Ik was benieuwd hoelang jullie nu buiten zijn met de kids. Van onder de 4 jaar.
Elke dag? En wat doen jullie dan?
Ik ben met de kleine eigenlijk heel erg weinig buiten.
Echt gericht buiten voor de kleine bedoel ik dan. Eendjes voeren heeft ie ook wel gezien en de speeltuin is alles nat.
We gaan wel elke dag boodschappen doen, 2 keer per week naar de psz, maar dan gaan we snel op de fiets. Of we zijn op weg ergens naar toe en zitten we daar binnen.
Ik weet even niet zo goed meer wat ik buiten nog kan doen met dit weer. En vind het eigenlijk wel te weinig dat we buiten zijn. :oops:
Wij zijn ook veel te weinig buiten.
doelgericht naar buiten… eh eigelijk alleen in het weekend, dan gaan we meestal wel even naar t bos, of t heerdestrand en dan even lekker dik ingepakt een wandeling maken en van alles opstruinen :thumbup:
Maar doordeweeks blijft het ook bij dagelijks naar buiten om Aniek naar school te brengen, 2 a 3 x per week nog een wandelingetje naar de supermarkt, een keer eenden voeren en dan hebben we het hier ook wel gehad hoor. Kids vinden het nu met die kou ook maar niks.
Dus hier word momenteel wat afgeknutseld.
:thumbup:
echt buiten om te wandelen erg weinig. maar ga wel elke dindsdag en donderdag lopent (hij in buggy vaak) naar de winkel zodat hij buiten komt.
Op de creche zijn ze ook veel buiten.
Met dit natte weer enz ga je niet snel naar de kinderboerderij, maar zomers doen we dat wel regelmatig.
Lana komt in principe elke dag buiten, maar meer omdat ze graag mee wilt om de hond uit te laten. En ze gaat meestal mee om lopend boodschappen te doen. Ze komt dus elke dag minimaal een kwartiertje buiten.
Levy vind ik nog net iets te jong om elke dag mee naar buiten te nemen. En het is ook wel eens lekker om alleen met Lana naar buiten te gaan. Even mama of papa en dochtertijd.
We komen wel elke dag buiten , maar niet gericht om iets voor Joost te gaan doen. Hij heeft er ook geen zin in met dit weer, dus het blijft eigenlijk bij een boodschap halen, een bezoekje brengen en op en neer naar de psz en zelfs dat doen we met dit weer met de auto…
Momenteel allemaal in de lappenmand -hoestend en benauwd dus laten we de kids maar even binnen.
Maar meestal ga ik wel met lasse boodschappen doen - voor zijn verjaardag een fiets gehad dus nu mag hij naar de supermarkt op de fiets. En soms even voetballen in speeltuin aan de overkant.
Lasse heeft het wel nodig om zijn energie kwijt te kunnen dus als ik thuis ben probeer ik wel even met hem naar buiten te gaan.
elke dag min een uur…
met de honden uitlaten…
voor de rest langs de vijver lopen (zit ook een bosachtig iets bij) blaadjes zoeken voor een leuke knutsel!
en voor de rest speelt ze veel achter het huis…
dus lyann is p/d ongeveer 2 a 3 uur buiten!
Elke dag, al is het alleen even plassen stampen of balletje trappen (ook in de regen)…
@Marianne mv Lyann wrote:
elke dag min een uur…
met de honden uitlaten…
voor de rest langs de vijver lopen (zit ook een bosachtig iets bij) blaadjes zoeken voor een leuke knutsel!
en voor de rest speelt ze veel achter het huis…
dus lyann is p/d ongeveer 2 a 3 uur buiten!
:think: Nu? Met dit regenachtige weer? Das wel heel veel zeg!
