ik trok mijn schouders op en liep door.

Maar een vrouw van midden 40 schat ik ging helemaal uit d’r plaat…

:shock:

De filiaalmanager kwam er bij en die moest mevrouw uitleggen dat Ah probeert in te schatten in welke percentages elke winkel in moet slaan, maar dat mensen onvoorspelbaar zijn en soms ineens allemaal aan de zalm gaan terwijl de gourmetschotels blijven staan.

Die vrouw is zo ongeveer op hoge poten weggelopen…

Ik heb mijn zalm maar gewoon uit de diepvries gehaald… hahahaha :mrgreen:



En dan loopt er een gestressde moeder met peuter te shoppen… peuter wil niks, wil alles enz…

Hier hou de brie maar vast dan zegt moeders, maar dat wil peuter niet en smijt zo de president weer op de vloer.

Moeder met verhitte konen kind op de arm, makkig een karretje sturend…

sneu hoor…

Toen passeerden we toevallig tegelijkertijd een smal gangpad in tegengestelde richting… we waren er tegelijk… ik ging voor haar achteruit en gebaarde glimlachend dat ze door kon lopen.

Ik heb iemand zelden zo verbaasd zien kijken. Blijkbaar is het niet normaal om je medemens ook iets te gunnen.



t verbaasd mij ook steeds weer…



naja, ik heb alles in huis, we komen echt niet om en voor nood kan ik altijd nog stamppot zuurkool maken, is mijn moeder en haar vriend ook dol op :mrgreen:

Oeh ik heb zo’n hekel aan zulke dagen!

Daarom hebben wij rustig op vrijdagavond boodschappen gedaan. Gewoon goed op de houdbaarheidsdatum gelet, en we hebben voor beide kerstdagen lekker eten in huis.

@Mama_jeanet wrote:

Daarom hebben we albert vandaag onze boodschappen laten brengen ze waren er al om 8:30 en we hebben al onze kerstinkopen in huis :dance: , heerlijk relaxed




Hier hetzelfde :mrgreen: . Al hebben ze niet alles bezorgd wat we hadden besteld (oa frisdrank was niet op voorraad), dus ik moet morgen toch nog even. Maar ik ben morgenvroeg gelijk de eerste!

Wij hebben gister ook boodschappen gedaan voor de kerst maar opdat gebied zijn wij wel makkelijk. Stressen doen we niet aan en als iets op is is het op, dan pakken we toch gewoon wat anders…

Moest er gister ook wel omlachen hoor, die hele winkel op zijn kop door al die “blije vredige” shoppers :mrgreen: :mrgreen: