Hoever is iets verplicht?

@Frank@ wrote:

@Kay30 wrote:
Ik vind dat je best wel mee kunt gaan om je man een plezier te doen, maar misschien mag je dan ook van je man vragen om het niet te laat te maken, simpel.



Ik ga ook altijd mee naar de dingen van mijn vriends’ werk waar alle partners meekomen. Niet altijd zin in, maar ik ga toch, en probeer het dan toch maar zo leuk mogelijk te hebben. Vriend ‘moet’ ook wel eens met mij mee dat hij geen zin heeft.




Misschien egoistisch van mijn kant… maar dat zou ik dus echt niet doen. Naar een bedrijfsfeest gaan om mijn vriend daar een plezier mee te doen. Als het om echt belangrijke dingen gaat wil ik dat nog wel overwegen, maar zoiets als een personeelsuitje… nee…

Ik zie ook niet in waarom ik mijn vriend daar een plezier mee doe… meegaan naar een pers. uitje…

Volgens mij zijn collega’s onderelkaar zonder partners veel gezelliger onderelkaar dan met partner :smiley: :smiley: :smiley:




Hier sla je de spijker op zijn kop.Zij hebben erg veel lol onder elkaar en ik zie de lol er niet van in

ik heb mezelf voorgenomen om niks meer te doen waar ik geen zin in heb… ik moet al zoveel… als ik ergens naartoe ga is dat omdat ik het leuk vind, gezellig vind of omdat ik er lol zou kunnen gaan hebben… niet omdat anderen van mij verwachten dat ik er mee naar toe ga… je hangt zooo buiten de boot

@mv2kids wrote:

ik heb mezelf voorgenomen om niks meer te doen waar ik geen zin in heb… ik moet al zoveel… als ik ergens naartoe ga is dat omdat ik het leuk vind, gezellig vind of omdat ik er lol zou kunnen gaan hebben… niet omdat anderen van mij verwachten dat ik er mee naar toe ga… je hangt zooo buiten de boot




here here…



Zo doe ik het ook!!!

@Frank@ wrote:

Ik zie ook niet in waarom ik mijn vriend daar een plezier mee doe… meegaan naar een pers. uitje…

Volgens mij zijn collega’s onderelkaar zonder partners veel gezelliger onderelkaar dan met partner :smiley: :smiley: :smiley:


Bijvoorbeeld omdat álle partners meegaan en jij als enige zegt dat je er ‘geen zin’ in hebt? Dan doe je je partner toch een plezier door mee te gaan?



Er zijn toch wel meer dingen die we doen om een ánder een plezier te doen? Heb jij zin in álle verjaardagen waar je heen gaat? Of doe je de jarige ook een plezier? Ik vind dat inderdaad wel egoïstisch gedacht ja.



Maar dat zal dan wel komen doordat ik uit een gezin kom waar mensen nogal geneigd zijn vooral naar hun eigen belang te kijken.