hier ook elke dag even na buiten zodat ze even hun energie kwijt kunnen
achter ons huis hebben we een groot plein en daar fietst senna elke dag wel een paar rondjes
Ik ben met oppaskindjes ( die ik elke dag heb behalve op zondag) veeel buiten, naar de speeltuin , eendjes voeren , wandelen, dingen laten voelen ruiken enz ( takken bladeren, beukenootjes, gras, noem het maar op alles heeft vrom structuur reuk) …
Ik loop met de hond vanmijn ex dus ook dat neemt tijd in buiten ,
soms wandel ik naar " het diep" … bootjes kijken, soms het park… soms winkel centrum, naar de bieb boekjes kijken halen inleveren… euhm
ik ben gewoon veel buiten met ze vind het heeeeeeeeeerlijk…
ow ja en met regen ? laarzen aan regenkleding en springen maar,
met de allerkleinsten elke dag naar buiten zowieso , maar die een buggy zitten gaan er niet echt uit of t moet supergoed weer zijn in de speeltuin dan met ze in draaimolentje schommel glijbaan… ow ja genieten is ,… ook gewoon buiten zitten te voorlezen krijgen ze toch buitenlucht, ook samen konijenhok verschonen… ach er is voldoende te doen :inlove:
we smelten toch niet van regen??? :think:
Hier elke dag wel naar buiten maar niet speciaal gericht voor Veron eigenlijk…maar ik wil wel dat hij elke dag even buiten komt om een frisse neus te halen.
Maar uitgebreid wandelen met dit weer nehh :thumbdown:
@Madre wrote:
we smelten toch niet van regen??? :think:
Nee maar ik vind het ook niet echt uitnodigend om nu naar buiten te gaan :oops:
Speeltuin is nat, en Sophie gaat er gelijk in liggen :roll:
Dus wij gaan, helaas, gericht naar buiten

Bianca zó jij doet echt veel met de kindjes :thumbup: Top hoor :thumbup:
Och…echt te weinig,maar met goede voornemen dat te veranderen…
Zijn net beide ziek geweest en dus veel binnen geweest. Afgelopen weekeind bewust ff de tuin meteen aangepakt (bladeren en andere troep opruimen) om de kids wat vaker de tuin in te laten. Dus zondag hebben we lekker in de tuin gerommeld. Ze komen niet elke dag buiten hier…of niet actief in ieder geval…in de buggy naar de supermarkt is niet echt buiten natuurlijk. Maar helaas…er is nou eenmaal niet elke dag tijd om ze 3 uur buiten te laten rennen…
Zomers zijn ze veeeel buiten…op mooie dagen zelfs bijna de hele dag in de tuin…maar inderdaad…zodra het druilerig weer wordt, gaat dat moeizamer…
Tuin is nu “winterklaar” en opnieuw kidssproof,dus ze kunnen weer…
Echt bewust in de regen laten spelen.tja…wij zien dat niet zo zitten,maar kou kan geen kwaad…beetle motregen is ook wat anders…
Een tip voor regenachtige dagen en kids naar buiten doe ze een regenpakje aan en spelen maar makkelijk onder de douche uit te spoelen of wasmachine en in de speeltuin op de grond no problemoooooooo ihih en warm ook wel…
Ik heb alleen niet voor elk kind een pakje ,maar een vuilniszak met gaten er in en over de jas is ook handig :mrgreen:
vinden kids ook leuk, en wil je er plezier voor af aan beleven? nog leuker ( doe ik zelden hoor maar is helemaal top idee) van dat verf in tubes van action op blauwe zakken verven … drogen en dan naar buiten in de regen… lachuh joh :inlove: hahhaah )
Sorry ik doe de gekste dingen met kids :shifty:
Ik ben met Anbne ook veel buiten op een dag, ook om met de hond te wandelen, maar ook een lekker stukje fietsen, of zij fietsen en ik lopen, en idd vanalles aanraken, zien, ruiken etc. Ze vind het s avonds prachtig bij een heldere hemel om naar de sterren en de maan te kijken…heerlijk toch, en juist met regen extra lol om door deplassen te springen of erdoor te fietsen. In het weekend gaan we fietsend de bossen in.
jaaaaaaa ow ik verheug me er al weer op elk jaar als de kerstverlichting hangt in het winkelcentrum vraag ik miijn zus op een vrijdag of ik wendy later thuis mag brengen bijv en dan savonds tijdens koopavond in de stad met der fietsje heen samen en dan ergens lekker een warm chocomelletje drinken ( zij wil gewoon ranja maar toch) en dan aaaaalle lichtjes zien dan zijn we wel es een uur op pad, dat doe ik al vanaf dat ze baby was en in de kinderwagen lag… ik geniet nu al voor af :inlove:
normaal gesproken gaan we wel lekker naar buiten…eendjes voeren… gewoon even wandelen…
maar nu kan ik niets meer… voor ik buiten ben heb ik al zo’n harde buik dat ik echt weer bij moet komen…
dus na de bevalling gaan we weer lekker buiten spelen…