Hoeveel slaapt jullie dreumes?

veel mensen zeggen me dat Nicolai TE veel slaapt.



Dus ff nakijken hier. hij slaapt. van 20.30 tot 07.30 dan van 10.00 tot 12.00 en dan van 15.00 tot 16.30 elke dag…

ik moet erbij zetten dat hij heel activ is , loopt, rent , praat, tekend, etc en is 14 maand dus …





hoe slapen jullie dreumesjes?

Haai,



Volgens mij kunnen dreumesjes nog niet teveel slapen! Als hij het nodig heeft, waarom zou je hem dan ophouden???



Colin is inmiddels al bijna 18 maanden. Hij slaapt van 19.15 uur tot 07.00 uur (als we geluk hebben) en dan van 12.30 uur tot 14.00-14.30 uur. Hij is ook heel actief, maar heeft het blijkbaar niet zo nodig!



Gewoon op jezelf vertrouwen, hoor!!



liefs

daffie

Sam slaapt ook nog vrij veel. Hij is nu ruim 1 jaar en 9 maand.



's avonds tegen half 7 (gemiddeld) naar bed, tot 's ochtends half 7 (gemiddeld) dan tegen half 9 er weer in tot ongeveer 10 uur (ene keer half 10, andere keer 11 uur) en dan 's middags vaak nog een uur of 1 a 2… (van 14.30 tot gemiddeld 16.00 uur)

Dus dat is overdag ook twee slaapjes, in totaal zo’n 3 uur (wat ook wel eens 4 uur is maar ook wel eens 2 uurtjes)

En dan de nacht klokje rond.



Gewoon lekker doen wat ze zelf aangeven! Helemaal als ze zo actief zijn, hebben ze die slaap wel nodig!

Elise is nog geen dreumesje dan, maar die slaapt precies hetzelfde!



's ochtends rond half 8 op, tussen half 10-12.15 slaapt ze dan en dan van 3-5 weer. Ze gaat 's avonds rond 20.00 slapen.

Luuk slaapt nu meestal alleen nog 's middags, vanaf ongeveer 12.00, tot soms wel half 4 :shock: . Maar heel soms is hij 's morgens al zo moe dat ik hem rond 10 uur al op bed leg en dan gaat hij 's middags ook nog anderhalf uur.

's Avonds ligt hij er rond 8 uur in en slaapt hij tot ongeveer 7 uur.



Dus persoonlijk vind ik niet dat jouw mannetje teveel slaapt hoor. Het ene kind heeft gewoon meer slaap nodig dan de ander. Zeker als ze lekker actief zijn kunnen ze hun slaapjes goed gebruiken :mrgreen:



Liefs Janneke :-*

thanks meiden!

:hug:



Heb eigenlijk altijd zo opgelet als ze baby’s zijn dat ik totaal niet aan druemes fase heb gedacht. :oops: :wall:



Zoveel mensen zegen tegen mij dat hun kind rond de 13-14 maand nog maar 1 keer per dag slapen.



Bedankt voor de feedback! Mijn ventje is erg activ dus voorlopig maak ik mij geen zorgen :smiley:

Dionne heeft misschien wel tot 20 maanden 2 keer per dag geslapen. En dan dus ook ongeveer die tijden die jij opschrijft. Nu slaapt ze nog 1 keer overdag, maar dan ook wel 3 uur. :mrgreen:

Zij vindt het fijn, ik vindt het fijn, dus het is goed zo! :mrgreen:

Mijn zoontje, bijna 2, slaapt ook nog 2 keer. Nu begint de dag hier vaak wel al om 6 uur, dus dan slaapt hij rond 8.30-9.00 tot 10.00-10.30 en na de boterham weer 1,5 uur en dan weer om 19.00-19.30. Op het KDV slaapt hij gewoon 1 keer, dan wil hij die tweede keer niet. Hier ook een heel druk kindje en zolang hij nog slaapt en het wil, mag dat lekker van mij!

Layla slaapt van 19:00 tot ongeveer 8:00 en 's middags van ongeveer 13:00 (en als ze echt bekaf is wel eerder) tot vaak wel 15:30. Als ik dat bij elkaar optel komt ze dus ook wel aan iets van 15,5 uur. Ach, blijkbaar heeft m’n actieve dreumes het nodig…

Nou ik vind dat niet overdreven veel hoor.



