hoeveel verschil tussen je eerste en tweede bevalling?

het is voor mij al weer bijna zover en ben zo benieuwd hoe het deze keer zou gaan. bij mijn eerste ging ik overtijd en besloten ze me na 10 dagen in te leiden om dat het vruchtwater op was. ik hoop zo dat deze bevalling uit zich zelf begint. ik had tot vandaag echt het gevoel dat dat wel goed zou komen ook aangezien dit een meisje wordt en die vaak eerder geboren willen worden, maar vanmorgen vroeg ik aan de verloskundige hoe groot de kans is op overtijdlopen en inleiden voor me was zei ze dat deze iets groter voor mij was en dat ze vaak ziet dat de eerste en tweede bevalling zich regelmatig herhaalt. ik ben benieuwd naar jullie ervaring?

zoals inleiden overtijd verschil tussen meisje jongen hoe lang het duurde?

Bij de eerste liep ik precies 2 weken overtijd, bij de tweede precies 1 week overtijd.

Inderdaad herhaalt overtijd lopen zich vaak.

:? op zich vindt ik dat nog niet zo erg als ze maar uit zich zelf komt en thuis kan bevallen dat zou ik het fijnst vinden

Bij de 1e ingeleid met 39+6, bij de 2e met precies 40 weken spontaan en bij de 3e spontaan met 40+2.

Bij de buuf was de eerste met 42 weken spontaan, de 2e met 41 weken spontaan en de 3e met precies 40 weken spontaan. Zij beviel dus elke keer een week eerder…

Overigens zowel ik als de buuf 3 jongens.

Bij Aniek had ik hoge bloeddruk, veel vocht en met 38+6 weken verminderd leven, toen bleek er ook eiwit in mijn urine te zitten en bij de CTG vonden ze mijn meisje wel erg rustig en tam. Dus ingeleid.

Was een horror bevalling die duurde van 38+6 tot 39+3 en toen kwam ze uiteindelijk… touwtjes, 3 dagen weeen en niks wat het opleverde, was uitgeput en had een bloeddruk die door uitputting de pan uitrees.

Toen braken op donderdag met 39+2 s’ avonds de vliezen en vanaf toen duurde het nog 17,5 uur voor ze er was.

Op t randje geen ks, maar wel veel paniek, toestanden en een baby met enorme hersenoedeem van het lang klem liggen in het geboortekanaal.

Ik had dus niet zo veel schik van uitzicht op mijn 2e bevalling… echt iets van… nou het moet maar, we zien wel.

Maar dit keer nergens last van en met 39+3 spontaan bevallen binnen 3,5 uur tijd. De eerste wee kwam ergens na 22.15 onder CSI en 01.33 is Peter geboren in 2 flinke persweeen. Binnen 3 minuten was hij er uit.

Compleet goedmakertje dus.

Mies liep ik al even over en met 41+2 ging ik een nacht vol gerommel in… vk is geweest maar was nog niets gebeurt.

Zelfs geen verweking van de baarmoedermond. Kreeg t advies paracetamol te nemen en te gaan slapen. Heb ik gedaan.

S’ ochtends om 5.15 met 41+3 werd ik wakker van een felle steek en ik wist direct dat het een wee was. 8.37 is Mies geboren, op t randje in t ziekenhuis. 1 flinke perswee en floep daar was hij.

Ook zo’n droombevalling dus.

Maar wel overgelopen.

Ik " wist" dat ook eigelijk wel. Heb vanaf dag 1 dat ik zwanger van hem was geweten dat ik over zou lopen. Toch geen reden voor gezien ik 2x voor de uitgerekende datum beviel.

Nu rommelt het hier al flink en ik heb vanaf dag 1 gezegd dat het 40+3 gaat worden… maar ik hoop eigelijk toch eerder… zal wel niet, hahahaha :mrgreen:

de eerste 39+5

de eerste was een inleiding op 7-12 braken mijn vliezen en 13-12 ben ik ingeledeid. inleiding duurde 8uur totaal. ik had daarvoor ook geen weeen.

de tweede was bij de eerste echo 6weken 1-12 uitgerekend en bij 12 weken was hij 31-11uitgerekend hij is 1-12 geboren.

hele dag had ik lichte krampen om 1700 werden mijn vliezen gebroken (snel naar ziekenhuis ivm meconium)toen kreeg ik ook echte weeen(een uur later) en rond 20 uur was hij er.

bijde zijn het jongens en totaal 2 verschillende bevallingen.

Mik is geboren met 39.3 en Tes met 40.2

Beiden spontaan begonnen, Mik met gebroken vliezen, krap daarna begonnen de weeën, bevallingsduur 43 uur.

Tes begon met weeën, bevallingduur 9 uur.

Bij beiden om medische redenen in het ziekenhuis bevallen.

Mik ivm langdurig gebroken vliezen, Tes ivm een placenta bilobata, veel bloedverlies tijdens de zwangerschap en vanaf week 23 vroegtijdige weeën.

De eerste met 39+6 en de tweede bij 39+1. Allebei spontaan. de eerste bevalling duurde van eerste wee tot de geboorte ong 12 uur, de 2e was in 3 uurtjes gepiept van begin tot eind.

toch wel veel verschil dus :slight_smile:

uit eindelijk dacht ik net je kan nooit twee dezelfde bevallingen hebben :wink: dus grote kans dat ik nu niet hoef ingeleid te worden en tja al moet ik wat overtijd gaan is minder maar niet zo erg als inleiden.

ppff die hele dag in het ziekenhuis en steeds flink de weeen opwekkers opvoeren. toen mijn kleine geboren was zeiden ze dat ik mazzel had dat ik niet geholpen werd door de gynaecoloog die staat bekent als de slager bbbrr.

