Ik hoor om me heen dat baby’s spugen, al had ik daar met mn andere 2 kinderen geen last van , maar
hoeveel is nu normaal :think:
Ik moet op n dag nu gemiddeld Lieselot 4x verschonen van kleding en per voeding n hele natte spuugddoek.
Het maakt niet uit hoeveel bv ze heeft gekregen en of dat ze nu wel of niet heeft geboerd
Het gebeurd direct na de voeding, maar ook nog welleens 2 uur naderhand. Soms net n druppel en soms
n hele golf :?
Haar bed staat al schuin en groeien doet ze goed (250 gram gemiddeld per week)
Soms is t voor haar zo moeilijk om t weg te slikken dat ze daarna ook echt naar adem hapt :?
Ik heb t al meerdere malen voorgelegd bij t cb, maar t enige antwoord dat ik krijg is “speiers zijn dijers”
maar daar heb ik niet zoveel aan, want n mondje oke, maar zoveel vind ik niet normaal of zit t in mijn hoofd
omdat geen van mn andere kinderen heeft gespuugd en dus alles veel is voor mij
Moet ik me dus zorgen maken en aan de bel gaan trekken of zit dit in mijn hoofd :think:
Helpppppppppppppppppppp :?
Alle tips zijn welkom
Geen zorgen maken! Tanisha doet het ook. Soms ook idd 2 uur nadien. En niets helpt ertegen! Hier zeggen we nu zolang ze goed groeit vinden wij het prima (alleen moet je dus vaker wassen…)
Hier dus een hevige reflux kindje en daarmee hebben we het regelmatig gehad dat we 1 borst hadden gegeven (dronk altijd 1 per keer) na een half uur die helemaal uit had gespuugd, andere borst gegeven, die na een klein half uurtje ook weer helemaal uitgespuugd en toen dus nog uit de vriezer een voeding gehaald :eh:
Onze dame groeit ook voor geen meter en wat bij ons 1 van de problemen was, was dat het op een gegeven moment zo zuur was dat alles zeer ging doen. Altijd een zuur ruikend kindje die krijsend van de pijn aan de borst lag, omdat het zuur dan al weer naar boven kwam.
Maarrrrr, als jij vind dat het te veel is gewoon aan de bel blijven trekken of probeer voor de voeding eens een papje van afgekolfde moedermelk met nutriton te geven (wij zitten inmiddels aan 35 ml met 4 a 5 scheppen en ze drinkt ongeveer 150ml. Zou met 20 ml en 2 scheppen beginnen) Hoe vaak ik wel niet gehoord heb dat je nu eenmaal spugertjes hebt :eh: de aanhouder wint.
ik wou ook al zeggen: “speiers zijn dijers”
dat kreeg ik ook te horen toen ik eens aan mijn verloskundige vroeg die ik toevallig zag.
daisy kon ik ook om de haverklap verschonen. en toch groeide ze goed. en een behoorlijk bolletje is het. nu ze op de flesvoedingzit gebruik ik half gewoon en half speciaal voor spugers in het is een heel stuk minder :thumbup: maarja, daar heb je nu niks aan.
het cb zei toen dat zolang het niet tegen de muur aan zit, en ze goed aankomt is het gewoon pech hebben. en idd. liever dan gewoon vaker verschonen, tot vervelends aan toe dan een operatie of medicijnen.
zolang ze er zelf geen last van heeft. je zou een theelepeltje aangemaakte nutriton kunnen geven voor de voeding en erna. ik heb het nooit gedurft, het ziet er een beetje uit als behangplaksel :shifty: :mrgreen:
@maria74 wrote:
je zou een theelepeltje aangemaakte nutriton kunnen geven voor de voeding en erna. ik heb het nooit gedurft, het ziet er een beetje uit als behangplaksel :shifty: :mrgreen:
Als je het met moedermelk aanmaakt ziet het er uit als pap, beter dan het behangplaksel. Ik dacht ook elke keer dat het zou plakken, maar dat was dus niet zo, smaakte wel naar karton :sick: maar goed de onze krijgt haar nutramigen ook weg en das pas echt vies…
@Loesje79 wrote:
@maria74 wrote:je zou een theelepeltje aangemaakte nutriton kunnen geven voor de voeding en erna. ik heb het nooit gedurft, het ziet er een beetje uit als behangplaksel :shifty: :mrgreen:
Als je het met moedermelk aanmaakt ziet het er uit als pap, beter dan het behangplaksel. Ik dacht ook elke keer dat het zou plakken, maar dat was dus niet zo, smaakte wel naar karton :sick: maar goed de onze krijgt haar nutramigen ook weg en das pas echt vies…
ja, idd had ik ook kunnen doen, met bv aanmaken. maar ik had zoiets van: ze dronk binnen tien minuten mn borst leeg, en wat ze teveel binnen kreeg moest eruit 8) en ik dorst het gewoon niet :shifty:
Hier hetzelfde verhaal als bij zeemeermin.
Ook een hevige spuger, heb speciaal al medicijnen voor het maagzuur en sinds ze dat heeft gaat het een stuk beter. :dance:
Mijn man stelde gister toevallig ook voor dat ik hier deze vraag zou stellen.
Jinthe heeft er dus ook last van. De wijkverpleegkundige zei dat ik me pas zorgen hoefde te gaan maken als ze niet meer aankomt/afvalt (mjah…lekker dan, ze wordt één keer in de vier weken gewogen…beetje laat als je er dan achterkomt dat ze af is gevallen (al merk je dat zelf natuurlijk ook wel, maar toch…)). Ik gebruik hydrofiel luiers als spuugdoekjes, want anders zit iedere keer alles onder. Die hydrofiel luiers kun je overal beter over heen leggen en eventueel ook nog een beetje voor de mond van je kindje houden, zodat je het ergste ‘opvangt’.
Van “speiers zijn dijers” heb ik nog nooit gehoord…wat betekent het?
@Nienke123 wrote:
Van “speiers zijn dijers” heb ik nog nooit gehoord…wat betekent het?
Kinderen die spugen komen veel aan , dijen snel uit :eh:
Ik heb Lieselot eigenlijk altijd met n slap ,die je over t hoofd trekt, zitten. Vind t zo jammer en t lijkt
me ook niet prettig voor die kinderen. Als ik last heb van t zuur dan ben ik er echt niet goed van en
ik heb dat nog niet eens 1x per dag laat staan in ons Lieselot haar geval 7x per dag :?
Ook hier zei ik vanochtend nog eigenlijk best jammer dat Stijn zo’n beetje de hele dag met een slap zit hij heeft zoveel leuke kleertjes, maar ja anders blijft alles onder zitten.
Nutriton hielp hier wel gemengd met bv in begin en later met Hypo-allergeen flessemelk. Ik ging trouwens gewoon vaker naar het inloopspreekuur bij het cb aangezien hij in het begin niet zoveel aankwam en ik toch wou weten hoeveel hij groeide. Dus je kunt vaker gaan dan die 1 x in de 4 weken.
Ik ga zelf iedere week wegen
Die nutriton is dat op recept of kan je dat overal kopen :think:
@llaan wrote:
Dus je kunt vaker gaan dan die 1 x in de 4 weken.
Ik ga tot nog toe ook vaker…maar straks moet ik werken op de dagen dat het inloopspreekuur is en dan kan dat dus niet meer… :thumbdown:
Jinthe komt wel veel aan, maar 't is absoluut nog geen dik meisje oid…maar wie weet komt dat nog.
Sinds ik Nutriton gebruik gaat het prima, veel minder spugen.
Je kan het bij drogisterijen kopen (Etos)
dat van die speiers worden dijers… onze ukkies (beide spugers) zijn flinke dames (femke 3660 en aukje 3900 bij de geboorte)
maar zijn niet overdreven dik.
Ook vreem eigenlijk want als je spuugt hou je minder binnen zou je zeggen dat ze juist dunner moeten zijn. Maarr… dat kan ook aan mij liggen hoor…
@Pitje27 wrote:
dat van die speiers worden dijers… onze ukkies (beide spugers) zijn flinke dames (femke 3660 en aukje 3900 bij de geboorte)
maar zijn niet overdreven dik.
Bij de geboorte heeft het nog niet zo heel veel met het spreien te maken, want voor de geboorte krijgen ze nog via de placenta voedingen dat spugen ze niet uit :wink: :lol: . En als de reflux echt erg is groeien ze echt niet goed.
Onze dame 4440 bij geboorte, bij half jaar 6300, dus nog geen 2 kg erbij in een half jaar. Wij zijn van boven de curve tot aan de onderlijn gegaan. hydrofiele luiers als spuugdoekje hielp niet, we gebruikte gewoon grote handdoeken :eh: :think: en heel veel papjes met nutriton voor de voeding en medicijnen.
Vanmorgen naar de ka geweest en daar heeft ze in 15 min 4x gespuugd en voor haar was t duidelijk
da Lieselot er last van had en dus nu aan de medicijnen
Nu dat t helpt
viola welke medicijnen krijg je?
@Pitje27 wrote:
viola welke medicijnen krijg je?
Nu zantac (zuurremmers) en moet 9 september met Fieke terug en moet dan Lieselot meenemen en dan
gaan we kijken of t aanslaat en of er ms iets anders moet
Ze vind de medicijnen iig erg vies en moest er van rillen, maa daar is ze over n week ook aan gewend
@moeder van 2 wrote:
@Pitje27 wrote:viola welke medicijnen krijg je?
Nu zantac (zuurremmers) en moet 9 september met Fieke terug en moet dan Lieselot meenemen en dan
gaan we kijken of t aanslaat en of er ms iets anders moet
Ze vind de medicijnen iig erg vies en moest er van rillen, maa daar is ze over n week ook aan gewend
Deze heeft Aukje ook gehad, ze spuugde dit uit en moest er ook van rillen, wij hebben nu nexium.
Hier losec en motilium.
Viool je meiden blijven ook “klungelen” hé?!
Hoe is het nu met Fieke?
Dikke knuf :hug: