hoeveel verschil tussen je eerste en tweede bevalling?

Juul werd geboren na 39.3 weken. Super zwangerschap, bevalling van 3,5 uur.

Imme werd geboren na 41.5 weken. Super zwangerschap op de laatste dagen na, ik had last van zwangerschapsjeuk. De bevalling duurde 2 uurtjes…

Alle 2 zijn ze thuis geboren.

De 1ste (jongen) geboren met 40+5, spontaan begonnen, vruchtwater gepoept, later wilde het niet vorderen, infuus gekregen, totaal 19uur.

De 2de (meisje) geboren met 40+1, spontaan begonnen, ook in het vruchtwater gepoept, weeénstorm spontaan, totaal ong. 6uur, 2x geperst.

De 3de komt vast sneller, tenminste dat gevoel heb ik nu al, en ik ben nog niet eens zwanger haha … Succes met de laatste loodjes …

Ik ben denk ik een uitzondering…

Mijn dochter is geboren op 15 december 2006, ik was 5 december uitgerekend.

Mijn zoon was een verrassing, uiteindelijk was ik op 5 december 2008 uitgerekend, en ja hoor geboren op 15 december 2008.

2 absoluut dezelfde bevallingen gehad, begonnen hetzelfde en eindigden hetzelfde.

De ene bevalling was iets korter dan de ander, maar niet heel veel, de een 24 uur en de ander 20 uur.

Het is bijna eng.

Nu ook de kinderen, verschillen bijna niets van elkaar, behalve de ene is echt een meisje, de andere absoluut een jongen.

Het is zo grappig, ze zijn zo hetzelfde qua karakter.

Elise 38+1 spontane weeën, heel lichtjes de dag ervoor, rond 23.00 werden ze wat heftiger, rond 04.00 VK gebeld, breken vliezen 04.45 ( uit zichzelf ) Elise geboren 06.32 thuis zonder problemen, kleine hechting.

Jesse, kwaaltjeszwangerschap, mogenlijk zw. diabetes, toch niet, CTG’s,enz. 38+6, mijn vliezen breken en meneer heeft in het vruchtwater gepoept. balen, ziekenhuis dus. Geen weeën nog, maar om 02.30 komen we er aan met lichte weeën die snel naar een weeënstorm toe gaan. 03.15 ongeveer komt gyn ( voor mij dan eindelijk!) 4 cm ontsluiting. 3 kwartier later toch echt persweeën, maar verpleegkundige denkt dat dat alleen gevoel is. Ze is de gyn gaan halen uiteindelijk toen ik toch uit mezelf ging mee-persen,gyne was er ong. 04.25 ofzo… 9 cm ontsluiting :shock: paar X persen en meneer was er dus al ( binnen 3 minuten ) 4325 gram zonder hechting.

conclusie: hier behalve de snelheid totaal anders!

Veron spontaan geboren met 40.3, na 5 uur ontsluiting en 1 uur persen…

Junia spontaan geboren (wel gestript die dag) met 40.1, ontsluiting geen idee: ik dacht dat het voorweeen waren, de vk was net optijd om haar op te vangen… Waarschijnlijk 2 uur ontsluiten en 10 min persweeen waarvan ik 7 min heb tegengehouden op mijn zij omdat de verloskundige er nog niet was…

grts patricia