Oeh brr, dat was dus ook maar beter dat je dat van tevoren niet wist dat die zo bekend staat! :shock: :o

de eerste was bij mij 1 dagje te laat, de 2e 10!

de derde opeens 4 dagen te vroeg :mrgreen:

had ik echt niet op gerekend! ben benieuwd wat nummer 4 gaat doen :lol:

Bij M.arit 14 dagen overtijd.Zware zwangerschap (veel klachten, opgenomen geweest, lang verhaal :mrgreen: ), zware bevalling van 3 dagen uiteindelijk met vacuum en 2 knippen gehaald :shifty:

Nienke,13 dagen overtijd, zware zwangerschap (vroegtijdige weeen bij 27 weken), uiteindelijk ingeleid wegens vermoeden op zwangerschaps vergiftiging, om 07.30 werden mijn vliezen gebroken, om 23.20 is ze geboren…

gelukkig wist ik het inderdaad niet :wink:

helaas nu wel, als ik naar het ziekenhuis moet zou ik extra mijn best doen om de slager te ontlopen :wink: hij is gynaecoloog en wordt pas opgeroepen als de baby niet uit zich zelf geboren kan worden. de vorige keer kreeg ik net op de valreep een ander die al bijna weg was, hoop dan maar weer op die. claudia: zware bevallingen zeg, petje af. die van mij was ook met de vacuum geboren gelukkig door de juiste perzoon en hoefde er niet ingeknipt te worden. maantje toch veel verschil, zou wel raar zijn geweest 4 dagen te vroeg na twee keer overtijd.

De 1e met 13 dagen overtijd ingeleid.

De 2e 1 dag voor de uitgerekende datum spontaan begonnen :dance:

3e met 16 dagen eerder ingeleid vanwege een grote baby :wink:

eerste hele zware bevalling… (43wk) zwaar & groot kindje… met knip en vacuüm…veel hechtingen… was al meerdere keren gestript…

moesten blijven vanwege bloedverlies en hierdoor laag ijzer…

dave moest ook blijven voor zijn ijzer…

Dave is ook naar de reanimatiekamer geweest…

echt een hel van een bevalling…

was ook heel bang voor de tweede bevalling… veel nachtmerries… een hele zware zwangerschap met veel pijn…

de vk besloten me te strippen met 37.6wk dat hielp niet en met 38wk gestript en bevallen… een hele rustige bevalling echt totaal anders… geen knip ofzo… veel minder mensen aan mijn bed… veel meer rust…

ZOVEEL beter…

Eerste bevalling braken vliezen met 40+2, ingeleid met 40+4 ivm gebroken vliezen. Vanaf de eerste wee tot aan geboorte ruim 9 uur.

Tweede bevalling met weeën begonnen met 37+1, In het ziekenhuis bleek 3 a 4 cm ontsluiting 's avonds. Daarna viel het stil. S’morgens 4 cm ontsluiting en werd ik ingeleid. N.oah is om 12.37 geboren, 2 1/2 uur nadat de weeën weer opnieuw begonnen waren.

Op papier staat er dat ik 17 uur over de bevalling heb gedaan, voor mijn gevoel alleen de laatse 2 1/2 uur.

Liefs Suzanne

Nou dat meisjes vaak eerder komen geloof ik niet zoveel van, ik ben van onze dochter met 42+4 bevallen dus ik lees vrolijk en zeer aandachtig mee met dit topic :wink:

Ik ben bij de oudste ingeleid, omdat ik 42+1 was. Ook nummer 2 was overtijd, dus dat meiden vaak eerder komen…hier niet waar!

Qua tijd leken beide bevallingen op elkaar: Bo is geboren in 5 uur en Nikkie in 4,5 uur. De 2e bevalling kwam natuurlijk op gang (oké, ik was die ochtend gestript) en die weeen bouwden zich wat geleidelijker op. Bij het inleiden bij Bo zat ik binnen een kwartier van geen weeen tot weeen om 1,5 minuut. Dat vond ik behoorlijk heftig.

Voor de rest vond ik de bevallingen ook erg op elkaar lijken. Persen duurde bij Nikkie alleen wat langer en vond ik tegenvallen. Bij Bo was het persen appeltje/eitje en dat ging bij Nikkie wat moeizamer.

Ik wilde van de 2e ook zo graag thuis bevallen, vandaar dat ik blij was dat ik gestript kon worden èn dat het ook hielp. Bij de eerste zal alles nog potdicht tot aan de dag van inleiden, dus was strippen toen geen optie.

Hopelijk gaat jouw thuis-beval-wnes ook in vervulling!

1e 41 weken na een bevalling van 30(!) uur geboren in het ZH

2e 39.3 na een bevalling van 3 uur thuis geboren

3e 39.2 na een bevalling van 2 uur thuis geboren

Alledrie spontaan begonnen. (de eerste op een gegeven moment wel wee-opwekkers gehad, zal de details besparen)

Broes kwam spontaan met 38 weken en 1 dag.

Senne ingeleid met 39 weken en 5 dagen.

Cas ingeleid met 40 weken en 1 dag.

Alledrie in 3 uurtjes tijd bevallen.