hoezo vrede op aarde

@Winnie11 wrote:

Maar ik ben morgenvroeg gelijk de eerste!


En met jou nog 50 andere mensen :mrgreen: . Ik ga lekker rond een uur of 15.00 naar de winkel. Drie jaar geleden ook zo gedaan en ik was zo’n beetje de enige die daar was. Maar wij krijgen dan ook geen eters, dus wij ‘moeten’ niks.

Ja hier was het net zo in die winkels…overvol met sjaggo mensen.

Ik had maandagochtend vroeg al de meeste dingen gehaald,moet morgen alleen nog vers brood halen. :mrgreen:

ik moet morgen ook nog naar de appie :evil: en eigenlijk wil ik ook nog die feestdagen dingen :oops: :oops: Vanmiddag waren we even in de stad, stond een kraam met gratis oliebollen. Dus Oscar en ik lopen er even naar toe, tegelijk met een oudere dame. Vraagt het meisje achter de kraam wat we willen, zegt die dame zeer pissig" ik was eerst hoor" :shock: :shock: . Dus manlief zegt zeer vriendelijk: als die mevrouw zo’n honger heeft, geef haar maar eerst een oliebol :mrgreen: :mrgreen: . Kijkt mevrouw zeer boos naar hem om en zegt: “ik was gewoon eerst” :roll: :roll: . Waarop ik haar maar een fijn kerstfeest heb toegewenst :wall:

Hihi nou hier ook lekker relaxt zaterdag geshopt. En ja het was retedruk in de winkels maar daar houden we dan rekening mee. En stiekem is het wel grappig al dat mensjes kijken :lol:

Wij hebben ook niet alles wat we wilden maar zijn dan ook redelijk makkelijk. Geen aardappelgratin meer in de vriezer? Jammer dan, pommes duchesse is ook heerlijk! Een paar dingetjes hebben we nog snel bij de Makro gehaald omdat die op waren. Voor de ‘vergeten’ kerstkaarten (tja ik ben geen olifant) wilde ik ook nog kerstzegels hebben maar drie maal raden…niet meer te krijgen bij de AH. Niet zo’n probleem want we hebben een kaart van de office centre. Daar hadden ze nog vollop 8)

Morgen begint de ‘stress’ maar das ook maar relatief. De koude hapjes etc voorbereiden, naar 2 klanten toe waar ik eerst van half 9 tot half 1 en daarna van 1 tot 4 mee onder de pannen ben. Dan moeten we wel een beetje haasten want we gaan kerstkadootjes uitpakken bij mijn ouders en mee-eten. Is toch een uurtje rijden. Maar ook niet te gestresst, hallo of we nu om half 6 of om 6 uur eten maakt toch geen bal uit? :hand:

En dat mensen zo super chaggie door een winkel moeten lopen, mensen omver rijden met karretjes al dan niet gemotoriseert…tsss :naughty:

WHAHAHAHAHA Mamaartje :lol: :lol: :lol: :lol: :thumbup:

Grappig dat het overgrote deel van nederland totaal gestressed precies de dingen wil hebben op het lijstje, maar hier van kok iedereen zo relaxed is…



Ik ben dan niet iemand die asociaal door de winkel loopt, maar ikverwacht in een AH dat ze op de drukste dag van het jaar dingen op vooraad hebben.

En als ik dan vraag waar iets staat ik niet van een schoffie te horen krijg:



“Ik heb geen idee”. En dan verder ook niet helpt.



Dan word ik daar echt niet blij van. Vooral omdat het ZO druk is…

Ik ben soepel genoeg om iets anders te verzinnen, maar ik verwacht als ik 2,50 voor een minimeloen (NIET GEKOCHT, zijn ze helemaal gek geworden) en met deze tijd alle prijzen omhoog gooien, gewoon service. Niet zo gek toch…



Maar die hysterische drukte, ik vind het hylarisch…

Alsof het de laatste dag in je leven is dat je nog kan shoppen…



:wall:

Ja juist hahaha

Ik ga me er NU in storten, ben benieuwd of ze de dingen op mijn lijstje nog hebben.

Meeste spullen heb ik al in huis.



Zal mij benieuwen :mrgreen:

Dacht ik toch dat dit topic over de oorlogssituaties in de wereld ging :think:

Zo en vandaag is de bakker aan huis geweest met allemaal lekkere broodjes en taartjes :drool: :drool: de kerst mag van mij beginnen…

haha, en áls het de laatste dag op deze aardbol was dan ging ik toch echt niet in de AH lopen :wall: :mrgreen:

@Renee74 wrote:

@Winnie11 wrote:
Maar ik ben morgenvroeg gelijk de eerste!


En met jou nog 50 andere mensen :mrgreen: .




Maak er maar 150 van :roll: . Wat een chaos. We werden zelfs bijna met 2 volwassenen en twee kleintjes in de buggy van het zebrapad geveegd. Hoezo remmen, gewoon extra gas geven, dan ben je eerder bij de ingang… :wall: Mijn man wilde er al achteraan gaan om uit te leggen waar een zebrapad voor dient, maar ik heb hem maar tegen gehouden, schieten we toch niets mee op. Leuk kerst, ik kan niet wachten tot alles weer normaal is in januari.



Liefs,

Winnie

haha… ik had dit topic nog niet gezien. Vanochtend boodschappen gedaan en naar aanleiding daarvan, postte ik dit bij mijn maandmama’s:



zojuist de boodschappen in huis gehaald, ik was niet de enige en de kerstgedachte was ver, heel ver te zoeken. Jeetje wat een chagerijnige koppen en smoelen allemaal zeg!



