hoeveel weken zwanger, en hoeveel kilo aangekomen

34 weken en 10 kg (bij 30 weken op een dieet gezet i.v.m. zwangerschapsdiabetes, waardoor ik 2 kilo afviel eerst en nu blijf hangen op hetzelfde gewicht).

37w en + 6,5kg

wauw de meesten komen echt super weinig aan…



Hier morgen 31 weken en weet niet precies maar wel 20 kg!!! :shock: :shock: :shock:

Ik was vorige keer ook veel meer aan gekomen hoor. Zo’n 17 kilo bij 40+6. En die was ik nog niet allemaal kwijt, dus gelukkig maar dat er nu minder bij komt. Ben trouwens in t begin ook wat afgevallen door de misselijkheid, dus dat scheelt natuurlijk ook.

Idd wat komen de meeste weinig aan!! Ik ben nu 33.4 en + 12 kg ongeveer. Bij de vorige zwschap was ik totaal 12 kg aangekomen dus dat wordt nu wel meer. Maar toen was ik ook heel gezond aan het eten, weinig snoepen terwijl ik nu redelijk wat aan t snaaien ben…

ach ik zeg wij schuiven straks lekker door naar de lijnende mama’s :stuck_out_tongue: hihihi!!



vorige x kwam ik in totaal ook 28 kilo aan dus ik verbaas me niets over de cijfers op de weegschaal. toch blijf ik het wonderbaarlijk vinden dat sommigen zo weinig aankomen, ook knap dat je je dan zo in kunt houden. Ik zie chocolade ik moet chocolade :smiley: beperkt het snoepen wel maar hoef maar ergens naar te kijken en dr zit weer een pondje bij!!



tier ik zou willen dat ik maar 17 kilo aankwam!!



naja ik geniet met volle teugen van mijn eetlust. stukkie toblerone anyone??? :mrgreen:

Is het niet zo: hoe slanker je van nature bent, hoe meer je aankomt in de zwangerschap? Je hebt nu eenmaal wat reserves nodig voor de baby en borstvoeding etc.



En als je al wat reserves hebt, hoef je nu eenmaal wat minder op te bouwen. Of is dat een verkeerde redenatie?



Ik heb normaal maat 42 en kwam in mijn eerste zwangerschap slechts 6,5 kg aan. Dat was ik 2 weken na de bevalling al weer kwijt.



Een vriendin van mij met maat 36 groeide ongeveer 25 kg in haar zwangerschap.

Dat zal zeker uitmaken Miro.

Als je een BMI van 27 hebt (om maar even iets te roepen) heb je van jezelf al voldoende reserves en hoef je ook niet (veel) aan te komen. Dat is anders als je bijv een bmi van 19 hebt.



Ik ben nu 3 kilo aangekomen met 24 weken, was 66,3 kilo en ben 1,74 :wink: (nu dus 69,3) En ik eet alles waar ik trek in heb, chocola, brie, sate, chips…ik geef overal aan toe :stuck_out_tongue:

@miro wrote:

Is het niet zo: hoe slanker je van nature bent, hoe meer je aankomt in de zwangerschap? Je hebt nu eenmaal wat reserves nodig voor de baby en borstvoeding etc.



En als je al wat reserves hebt, hoef je nu eenmaal wat minder op te bouwen. Of is dat een verkeerde redenatie?




Zo zou het wel moeten zijn, maar in de praktijk hangt het er toch ook wel vanaf of je je in kunt houden of niet. Kwam bij mijn vorige zwangerschap in totaal 21 kilo aan (bmi 25 bij start), daarna alles er weer af dus mijn bmi was bij deze zwangerschap gelijk, maar tot nu toe nog maar 7,5 kilo aangekomen :thumbup:

@miro wrote:

Is het niet zo: hoe slanker je van nature bent, hoe meer je aankomt in de zwangerschap? Je hebt nu eenmaal wat reserves nodig voor de baby en borstvoeding etc.



En als je al wat reserves hebt, hoef je nu eenmaal wat minder op te bouwen. Of is dat een verkeerde redenatie?



Ik heb normaal maat 42 en kwam in mijn eerste zwangerschap slechts 6,5 kg aan. Dat was ik 2 weken na de bevalling al weer kwijt.



Een vriendin van mij met maat 36 groeide ongeveer 25 kg in haar zwangerschap.




Hier gaat het niet op, normaal zit ik in maat 36 (met een lengte van 1.67), ik ben nu 39w1d zwanger en ben -vanmorgen gewogen- 5 kilo aangekomen. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik veel gespuugd heb…net sinds 2 weken niet meer zeg maar en de rest van de zwangerschap zo`n beetje 2 Ã 3 keer per week 1x per dag. Maar wat ik spuugde was alleen slijm en gal dus niet echt de voedingsstoffen, denk ik.

De vk zegt dus ook dat ik eigenlijk af ben gevallen in de zwangerschap. Zal mij benieuwen als beeb eruit is wat ik dan weeg, ik kom van 62,5 kg.

Nou ik vind het een fijne beredenatie… dus bij deze word het voor mij de waarheid :mrgreen: en om de regel te bevestigen moet je natuurlijk altijd uitzonderingen hebben op die regel!! hahahahaha



ja ik zet in dit geval even de waarheid naar mijn hand :mrgreen: !!



