Hoeveel slaap overdag?

Hoeveel slaapt jullie baby overdag? Dion is nu 6 weken en wordt steeds na 1 uurtje alweer wakker, dan blijft hij brullen. ook geeft hij aan dat hij eten wil :think: Hij komt goed aan dus heb ik niet te weinig, het kan ook zijn dat hij eten wil om weer in slaap te komen (daar gebruikt hij mij voor kwam ik laatst achter) Kan het zijn dat hij gewoon weinig slaap nodig heeft? Hij kan ook heel moeilijk zelf in slaap komen en brult ook om in slaap te komen. S’nachts komt hij veel beter in slaap :think:

Wat zou er gebeuren als je hem even laat huilen en niet uit bed haalt als hij huilt? Of stopt hij pas als hij eten krijgt?

Iris wordt ook wel eens wakker en huilt dan, maar als ze geen aandacht krijgt valt ze weer in slaap.

Een uurtje slapen is toch okk prima?

Mijn mannetje is nu drie mnd en begint nu af en toe wat langer te slapen, maar het was echt uurtje wakker, uurtje slapen, de hele dag door.

De eerste 3 maanden sliep mijn dochter steeds exact drie kwartier, en dat 3 x per dag.

Later ben ik veel meer regelmaat in gaan bouwen, dus zodra ze maar een beetje moe was meteen haar bedje in. Toen sliep ze nog steeds precies 3 kwartier, maar wel iets vaker.

Sinds ze naar het kdv gaat slaapt ze 's morgens vaak eerst 3 kwartier, en dan geef ik haar opnieuw haar speentje als ze huilt, en dan slaapt ze soms zo 3 uur lang door :slight_smile: Ze heeft gewoon even de tijd nodig gehad om over te gaan op 2 tot 3 slaapjes op een dag, in plaats van heel veel kortere. Dus misschien komt het wel. Hier was het dus niet dat ze weinig slaap nodig had, maar voor mijn ritme (ik ben nogal makkelijk, ik neem haar veel mee, liet haar overal slapen, in de wagen, in de box, in bed. Mijn zoontje kon daar altijd prima tegen, zij iets minder, zij heeft de rust van haar bedje nodig blijkbaar)

@Ikke31 wrote:

Wat zou er gebeuren als je hem even laat huilen en niet uit bed haalt als hij huilt? Of stopt hij pas als hij eten krijgt?

Iris wordt ook wel eens wakker en huilt dan, maar als ze geen aandacht krijgt valt ze weer in slaap.




We laten hem ook ff huilen, maar als hij eten wil blijft hij huilen.

Hij heeft net eten gehad en ligt nu weer in zijn bed te huilen terwijl hij wel moe is :roll:



Ik had hem toen straks uit bed gehaald nadat hij 1 uur geslapen had,toen is hij op mijn schoot in slaap gevallen en dat is nou ook niet de bedoeling. Ik wil dat hij boven in zijn bed gaat slapen want anders gaat hij er weer aan wennen om bij mij te gaan slapen ipv in bed. Luca had het nodig om zich in slaap te huilen, toen moest ik 3 dagen lang naar een huilende baby luisteren en daarna was het over. Toen was het hooguit nog 5 minuten. Maar bij Dion werkt dat niet, maar het is wel belangrijk dat hij zelf in slaap leert komen.

Rond deze leeftijd zijn wij Marijne stevig gaan inpakken. Dus niet echt inbakeren maar we hebben haar armpjes vastgezet, het klinkt heel erg zo :shifty: maar ze had nog geen controle over haar armen. En werd dus wakker van haar eigen gemaai.

Toen we dit eenmaal ieder slaapje deden, sliep ze zo ongeveer de hele dag door :smiley: Als we haar in bed gingen liggen, legde ze zelf haar armen al langs haar zij, zo van ‘pak mij maar in hoor!’ :inlove:



Het werkt natuurlijk niet voor ieder kind, maar het is het proberen waard denk ik. Ik vind het persoonlijk vrij weinig slaap voor deze leeftijd.

Hier zitten wij dus ook mee. Hij huilt best wel vaak en is alleen op schoot bij 1 van ons tween stil. We laten hem ook weleens huilen, maar huilen gaat dan over in krijsen en in overstuur huilen. Het is nu erg lastig om te bepalen of hij nu honger heeft of niet. Hij groeit goed. Een speen wil hij niet.

Hij slaapt overdag eigenlijk niet langer dan 10 a 15 min. En 's nacht is het ook drama.



Misschien toch maar weer eens proberen om in te bakeren.

google eens op Red Castle , ik had zo een inwikkeldekentje (is eigenlijk licht katoenen stofje), en L.othar sliep hier ook beter in, tot zijn 14w, ideaal en lekker knus!

Hier een puckababy gebruikt…werkte goed.



Met amper 6 weken sliep de kleine hier ook vaak bij ons op de arm, beneden in de kinderwagenbak, gewoon waar lekker geluid was en wij (en alle zussen) in de buurt. Hij sliep toen ook niet veel, hooguit een half uurtje na elke voeding. Nu hij ouder is wil hij dat allemaal niet meer, en pas als we hem in zijn bedje boven leggen gaat hij lekker slapen, maar overdag ook maar 1 keer 3 kwartier en in de middag hooguit anderhalf uur.

Nu nog valt hij vaak 's avonds op de bank in zijn slaapzak in slaap en daarna brengen we hem naar boven…



Niet alle kindjes hebben heel veel slaap nodig, je kan het niet afdwingen. En dat hij jou ‘gebruikt’ om in slaap te komen is ook niet erg toch? Ik kon en kan daar alleen maar van genieten…en leg hem dan slapend in zijn bedje. Speentje wilde hij tot een week of 4 terug ook niet…nu gelukkig af en wel, pff

@Marlous79 wrote:

Rond deze leeftijd zijn wij Marijne stevig gaan inpakken. Dus niet echt inbakeren maar we hebben haar armpjes vastgezet, het klinkt heel erg zo :shifty: maar ze had nog geen controle over haar armen. En werd dus wakker van haar eigen gemaai.

Toen we dit eenmaal ieder slaapje deden, sliep ze zo ongeveer de hele dag door :smiley: Als we haar in bed gingen liggen, legde ze zelf haar armen al langs haar zij, zo van ‘pak mij maar in hoor!’ :inlove:



Het werkt natuurlijk niet voor ieder kind, maar het is het proberen waard denk ik. Ik vind het persoonlijk vrij weinig slaap voor deze leeftijd.




Hoe heb je haar dan ‘vastgezet’? K. vindt inbakeren niets, maar zwaait ook veel met haar armpjes. Dus ik ben benieuwd hoe jij dat gedaan hebt!

@elisabeth wrote:

@Marlous79 wrote:
Rond deze leeftijd zijn wij Marijne stevig gaan inpakken. Dus niet echt inbakeren maar we hebben haar armpjes vastgezet, het klinkt heel erg zo :shifty: maar ze had nog geen controle over haar armen. En werd dus wakker van haar eigen gemaai.

Toen we dit eenmaal ieder slaapje deden, sliep ze zo ongeveer de hele dag door :smiley: Als we haar in bed gingen liggen, legde ze zelf haar armen al langs haar zij, zo van ‘pak mij maar in hoor!’ :inlove:



Het werkt natuurlijk niet voor ieder kind, maar het is het proberen waard denk ik. Ik vind het persoonlijk vrij weinig slaap voor deze leeftijd.




Hoe heb je haar dan ‘vastgezet’? K. vindt inbakeren niets, maar zwaait ook veel met haar armpjes. Dus ik ben benieuwd hoe jij dat gedaan hebt!




die doek van red castle is zo voorgevormd dat je hem geod kan gebruiken om de armpjes “vast” te zetten… Puckababy was tot 14w te los voor L.othar, was echt iets goed!

Waarom is inbakeren niks?



(En dit is niet vervelend bedoeld, weet dat er enorm veel tegenstand tegen inbakeren is en het als luiheid van ouders wordt gezien).



Wij hebben wel ingebakerd en daarmee een totaal ander kind gekregen. Keira hield zichzelf wakker, sliep niet, maaide met haar armpjes.



Maar na 6 weken zijn we gaan inbakeren ook vanwege te weinig slapen. We liepen echt nog wel om te troosten, knuffel geven, tutje geven en meer van die dingen. Maar ze sliep nu gewoon in en is daarmee tot rust gekomen.



Daarbij regelmaat wil ook enorm veel helpen.



En wij hebben inbakerd met Pacco doeken.

Ik vind inbakeren prima hoor, maar mijn dochter niet :slight_smile:

@elisabeth wrote:

Ik vind inbakeren prima hoor, maar mijn dochter niet :slight_smile:




L.othar de eerste keren ook niet, maar daarna ok :thumbup: En oma vond het toch zo zielig :roll:



Als het kind zo kon slapen 8)

de gemiddelde slaapcyclus van een jonge baby is zo’n 3 kwartier tot een uur.

Niks raars aan dus dat je kleine dan ‘alweer’ wakker wordt.

Omdat ik vroeger heupdysplasie heb gehad, mochten wij niet inbakeren rond de benen. In ieder geval totdat met 3 maanden de echo was gemaakt (en gelukkig was alles goed :thumbup: ).



Ik heb heeeeel vaak overwogen om een puckababy oid te kopen maar uiteindelijk ging het ook met een hydrofiel luier.

Diagonaal opvouwen zodat je een driehoek krijgt. Op het aankleedkussen leggen met de beentje naar de punt en de lange rand van de doek ter hoogte van de schouders. Armpjes naast het lichaam strekken en dan eerst de ene punt en dan de andere onder het lichaam vouwen. Je kunt eventueel vastzetten met een speld of schilderstape. Wij gebruikten gewoon de zwaartekracht :wink: Marijne lag in bed op de punten.



Ze heeft het op een natuurlijke wijze afgebouwd :thumbup: Ze werd steeds sterker en lag steeds vaker ‘los’ als ze wakker werd. Uiteindelijk sliep ze ook als de doek per ongeluk los ging en hebben we het zonder doek geprobeerd. Het heeft in totaal denk ik 1,5-2 maanden geduurd?



Daarna draaide mevrouw op haar buik :roll: en sindsdien is dit haar lievelingshouding voor het slapen.

Ik heb Dion net ingebakerd in een Pacco, dat hielp bij Luca ook. Enne tot nu toe slaapt hij (niet te hard zeggen natuurlijk :shifty: )

Ik vind het ook een zielig gezicht, maar goed als het helpt vind ik het best.



S’nachts gaat het trouwens redelijk goed, maar overdag sliep hij de laatste dagen helemaal niet (op misschien 15 minuten na)



Bedankt allemaal voor jullie reacties :-*

Wij hebben L. ook een hele poos ingebakerd in een Pacco, ze hield zichzelf ook steeds wakker (en ons dus ook) en sliep hooguit een half uur achter elkaar…en dat tig keer per dag:roll: We hebben er een totaal ander kind voor teruggekregen, de eerste keer sliep ze 3 uur achter elkaar door! Iedereen vond het ook erg zielig, maar zij zaten niet uren met een doodmoe kind op wat niet kon slapen.

MamaMonique, dat vonden ze in het begin bij Marijne ook, zielig voor haar :roll:

Totdat ze zagen dat Marijne er zelf klaar voor ging liggen :inlove: :inlove: Die had al heeel snel door dat dat inpakken best lekker was. :inlove:

Oh de eerste keer inbakeren eindigde bij mij in een jankpartij, ik vond het zo zielig voor Keira.



De eerste twee dagen waren super, daarna is een kindje niet meer moe en gaat protesteren en dan komt het moeilijkste, volhouden…