Ik heb rustig gezocht naar een vrije parkeerplaats, ik ben met mijn zoon en een smile de winkel doorgegaan, heb geduldig gewacht waar anderen het niet deden, heb vriendelijk gelachen en sorry gezegd als ze tegen onze kar aan reden en ben heerlijk relaxt met de volle kar de winkel uitgekomen :angel: . Yvan was lekker aan het spelen met de broodjes voor 1e kerstdag :inlove: . Kortom het was een sfeertje van: Vrede op aarde, en in de mensen een welbehagen… :hand: :silenced:



fijne voorbereiding op kerstmis meiden!




past ook goed in dit topic dus!!! :lol:



fijne feestdagen!

Hier was het heerlijk rustig om kwart voor vier :dance: . En alles wat ik nodig had was nog op voorraad :thumbup: . Geen gestress hier in de vroege ochtend :snooty: .

Als iedereen hier toch zon ontspannen boodschappen heeft gedaan, wie zijn dan die mensen die zo chagrijnig en gestressed in de winkels hebben rondgerend ?



Wat ik altijd zo leuk vind in de supermarkt met deze dagen is dat het lijkt alsof iedereen hetzelfde wil eten. Nu is dat natuurlijk ook wel zo omdat iedereen gaat gourmetten of fonduen :wall: Verzin eens iets nieuws.

Maar met een kipfiletje of een kilor rundergehakt kun je ook heel wat leuks maken hoor.



Wij moesten deze feestdagen ook naar de supermarkt voor een paar vergeten boodschappen en ook ik heb er met een rode kop rondgelopen. Van pure ergenis en blauwe schenen en tenen :evil:

Hier zijn de grote supermarkten van Maandag octend 8uur tot zaterdag avond 8uur open, en op zondag van 10 tot 4. En dan nog krijg je hysterische mensen die op het laatste moment nog boodschappen erbij moeten halen.

Alle winkels waren slechts EEN dag dicht. Hoeveel eten werk je eigenlijk weg in EEN dag!??

Trolley-rage, parking-rage, roundabout/junction-rage…niet te geloven.

Maar goed…nu kunnen we allemaal weer adem halen…tot over 50 weken, wanneer het weer zover is!

Ik heb lekker Albert laten komen :smiley: Scheelt veeeeeel ergernis. Hoefde ik alleen nog maar naar de slager!!!



Ook grappig dat je nu opeens allemaal vaders ziet bij de winkels! :lol:

@jacsansil wrote:

wat ik mij een beetje afvraag is waaaaarom zou je nu op de zondag al je boodschappen gaan halen voor de dinsdag en de woensdag?


omdat er ook mensen zijn die zaterdag en maandag voor kerst gewoon moeten werken en het dus heerlijk vinden dat de AH op zondag dus even open gaat voor ons....... :wink:

@Nefarious wrote:

Hier zijn de grote supermarkten van Maandag octend 8uur tot zaterdag avond 8uur open, en op zondag van 10 tot 4. En dan nog krijg je hysterische mensen die op het laatste moment nog boodschappen erbij moeten halen.

Alle winkels waren slechts EEN dag dicht. Hoeveel eten werk je eigenlijk weg in EEN dag!??

Trolley-rage, parking-rage, roundabout/junction-rage…niet te geloven.

Maar goed…nu kunnen we allemaal weer adem halen…tot over 50 weken, wanneer het weer zover is!




Nou hier waren de winkels 2 dagen dicht. De supermarkt welteverstaan.



En met Pasen en Pinksteren hebben we hetzelfde geneuzel weer, dus nog 12 weken te gaan :wink:

@Karin2 wrote:

@Nefarious wrote:
Hier zijn de grote supermarkten van Maandag octend 8uur tot zaterdag avond 8uur open, en op zondag van 10 tot 4. En dan nog krijg je hysterische mensen die op het laatste moment nog boodschappen erbij moeten halen.

Alle winkels waren slechts EEN dag dicht. Hoeveel eten werk je eigenlijk weg in EEN dag!??

Trolley-rage, parking-rage, roundabout/junction-rage…niet te geloven.

Maar goed…nu kunnen we allemaal weer adem halen…tot over 50 weken, wanneer het weer zover is!




Nou hier waren de winkels 2 dagen dicht. De supermarkt welteverstaan.



En met Pasen en Pinksteren hebben we hetzelfde geneuzel weer, dus nog 12 weken te gaan :wink:


Ah…maar je weet 12 weken tevoren al dat de winkels dicht gaan voor 2 dagen. Dus als je een goede vriezer hebt kun je je vlees al halen. En al het blik/drank spul.

:stuck_out_tongue:

Wat ik nooit heb begrepen is dat iedereen zoveel meer in huis haalt. En dan heb ik het niet over de lekkere hapjes, mar het doordeweekse spul zoals brood/boter/melk/suiker. Alsof het einde van de wereld in zicht is. Zelfs mijn schoonmoeder deed ineens voor £45 meer aan boodschappen, terwijl we met de kerst bij een van de dochters aten!

bij ons viel het heel erg mee! ik heb maandag de boodschappen gehaald en ik was binnen een half uurtje de winkel weer uit. Het probleem was eerder dat ik niet voldoende ruimte in de kinderwagen had :mrgreen: De voetenzak ook maar gevuld en nog 2 tassen in mn hand :oops: Niet eens met eten, maar allemaal andere spullen die ik tegen kwam en wel leuk waren :lol: