23 weken en + 2 kg
bijna 10 weken zwanger en 2 kg afgevallen
Bijna 25 weken zwanger en 8,5 kg aangekomen (maar ik houd op dit moment ook veel vocht vast).
16 weken, en de laatste 2 weken zitten de 2.5 kg die ik was afgevallen door de misselijkheid er weer bij.
Nu de 29 weken over en ook de 10 kilo over.
Bij 18 weken al 5,3 kilo (weinig bewogen door veel ziek te zijn geweest)
bij 24 weken 8,9 kilo
bij 29 weken 10,2 kilo
Ik vind het een prima gewicht, het kleintje komt in elk geval niets te kort
37 weken en bijna 12 kg
16 weken zwanger en sta nu op -1 kg, dus 1 kg aangekomen tot nu toe.
12wk en + 0,5kg
30 wk, 6 kg
Ben ik prima tevreden over.
Even weer aanvullen
Bij 18 weken al 5,3 kilo (weinig bewogen door veel ziek te zijn geweest)
bij 24 weken 8,9 kilo
bij 29 weken 10,2 kilo
bij 32 weken 11.5 kilo
bij 35 weken 13,2 kilo.
Sinds 33 weken gaat het ineens wat harder, maar dat zal ook wel aan het vocht en het weer liggen, ik denk met de bevalling tussen de 14 en 16 kilo uit te komen, net als met de eerste en de derde, en ik ben daar tevreden over!
Ik lees hier soms ook reacties van vrouwen die maar enkele kilo’s aankomen, ik zou daar persoonlijk niet trots op zijn, als dit minder is dan het gewicht van de beeb, inc. placenta, vruchtwater en extra bloed. Dit betekent dat je eigen lichaams vet hebt afgebroken in de zwangerschap en dat de afvalstoffen daarvan dus bij het kindje terecht zijn gekomen. Persoonlijk zou ik daar niet blij van worden.
Bij mijn oudste was ik na de zwangerschap 5 kilo lichter dan toen ik zwanger werd, niet zo positief dus.
Bij 24 weken - 5.3 kg aangekomen
Bij 33 weken - 8 kg aangekomen, wat ik ook had bij vorige controle 3 weken geleden :eh: ben dus in 3 weken niks aangekomen. Maak me er niet druk om, maar heb t nog nooit gehoord dat iemand met deze termijn zwangerschap niks aankomt…
Marda; Een heel slanke vrouw ‘mag’ inderdaad niet te weinig aankomen, maar een vrouw die van zichzelf al wat zwaarder is mag dat wel.
Het is beter voor je lichaam om dan niet teveel aan te komen (om alle gebruikelijke redenen). Het is ook een fabeltje dat je niet mag ‘afvallen’ in de zwangerschap; je mag jezelf alleen niet de nodige voedingsstoffen ontzeggen die nodig zijn voor je eigen gezondheid en de groei van het kindje. Je mag dus niet ‘lijnen’.
Er is echt geen arts ter wereld die een zwaardere vrouw zal verbieden gezond te eten tijdens de zwangerschap, ook als ze daarvan afvalt of ‘niet aankomt’ (en dus op de balans alsnog afvalt).
Bovendien heb ik voor mezelf enigszins de hypothese dat mijn metabolisme anders werkt als ik zwanger ben; ik kom namelijk ook niet veel aan, terwijl ik er in principe niets voor laat…
Ikzelf ben van mening dat het voor elke zwangere vrouw belangrijk is dat ze goed eet en voor zichzelf en haar kind zorgt, ongeacht wat het resultaat daarvan op de weegschaal is
@Sennapen wrote:
@aapie wrote:12wk en + 0,5kg
![]()
Knap Liset, misschien kom je wel veel minder aan deze zwangerschap
![]()
![]()
Dat hoop ik ook
misschien een meisje deze keer? Al vermoed ik een jongen :think:
Met beide jongens met 10 wk al 2 kg ( en ook al een cupmaat groter. Dat heb ik nu ook nog niet)
@aapie wrote:
@Sennapen wrote:@aapie wrote:12wk en + 0,5kg
![]()
Knap Liset, misschien kom je wel veel minder aan deze zwangerschap
![]()
![]()
Dat hoop ik ook
misschien een meisje deze keer? Al vermoed ik een jongen :think:
Met beide jongens met 10 wk al 2 kg ( en ook al een cupmaat groter. Dat heb ik nu ook nog niet)
Haha ik hoop het voor je, maar goed, drie boys is ook fantastisch

Bij jason wist ik zeker dat het een jongen was. Bij dean tot 16 wk gedacht een meisje te krijgen maar toen ineens sloeg dat om naar een jongen.
ik zal ook zeker blij zijn met nog een jongen maar een meisje doe geweldig zijn.
Marda: Ik maakte me eerst zorgen omdat ik afviel, maar ik weeg over de 100 kg dus bij mij is dat niet zo erg vertelde de gyn.
Dus ik maak me helemaal niet druk meer dat ik nog niet eens op het startgewicht van toen ik zwanger raakte zit. Dat komt in de loop van de zwangerschap nog wel. Ben er nog lang niet :mrgreen:
@aapie wrote:
Bij jason wist ik zeker dat het een jongen was. Bij dean tot 16 wk gedacht een meisje te krijgen maar toen ineens sloeg dat om naar een jongen.
ik zal ook zeker blij zijn met nog een jongen maar een meisje doe geweldig zijn.
Weet ik toch

@Mutsie86 wrote:
Marda: Ik maakte me eerst zorgen omdat ik afviel, maar ik weeg over de 100 kg dus bij mij is dat niet zo erg vertelde de gyn.
Dus ik maak me helemaal niet druk meer dat ik nog niet eens op het startgewicht van toen ik zwanger raakte zit. Dat komt in de loop van de zwangerschap nog wel. Ben er nog lang niet :mrgreen:
Precies! Als je het gewicht van mijn jochies, placenta, vruchtwater en al bij elkaar optelde, was ik ook niks aangekomen officieel.
Maar ik ben dus ook een flinkere tante, en daar is dat soms nogal gebruikelijk bij!
Bijvoorbeeld nu word ik echt rond, maar qua kilo’s aangekomen zijn valt het mee. Wel meer hoor dan bij de jongens geloof ik, maar dat is nu op dit moment even vocht, en ja die buik die buik :shifty: :mrgreen:
@aapie wrote:
Willen jullie het dadelijk weten, en mag iedereen dat weten, of verrassing?