Hoeveel snelfilter koffie om een pot te zetten?

:oops: Wij drinken nooit koffie, maar ik heb wel een koffiezetter. Nu zijn we hier met een verbouwing begonnen en de mensen die helpen lusten vast een bakkie. Ik heb alles in huis: filters, snelfilter koffie, suiker en melk. Het koffiezetaparaat kan 10 grote koppen of 15 kleine koppen zetten. Uhm, hoeveel van die koffiepoeder moet ik in het filter doen voor een volle pot?



:shifty: Vast bedankt :oops:

als je bijv. 10 kopjes zet moeten er 5 scheppen in dus de helft aan wat je aan koffie zet.

Ik doe altijd: de helft aan koppen plus een extra schep.

enne hoeveel is een schep? Is dat een lepel? :oops: :mrgreen:

hmmmmm, een eetlepel met een klein bergje nog

O ja, zijn dat dan 10 kleine of 10 grote koppen? :?

ik heb een koffieschep erbij gehad vroeger, maar ene lepel met een kop erop zal wel prima zijn. Vraag het de bouwlui of de koffie goed is ofdat ie de volgende pot sterker mag zijn dan kiep je er gewoon een extra schep bij de volgende pot.



ik gebruik al jaren senseo, ook op verjaardagen heb niet eens meer een normaal koffiezetapperaat :lol:

@mama van anne wrote:

O ja, zijn dat dan 10 kleine of 10 grote koppen? :?




whahahaha…Ga maar uit van grote koppen.

Of je vraagt even aan een van die lui jou te helpen. Zeg je dat je graag een bakkie wil maken voor ze, maar geen idee hebt hoe zo’n ding werkt :smiley:

@Madre wrote:

Of je vraagt even aan een van die lui jou te helpen. Zeg je dat je graag een bakkie wil maken voor ze, maar geen idee hebt hoe zo’n ding werkt :smiley:




ja dacht ik dus ook, iedereen heeft zijn eigen manier van hoeveel schepjes ze erin willen de een houd van sterk en de ander niet.



mijn vermoeden is dat de bouwvakkers vaak wel een sterke zwarte bak koffie willen.



ps mijn man is ook bouwvakker maar lust geen koffie gek he :lol:

@Madre wrote:

Of je vraagt even aan een van die lui jou te helpen. Zeg je dat je graag een bakkie wil maken voor ze, maar geen idee hebt hoe zo’n ding werkt :smiley:




kom je dan niet een beetje erg dom over als je als vrouw zijnde niet eens een bakkie koffie kan zetten?



krijg je nooit bezoek die koffie drinkt dan? :think:

@merel33 wrote:

@Madre wrote:
Of je vraagt even aan een van die lui jou te helpen. Zeg je dat je graag een bakkie wil maken voor ze, maar geen idee hebt hoe zo’n ding werkt :smiley:




kom je dan niet een beetje erg dom over als je als vrouw zijnde niet eens een bakkie koffie kan zetten?


Geen idee, maar dat zou mij denk ik niet zo veel uitmaken.
Je kan er toch bij zeggen dat je zelf geen koffie drinkt maar wel zo'n apparaat hebt voor bezoek.

En wat bedoel je met: als vrouw zijnde?
Moeten allen vrouwen koffie kunnen zetten dan?

@Madre wrote:

@merel33 wrote:
@Madre wrote:
Of je vraagt even aan een van die lui jou te helpen. Zeg je dat je graag een bakkie wil maken voor ze, maar geen idee hebt hoe zo’n ding werkt :smiley:




kom je dan niet een beetje erg dom over als je als vrouw zijnde niet eens een bakkie koffie kan zetten?


Geen idee, maar dat zou mij denk ik niet zo veel uitmaken.
Je kan er toch bij zeggen dat je zelf geen koffie drinkt maar wel zo'n apparaat hebt voor bezoek.

En wat bedoel je met: als vrouw zijnde?
Moeten allen vrouwen koffie kunnen zetten dan?


uhm :think: ja lijkt me wel ja

@merel33 wrote:

@Madre wrote:
@merel33 wrote:
@Madre wrote:
Of je vraagt even aan een van die lui jou te helpen. Zeg je dat je graag een bakkie wil maken voor ze, maar geen idee hebt hoe zo’n ding werkt :smiley:




kom je dan niet een beetje erg dom over als je als vrouw zijnde niet eens een bakkie koffie kan zetten?


Geen idee, maar dat zou mij denk ik niet zo veel uitmaken.
Je kan er toch bij zeggen dat je zelf geen koffie drinkt maar wel zo'n apparaat hebt voor bezoek.

En wat bedoel je met: als vrouw zijnde?
Moeten allen vrouwen koffie kunnen zetten dan?


uhm :think: ja lijkt me wel ja


Pardon???????????

is er iets?

@ilsederooy wrote:



ja dacht ik dus ook, iedereen heeft zijn eigen manier van hoeveel schepjes ze erin willen de een houd van sterk en de ander niet.



mijn vermoeden is dat de bouwvakkers vaak wel een sterke zwarte bak koffie willen.



ps mijn man is ook bouwvakker maar lust geen koffie gek he :lol:




hihi hoezo generaliseren :mrgreen: buwvakkers sterke zwarte koffie, verpleegsters drinken thee, alle vrouwen drinken cappucino… :mrgreen:



Hier dus een zwarte koffiedrinken in huis en ik drink met een flinke scheut melk… :wink: en we werken geen van bijde in de bouwvak overigens…(of juist wel, onze vakantie begint pas later hahaha



Tja moet elke vrouw weten hoe je koffie moet zetten? neuh wrom? toch ook niet elke vrouw weet hoe ze appeltaart moet bakken voor erbij.

Nou eigenlijk wel ja…



Vind het behoorlijk vreemd dat jij vind dat elke vrouw koffie moet kunnen zetten…

Ik heb ook geen idee hoe het met die schepjes zit. Dan doe ik nooit. Maar er zijn verschillende maten schepjes en dat maakt het weer lastig.

Ik zou het uitproberen en dan goed onthouden hoeveel je erin deed en als het te sterk of te slap is dan volgende keer aanpassen.

je kan bij bv de blokker en ik geloof bij de supermarkt zo’n schepje kopen (zo’n) puntding idd zoals iedereen zegt altijd de helft van de hoeveelheid kopjes gebruiken dan kan het eigelijk niet mis gaan…heb je voor kleine kopjes dan doe je afgestreken maatlepeltje en voor grote kommen iets met een kop er op…



veel succes mama van anne :smiley:

@merel33 wrote:

is er iets?






nou je kwam best een beetje grof in de mond over ;… ik ken zoveel vrouwen die geen koffie kunnen zetten hoor … dan ben je toch niet dom :eh: