Juul slaapt van 18.30 tot 7.30 uur
dan van 9.00 tot 10.30 en van 13.00 15.00 Ongeveer…
Af en toe, zoals vandaag, probeer ik wat met die slaapjes te pongelen. Hij is nu wakker en het gaat redelijk goed. Ik probeer het te rekken tot 11.30 uur wat wel gaat lukken door te gaan wandelen of in bad te gaan…
Normaal gesproken ga ik niet de deur uit als ik weet dat hij moet slapen. Maar dat ligt er maar net aan, waar we naar toe moeten en hoe hij is. Als hij al met het verkeerde been uit bed stapt, dan ga ik niet zo graag, dan vind ik het belangrijker dat hij goed slaapt.
Isa slaapt vanaf 19.00/19.30 uur tot 07.30/08.00 uur. En dan overdag van 13.00 tot 15.00/15.30 uur.
Bij elkaar dus zo’n 14/15 uur per dag.
Als ik zo de reacties van anderen lees slapen toch veel dreumessen dat aantal uren wel, alleen verdeelt het ene kindje het anders dan de andere.
Soms leg ik Isa ook sochtends nog wel eens op bed als ze moe is (lees hangerig en huilerig) Maar ikmaak haar dan wel meestal na max een uur wakker omdat ze anders smiddags niet meer wil slapen en ik het wel fijn vindt om er een beetje ritme in te houden.
Ik respecteer overigens ook altijd haar slaaptijden. Ze ligt er wel eens iets eerder of later in maar ik ga dus niet bewust iets afspreken waar ze mee naar toe moet tijdens haar bedtijd.
Ze slaapt en doet het nu nl allemaal super en heb geen zin om dat te gaan verstoren.
@Marielle77 wrote:
Isa slaapt vanaf 19.00/19.30 uur tot 07.30/08.00 uur. En dan overdag van 13.00 tot 15.00/15.30 uur.
Bij elkaar dus zo’n 14/15 uur per dag.
Als ik zo de reacties van anderen lees slapen toch veel dreumessen dat aantal uren wel, alleen verdeelt het ene kindje het anders dan de andere.
Soms leg ik Isa ook sochtends nog wel eens op bed als ze moe is (lees hangerig en huilerig) Maar ikmaak haar dan wel meestal na max een uur wakker omdat ze anders smiddags niet meer wil slapen en ik het wel fijn vindt om er een beetje ritme in te houden.
Ik respecteer overigens ook altijd haar slaaptijden. Ze ligt er wel eens iets eerder of later in maar ik ga dus niet bewust iets afspreken waar ze mee naar toe moet tijdens haar bedtijd.
Ze slaapt en doet het nu nl allemaal super en heb geen zin om dat te gaan verstoren.
Dit is precies wat ik met Jesse ook doe een heel enkele keer komt het wel eens voor dat ie s middags niet direct na zijn broodje op bed komt omdat ik hem dan nog moet ophalen oid. Maar het gaat prima zo.
Tegen mij zeiden ze ook je moet m eerder s middags uit bed halen dan slaapt ie s avonds beter (dat is het probleem dus niet) Toch zijn dat ook gevalletjes van eigenbelang omdat ze hem dan weer kunnen zien als ze op bezoek komen of als wij zeggen dat we niet zo vroeg in de middag komen.
Maar ik lees dus wel dat iedereen toch zo,n beetje tegen hetzelfde aanloopt.
Groetjes