(ik heb denk ik normaal een bmi van 18,5 a 19 dus het doet ook geen pijn om wat aan te komen maar volgens mij vind iedere vrouw het toch niet heeeeel relaxed)

Ik ben al niet meer op de weegschaal geweest sinds euhm de 25e zwangerschapsweek? :think: Toen gaf de weegschaal 76 kilo aan terwijl ik ben begonnen met 68 kilo (daarvan zijn er 2/3 kilo’s door de gespoten hormonen want meestal blijf ik tussen de 65/66 kilo) bij 1,69m. Deze zwangerschap al meer aangekomen dan de vorige 2 x. Het meeste ben ik bij Casper aangekomen toen was het op het eind ongeveer 7 kilo die er ook al heel snel weer af waren. En ben ook nu ik meer ben aangekomen niet bang dat ze er niet weer afgaan. Weet nl ook dat de eerste tijd wanneer beeb nog niet op de fiets kan ik veel meer loop. Geen rijbewijs helpt dan ook wel. :wink:

@Rhiannon wrote:

Toen gaf de weegschaal 76 kilo aan terwijl ik ben begonnen met 68 kilo (daarvan zijn er 2/3 kilo’s door de gespoten hormonen want meestal blijf ik tussen de 65/66 kilo) bij 1,69m.


Ook dat is een verschil bij mij…heel vaak hoor je dat vrouwen aankomen door dié hormonen…ik val er juist vanaf…voor de poging woog ik net als jou 65/66 kilo en toen ik zwanger bleek (wat toch fijn hè dat het soms met hulp toch mag lukken :wink: ) ben ik dus gezakt naar 62,5. Dit ging destijds met D. ook al zo…



Dus Taliet, in dit geval houden we het er maar op dat ik inderdaad vaak als uitzondering geldt :wink: :mrgreen:

@Clari wrote:

@Rhiannon wrote:
Toen gaf de weegschaal 76 kilo aan terwijl ik ben begonnen met 68 kilo (daarvan zijn er 2/3 kilo’s door de gespoten hormonen want meestal blijf ik tussen de 65/66 kilo) bij 1,69m.


Ook dat is een verschil bij mij…heel vaak hoor je dat vrouwen aankomen door dié hormonen…ik val er juist vanaf…voor de poging woog ik net als jou 65/66 kilo en toen ik zwanger bleek (wat toch fijn hè dat het soms met hulp toch mag lukken :wink: ) ben ik dus gezakt naar 62,5. Dit ging destijds met D. ook al zo…



Dus Taliet, in dit geval houden we het er maar op dat ik inderdaad vaak als uitzondering geldt :wink: :mrgreen:




Jip… jij snapt dat ik je nu eeuwig dankbaar ben he!! :slight_smile:

Hahaha ja gelukkig verschilt het per vrouw! Al zou het fijn zijn wanneer die slagingspercentages eens omhoog gingen. :wink: Ik ben niet ontevreden maar er kunnen er echt nog wel meer bij qua zwangere dames die die hormonsters nodig hebben. Vermoed overigens ook niet dat het zozeer door de spuiten an sich komt hoor. Denk dat bij mij meer meespeelt dat ik standaard overstimuleer. Het is dus puur vocht dat vrij door mijn buikholte zwerft en door mijn lijf. Maar ach ik klaag niet, heb er ook nooit last van gehad (behalve de allereerste keer toen alles afgeblazen werd) en ben wel voor de zoveelste keer zwanger geworden door de hulp. :inlove:

Ook de kilootjes accepteer ik graag want ik weet dat er heerlijke babyspekjes kilootjes bij zitten. :dance:

Ben nog niet zover als jij Clari maar ik kan al amper wachten om ons beebje te bewonderen. :inlove:

even offtopic



Hoezo herkenbaar Rhiannon, hier beide (pogingen) keren nà de TP overstimulatie (OHSS) gehad…bij D. 3x opgenomen geweest waarbij 2x torsie v.d. eierstokken gehad (als gevolg van) en dus ook heel lang vocht vastgehouden heb…deze keer dus weer gehad en tegen opname aan gezeten maar vanwege thuissituatie (kindjes e.d.) niet opgenomen en het net kunnen redden thuis qua bloedwaardes. Maar goed in het begin v.d. zwangerschappen dus ook wel wat meer gewogen, denk ik…(ik had door het vocht ook al heel snel een dikke buik)

Oooh en over dat slagingspercentage…tsja daar kan en mag ik persoonlijk niet over klagen :angel: we hebben enorm veel geluk gehad…



zo ontopic maar weer haha

34.2 weken +3.8kg

Auuuw torsie das bagger en ben heeeeul blij dat ik dat heb mogen overslaan. :oops: Vocht gaat nu geloof ik bij bijna alle zwangeren wel wat meespelen door het warmer wordende weer? Hier zijn mijn enkels telkens zoek. :silenced: En vandaag weer een keer op de weegschaal gestaan bij de VK…oi oi bijna 83 kg schoon aan de haak…grapte daar ook maar dat ik er ong vanuit ga dat ik de dag na de bevalling al gelijk 10 kilo kwijtraak ivm beeb en vruchtwater en placenta…de daarop volgende 3 weken het extra vocht dat zich nu gezellig in mijn benen en enkels bevind. :lol:



Luna doet je lijf lekker meis! :thumbup:

Vorige week bij de gyn geweest, toen 20+1 en 5 kg erbij. Begin weer een aardige JLo-kont te krijgen :oops:

18.3 en 2.5 kilo aangekomen…