Julia, nu dus 14,5 maand sliep tot 2 weken terug van 19 - 7 uur en dan van 10-12 en van 14-16 uur…



Nu is ze over naar 1 slaapje overdag



dus nu 19-7 uur en dan tussen 12- 15 uur, dus eigenlijk nu nog maar een uurtje minder.

Wessel slaapt ook nog lekker veel op een dag.

rond 6.30 uur word ie wakker en tussen 9.00 en 10.00 uur gaat ie weer naar bed.

hij slaapt dan meestal 1,5 uur.

rond 15.00 uur gaat hij weer naar bed voor zeker 2 uurtjes.

dan om 19.00 uur weer naar bedje toe tot de volgende morgen.

:shock: wat een slaapkoppies hebben jullie :mrgreen: Die van mij heeft weinig slaap nodig en is zeer actief( lees rent, loopt,praat,klimt enz de hele dag,zit geen minuut stil) Overdag slaapt hij 45 minuten en s’avonds slaapt hij vanaf 21.00 tot 6.30. Soms denk ik wel dat hij adhd heeft ofzo :silenced:

Bar, mijn dreumes doet ook 2 slaapjes nog…



20:00 slapen-08:30 ongeveer…



10:00-11:30



14:30-15:30…



En vaak verschillen de tijden van de middag slaapjes wel… maar sowieso 2x per dag…

Nikkie tukt ook nog lekker 2 keer per dag.

18.45 - 6.00 (helaas :eh: )

9.30 - 11.30/12.00

15.00 - 16.00

Nesrin is pas net 1 jaar geweest, maar ze slaapt niet zo veel.



Overdag meestal tussen 12.30 en 14.00 uur en 's avonds gaat ze rond 21.00 uur naar bed en slaapt dan door tot ongeveer 07.30 uur.



Ze is verder super actief, maar heeft het gewoon niet zo nodig denk ik…

Te weinig :zzz: :zzz: . Net 2 maanden eindelijk doorgeslapen 's nachts, maar afgelopen week is echt bal :evil: . Vannacht zelfs zonder overdrijven hele nacht wakker geweest en overdag in totaal anderhalf uur geslapen…Hoop dat hij er nu weer even overheen is en weer gaat slapen :pray: :pray:

@Formally known as Vuegje wrote:

veel mensen zeggen me dat Nicolai TE veel slaapt.



Dus ff nakijken hier. hij slaapt. van 20.30 tot 07.30 dan van 10.00 tot 12.00 en dan van 15.00 tot 16.30 elke dag…

ik moet erbij zetten dat hij heel activ is , loopt, rent , praat, tekend, etc en is 14 maand dus …





hoe slapen jullie dreumesjes?
Stein is 3 jaar en 3 maanden en die slaapt van 19.00 uur tot 8 uur en tussen de middag van 13 uur tot 15 uur.

Ook een erg actief mannetje.



Stein zijn slaapritme zag er met 14 maanden wel een beetje hetzelfde als die van Nicolai

Demi slaapt van 20.00/20.30 tot ±7.30 en van 13.00/13.30 tot 15.30/16.00.

mijn kleine mannetje van 18 maanden slaapt van savonds half 9 tot sochtends half 10 en smiddags rond 3 uur tot een uurtje of 5/6!



Je merkt bij hem ook heel erg als hij moe is dan wrijft hij in zijn ogen heeft hij rode ogen en gaapt.



Volgens mij is dat toch gewoon normaal voor deze leeftijd??

Hi hi mama Babs… :stuck_out_tongue:



Nicolai is idd actief maar so cute :inlove:



Ricardo slaapt van savonds 20u tot (sinds 3 dagen) 8u, daarvoor was hij altijd om 6u wakker…dus we zijn vooruit gegaan…gelukkig want 6u is nix hoor…



Hij slaapt van 10u tot 11u



en van 15u tot 17u.



Wat ik me afvraag bij zijn laatste slaapje die tot 17u bedoel ik dan moet ik hem wakker maken…, want anders slaapt hij tot 19u desnoods…nou heb ik begrepen dat wakker maken niet goed is, dat ze hun eigen ritme bepalen…maar anders kom ik toch niet uit met eten??



en een kindje heb regelmaat nodig en vaste slaaptijden…houden jullie je hier heel erg aan of ga je ook gewoon de deur uit met je dreumes op de tijden die hij eigenlijk normaal slaapt?