Hoever is iets verplicht?

Gisteren een befdrijfsfeest gehad van mijn man’s werk.Ik vind dit dus echt niks.Zag er al tegen op,de kinderen mogten mee,had Amy dus meegenomen gelukkig want daar kon ik me dus mee bezig houden.



Het was echt een zuipfestijn en daar heb ik zo’n hekel aan,hou zelf niet van drank.



Nu waren we al 2 jaar niet mee geweest en nu dus weer wel,voelde me zo alleen ik ken de mesnen best wel maar had geen behoefte om met iedereen gezellig te gaan zitten doen.Mijn man had het wel naar zijn zin en wilde om 12 uur dus nog niet naar huis.Ik had het echt helemaal gehad.



Vraag me dan af wie bepaald dat ik eigenlijk mee moet naar dit soort dingen dat ben ik toch zelf maar hoe leg je dan uit dat je niet mee wilt volgend jaar?nou ja volgens mij een beetje warig verhaal .



Ik heb dit dus vaak bij dingen dat ik denk wat doe ik hier eigenlijk en voor wie doe ik dit,vaak niet voor mezelf.Is het egoistisch om niet mee te gaan naar bepaalde dingen.

tja als jij er geen zin in hebt moet je het niet doen omdat je denkt dat je man het van je verwacht of sterker nog zijn collega’s.

het lijkt mij juist wel een leuk moment om ff er uit te zijn en ik heb er persoonlijk niet zo veel moeite mee dus…

maar als ik geen zin heb ga ik absoluut niet

Ja ik vind het ook leuk om leuke dingen te doen maar wel met mensen die ik leuk vind en die niet na een uur ladderzat zijn en met dubble tong een gesprek met je aanknopen.



Het is niet zo’n groot bedrijf waar mijn man werkt en als ik zeg dat ik niet mee kan dan gaan ze de datum verzetten zodat ik wel mee kan dus zal dan toch uit moeten waarom ik niet mee wil.

Je bent toch helemaal niet verplicht om mee te gaan??

Als mijn man zo’n feestje heeft, ga ik 9 van de 10 keer niet mee.

Ik ken daar helemaal niemand, ik verveel me snel op zo’n avond dus ik ga dan ook niet “de vrouw van…” staan spelen :naughty:



Overigens zijn de meeste mensen die op zo’n feest komen een heel ander slag mensen(netjes, kak) dan ik(piercings tattoo’s en soms wat grof) en zullen ze ws blij zijn dat ik weg blijf :stuck_out_tongue:

@Rivella wrote:

Je bent toch helemaal niet verplicht om mee te gaan??

Als mijn man zo’n feestje heeft, ga ik 9 van de 10 keer niet mee.

Ik ken daar helemaal niemand, ik verveel me snel op zo’n avond dus ik ga dan ook niet “de vrouw van…” staan spelen :naughty:



Overigens zijn de meeste mensen die op zo’n feest komen een heel ander slag mensen(netjes, kak) dan ik(piercings tattoo’s en soms wat grof) en zullen ze ws blij zijn dat ik weg blijf :stuck_out_tongue:




Bij mij is het andersom :lol: mijn man werkt voor een loonbedrijf en het zijn dusveelal boeren daar heb ik niets tegen hoor want kan wel met ze opschieten enzo maar is toch een ander slag,ik ben niet kak ofzo absoluut niet maar ga niet op mijn klompen uiteten :hand:

:think: Tsja zo’n zuipfestijn zou ik mij met kidn ook niet prettig voelen.

Enerzijds vind ik het jammer dat de uitjes van mijn man zijn werk zonder partner zijn, an de andere kant mis ik dan het zuip gedeelte.

Of eigenlijk dus niet 8)

De zomeruitjes zou ik wel weer mee willen even en weekendje de zon in…

Gelukkig vind manlief er ook niet meer zoveel aan zonder gezin :wink:



Ik denk dat je niets verplicht bent. Kijk als je man mee doet aan het festijn had ik zéker thuis gebleven, als hij bij jullie blijft en zo hier en daar een praatje aakt, ach kan gezellig zijn.

Hangt ook af of je zelf wel zin hebt, zo niet, ga dan liever alleen loop ik mij niet te ergeren…

Succes volgende borrel of volgend jaar :wink:

Probeer dicht bij jezelf te blijven… Dat is de enige tip die ik je kan geven…

Voor mij zou het heel simpel zijn, geen zin = niet mee.

Netzomin ik van mijn vriend verwacht dat hij met mij mee gaat naar personeelsuitjes (nu ga ik zelf al zelden naar eigen personeelsuitjes hoor) verwacht hij het ook niet van mij… Heeft hij wel zin, gezellig. Heeft hij geen zin, maakt niks uit. Andersom geldt dat net zo…

Dubbel hoor… aan de ene kant ben ik erg voor “als ik iets niet wil, doe ik het niet”, maar aan de andere kant kun je jezelf ook wel eens opzij zetten om je hubbie een plezier te doen. Maar ik zou het gewoon bespreekbaar maken! Zeg hem hoe je je voelt en kijk hoe hij reageert. Misschien vind hij helemaal geen probleem als je een volgende x niet mee gaat! Is het voor hem ook leuker dan dat hij met een vrouw gaat die zich niet amuseert! Maar als het wel belangrijk voor hem is, dan zul je moeten kijken in hoeverre je hem daarin tegemoet wil komen. Misschien kun je naar bepaalde feestjes wél mee gaan, en anderen niet… een gulden middenweg vinden. Succes!

als ze een bedrijsfeestje hebben bij mijn vriend op de zaak ga ik altijd mee…ik vind het dan wel gezellig…

Dave gaat niet mee dan…een kind heeft er niets te zoeken.

Dave mag dan logeren bij opa en oma… dat vinden zij (alle 3 ) net zo gezellig.

als ik geen zin heb dan ga ik gewoon niet mee. Of ik ga even mee en dan weer naar huis (als dat mogelijk is). Ik zou sowiezo mijn kinderen niet meenemen, want dan ben ik nog niet “uit” zeg maar.

Dit was ook de eerste keer dat amy mee ging het was een etentje en had ook niet verwacht dat het zo laat zou worden.Alle kinderen kwamen mee en Amy had het super naar haar zin met die andere kids



Mij gaat het ook niet zo om wat gerrit er van vind maar meer zijn werk het is een klein famillie bedrijf met maar 6 vaste medewerkers hiervan gaan altijd alle vrouwen mee en iedereen kent elkaar dus ook,zij zien elkaar ook allemaal vaker dan alleen het jaarlijkse uitje.



Ik denk dus dat ze het raar vinden als ik niet mee kom maaar aan de andere kant heb ik zoiets van dan vinden ze het maar raar.

Misschien kun je de volgende alleen even je neus laten zien, en eerder weggaan?

Je bent toch niet verplicht om mee te gaan?

Als je volgende keer gewoon iets verzint is het ook opgelost.



Ik zou er van genieten, ik zou oppas voor de kids regelen en me een keer laten gaan na 2 jaar. :mrgreen:

@Rooike wrote:

Je bent toch niet verplicht om mee te gaan?

Als je volgende keer gewoon iets verzint is het ook opgelost.



Ik zou er van genieten, ik zou oppas voor de kids regelen en me een keer laten gaan na 2 jaar. :mrgreen:




Ja dat doe ik ook wel eens hoor maar dan niet met een bedrijfsfeest :lol:

je bent nix verplicht vind ik!

wij hebben in januari een personeelsfeest, manlief kent ook bijna niemand en ziet er ook best tegenop, andersom is dat ook wel een geweest. toch vind ik het fijn dat ie meegaat en zich aanpast. maar als je voor jezelf het gevoel hebt dat het niet goed zit, moet je lekker thuis blijven, mijn ervaring is dan dat je het zwaar krijgt, maar ook de stemming van de ander kunt beinvloeden en dan word het er niet leuker op.

ik ga dus NIET mee als ik dat echt niet zie zitten… mijn man is dj van het soort muziek waar ik echt van :sick: vind het ronduit vreeeeselijk !

ik ben twee keer meegeweest omdat ik inderdaad dacht ach dan doe ik ook eens iets wat hij leuk vind , nou ik ben twee keer jankend weggegaan omdat ieredeen er stoned en /of dronken rondliep :hand: manlief niet hoor maar het is het soort publiek wat er op dit soort feestjes rondloopt .



dus mijn advies… lekker thuisblijven als je het echt niet zit zitten

Ik ken het probleem. Alleen is bij ons het familiebedrijf van ons zelf en dus moet ik als vrouw van mijn gezicht dus echt wel laten zien :? .

Maar het zijn allemaal bouwvakkers met vrouw (en kinderen) en dat praat toch niet zo makkelijk.

Ik moet zeggen dat het wel enorm is verbeterd sinds iedereen in de kinderen zit. De feestjes zijn ook ineens echt familiefeestjes geworden met een luchtkussen voor de kinderen enzo :thumbup: en dus geen zuipfestijn :wink: . En de meesten gaan op een christenlijke tijd naar huis voor de kinderen (ook heel handig als je er niks aan vind).

Volgende week hebben wij ook voor het eerst weer zo’n feestje zonder kinderen; ik ben dus ook heel benieuwd hoe dat zal gaan. Maar ik ga wel. Vind toch wel dat dat hoort.

Maar omdat het nog niet zeker is of we wel oppas hebben nemen we Maaike misschien mee en ik weet nog niet of ik dat erg vind :wink: .

Maar ik zou dan echt niet tot 12 uur blijven. Met kinderen betekent ook eerder naar huis vind ik; dan sleur ik manlief gewoon mee (hij moet rijden).

Ik vind wel dat hij in die zin rekening met jou moet houden dat hij niet de hele avond ‘verdwenen’ is en dat je het niet zo laat maakt als jij je niet vermaakt. Beetje geven en nemen hoor :slight_smile: .

Ik vind dat je best wel mee kunt gaan om je man een plezier te doen, maar misschien mag je dan ook van je man vragen om het niet te laat te maken, simpel.



Ik ga ook altijd mee naar de dingen van mijn vriends’ werk waar alle partners meekomen. Niet altijd zin in, maar ik ga toch, en probeer het dan toch maar zo leuk mogelijk te hebben. Vriend ‘moet’ ook wel eens met mij mee dat hij geen zin heeft.

@Kay30 wrote:

Ik vind dat je best wel mee kunt gaan om je man een plezier te doen, maar misschien mag je dan ook van je man vragen om het niet te laat te maken, simpel.



Ik ga ook altijd mee naar de dingen van mijn vriends’ werk waar alle partners meekomen. Niet altijd zin in, maar ik ga toch, en probeer het dan toch maar zo leuk mogelijk te hebben. Vriend ‘moet’ ook wel eens met mij mee dat hij geen zin heeft.




Misschien egoistisch van mijn kant… maar dat zou ik dus echt niet doen. Naar een bedrijfsfeest gaan om mijn vriend daar een plezier mee te doen. Als het om echt belangrijke dingen gaat wil ik dat nog wel overwegen, maar zoiets als een personeelsuitje… nee…

Ik zie ook niet in waarom ik mijn vriend daar een plezier mee doe… meegaan naar een pers. uitje…

Volgens mij zijn collega’s onderelkaar zonder partners veel gezelliger onderelkaar dan met partner :smiley: :smiley: :smiley: