Hoeveel setjes kleding?

Evenals vorig jaar inpakdilemma, hoeveel kleding neem ik mee…

Vorig jaar had ik veel te veel, liever dat dan te weinig natuurlijk, maar even door een sopje kan altijd nog.

We gaan 2 weken naar Toscane en reizen in 2 dagen met overnachting heen en terug. Hoeveel setjess nemen jullie mee?

Denkende aan iets voor een dorpje, gewone campingkleding ;-), lange mouw, korte mouw, pyjama lange en korte mouw? Overdag, 's avonds enz. Maar hoeveel setjes zal ik in hemelsnaam voor de kinderen en mezelf meenemen???

een gokje in het wilde weg: 4 shirt, 3 korte broeken, 2 lange, een longsleeve, een vest, pyjama met korte mouw en met lange mouw.

Voor mijn dochter neem ik altijd gewoon een paar jurken mee, leggings voor als het kouder is, vestje. Niet teveel, zo’n vier schone setjes (en als we op de fiets gaan minder)

Daar zat ik met mijn mindere idee al boven… haha, ik will het zo graag kunnen minder meenemen! En wat nemen jullie voor jezelf mee?

Wat is het weer daar wanneer jullie gaan?

We gingen vorig jaar juni naar Spanje, overdag 25 a 30 graden en 's nachts 18 graden.

Overdag liepen de jongens vaak in een korte broek met rompertje/hemdje en dan 's avonds een shirt met korte mouwen erover. Meestal konden ze wel 2 dagen met een broek en shirt doen, maar wel elke dag schoon rompertje/ondergoed.

Ik had per kind 4 korte broeken en 1 lange broek (oprolbaar) bij, 4 shirts en 1 longsleeve, 7 rompertjes/ondergoed en 1 vest, 2 pyjama’s met korte mouwen. Voor de autorit hadden ze een joggingsbroek met longsleeve aan.

Er was een wasmachine op de camping, dus na 1 week gingen we vaak wel wassen.

Ik kan heel zuinig inpakken, als het echt moet, maar als het niet nodig is, dan stouw ik het liefst de hele auto vol. Ook voor vliegreizen zit ik altijd precies aan het maximale gewicht met bagage (en gaat vervolgens de helft van de kleding ongebruikt weer mee terug).

Wij gaan deze zomer twee weken weg met de auto, de eerste week in Spanje verwacht ik warm en zonnig weer, de tweede week in de Franse Alpen kan het alle kanten op, van bloedheet tot koud en regenachtig.

Ik zit er eigenlijk over te denken om zoveel kleding mee te nemen dat ik helemaal niet hoef te wassen onderweg :oops: ik weet alleen nog niet of dat gaat lukken.

Elke dag een schoon t-shirt, broeken kun je wat langer mee doen, dat wordt dan per persoon 14 t-shirts, 2-3 lange broeken/leggings, 3-4 korte broeken (of jurken/rokjes voor Laura), 1-2 truien met lange mouwen, 1 fleece jas, 14 paar sokken, 14 onderbroeken, zwemkleding, piama’s …

Misschien dat het nog wel zou passen ook, in de auto, maar ik geloof niet dat ik 14 t-shirts heb :think: (goede reden om te gaan winkelen :wink: )

Precies mijn dilemma altijd… :? Deze keer doe ik het zo: 3 van alles en alles is met elkaar te combineren. :mrgreen:

Dus voor Ian:

3 korte broeken

3 hemd shirtjes

3 t-shirts/polo’s

3 lange(re) broeken

3 zwembroekjes

1 bloesje en 2 longsleeves

1 vest, 1 fleece, 1 spijkerjackje

Voor Mayra:

3 strandjurkjes

3 hemdjes/tuniekjes

3 t-shirts/polo’s

2 korte broeken, 1 jurk

3x zwemkleding

3 leggings

3 rokjes

1 bloesje, 2 longsleeves

1 vest, 1 fleece, 1 spijkerjackje

En dan nog sokken en ondergoed natuurlijk, maar dat spreekt voor zich :slight_smile:

Voor mezelf ook; alles op elkaar afgestemd, kan met elkaar gecombineerd worden dus als er iets vuil worden, hoef ik niet meteen te gaan wassen (maar voor mijn gemoedsrust neem ik wel wasmiddel mee, hahaha! :wink:

Ik heb:

3 rokjes

2 broeken en 1 wikkelbroek

2 korte broeken (waarvan 1 met weer een rokje erover)

3 strandjurkjes

3 t-shirts/polo’s

hele lading topjes en sjaaltjes (want die nemen geen ruimte in 8) )

1 paar strandslippers

1 paar leren slippers

1 paar schoenen met hakken

1 paar ballerina’s

tijdens het reizen trek ik aan:

spijkerbroek en een jasje met een polo

sportschoenen (heb ik die ook bij me, hahaha! :mrgreen:

Tip:

ik pak alles in in waszakjes. Veel mensen hebben me al uitgelachen maar ondertussen mijn tip al opgevolgd! Ik kan zo alles vinden en niks raakt doo elkaar in de koffer of tas :wink:

Je kunt er in de speciaalzaken dure tasjes voor kopen maar dit werkt net zo goed! en voor de terugreis ook; schone en vuile was blijft gescheiden.

Succes!!!

Idd waszakjes of gewone plastic zakken, dat werkt ook :wink: en die zijn ook handig voor scheiden van schone en vuile was :thumbup:

haha dat is ook echt een fietserstip; shirts bij elkaar, ondergoed bij elkaar, als je het dan nog oprolt past er nog meer in je tas ook.

Ik vind voor twee weken schoon goed meenemen wel eh… erg veel. Bovendien heb je dan toch echt geen 14 shirts nodig…? Hier lopen ze, zeker op vakantie, makkelijk 2-3 dagen in een shirtje rond. Ja, die laatste dag wel met een vlek hier of daar en broeken al helemaal. Shirts gaan kopen om er genoeg mee te hebben… o help :lol: En ik maar consuminderen, die fijne katoenindustrie… :wink:

Voor mezelf neem ik meestal mee (vakantie in eigen land, dl/ fr);

twee linnen broeken

joggingbroek

2/3 rokjes/jurken

shirtjes voor bij de broeken

een zwart en een bruin vest

sandalen

wandelschoenen

Als we op de fiets gaan een lange broek minder en niet teveel shirts.

Dit had ik ongeveer mee laatst naar Tenerive (10 dagen, vliegtuig)

Aan: lange broek en shirt 3 kwart mouw

strandjurkje

2 korte broeken

3 shirts

fleece (had ik aan als jas)

2 badbak

10 onderbroeken

2 bh’s

1 sokken (het paar dat ik aan had)

Ik heb een paar keer een handwasje gedaan. Mede door wat ongelukjes bij de kids en dan was je gelijk wat meer mee.

Hierdoor had ik best nog een shirt minder mee kunnen nemen en zeker minder onderbroeken en 1 badpak was ook voldoende (ik heb ze nog niet zo lang, dus wilde wel kunnen wisselen… wel 1 keer gedaan :lol: )

Oja, ik was een nachtpon of dergelijks vergeten (vind ik lekkerder slapen), dus 1 van de shirts heeft daar nog dienst voor gedaan :wink:

Voor Rinse en de kids had ik ongeveer dezelfde aantallen. Voor de kids wel 2 shortama’s. Het was meer dan genoeg en ondanks het weinige aantal (op onderbroeken na :lol: ) toch ook nog kleding dat niet gedragen was (of hooguit eventjes aangehad)

Wat mij betreft ligt het puur aan de ruimte die je hebt, met wat je meeneemt. Ik wil mijn en Rinse zijn kleding in 1 koffer en van de kids ook in 1 koffer. En dat paste prima.

De kids hadden daarna ook nog een eigen koffertje, die ze als handbagage mogen meenemen. Daar zat hun speelgoed en tekenspullen ed in. De koffertjes zaten niet vol, maar met meer dan de helft is weinig of niet mee gespeeld :mrgreen: Op vakantie is er gewoon genoeg (nieuwe dingen) te doen.

Ik vind voor twee weken schoon goed meenemen wel eh.. erg veel. Bovendien heb je dan toch echt geen 14 shirts nodig..? Hier lopen ze, zeker op vakantie, makkelijk 2-3 dagen in een shirtje rond. Ja, die laatste dag wel met een vlek hier of daar en broeken al helemaal. Shirts gaan kopen om er genoeg mee te hebben.. o help En ik maar consuminderen, die fijne katoenindustrie..

Nou, ok, ik moet toegeven dat het inderdaad wel een beetje decadent is, om extra kleding te gaan kopen alleen om niet te hoeven wassen op vakantie :D
(al ben ik vast de enige in Nederland die niet gewoon 14 t-shirts/hemdjes in de kast heeft liggen)
Ik ga in elk geval eens spitten in mijn kast en kijken hoe ver ik kom...
Waarschijnlijk ontkom ik sowieso niet aan een keertje wassen onderweg. Maar als het niet nodig is, dan liever niet natuurlijk. 14 dagen is net zo'n grens dat je het zou kunnen redden als je genoeg meeneemt.

Elke dag een schoon t-shirt vind ik trouwens wel een must hoor. Het maakt me echt niet uit als er vlekken op zitten, maar als ik de hele dag in de zon heb lopen zweten, dan vind ik dat niet zo fris om nog een keer aan te trekken de volgende dag.
Voor Laura geldt dat iets minder, die zou wel 2 dagen met een t-shirt kunnen doen, maar die paar extra shirtjes van haar nemen niet echt veel plaats in, dus die kunnen er ook nog wel bij.

In principe pas ik mijn hoeveelheid bagage dus aan aan de beschikbare ruimte.
Mijn streven is om de achterruit vrij te houden, dus niet doorstapelen tot aan het dak :lol:
Alles wat in de auto past zonder het zicht te blokkeren mag mee van mij.

Zelf trek ik idd wel elke dah een schoon shirtje aan, maar de kinderen niet. Hier scheelt dat nogal:4 x 14=56 shirts of 4x7=28 shirts :shifty:

56 :lol: zoveel heb ik er echt niet!

Wij hebben maar 1 kind, dat scheelt natuurlijk enorm. Er hoeft minder mee èn we hebben de helft van de achterbank ook vrij voor bagage. Dus dat maakt het wel verleidelijk om (te) veel in te pakken.

ik zat hier ook al over na te denken.

wij blijven 2 weken in ned. en ik weet gewoon niet wat het weer zal doen de komende tijd.

verder heeft sophie veel mooie setjes die dan weer niet meegaan naar de camping… vind een wit rokje dan weer niet echt zo praktisch dus dat scheelt al wel in mijn keuze.

dus ik denk: 4 korte broekjes (meer heeft ze er ook niet :wink: )

4 t shirtjes, 4 hemdjes, en dan nog een jurkje of 3 met legging.

verder haar 3 kwart joggingbroek en haar gewone jongginbroek.

vestje mee en een lange en korte pyama (geen idee hoe warm het is in een caravan… wordt ons eerste jaar camperen. anders altijd naar turkije dus dann hadden we niet meer nodig als zwemkleding en een setje of 4… ik weet het dus ook echt niet)

voor mezelf vind ik het niet zon ramp. mijn kleren worden niet zo vies waarschijnlijk, en 2 dagen hetzelfde aan in ned. vind ik ook niet zo’n ramp. met dit weer is zweten ver gezocht

Ik neem meestal de hele kledingkast mee haha. Voor elke dag een fris setje en nog de helft aan dagen dat we gaan reserve. En dan gaat er wasmiddel mee en de helft weer ongebruikt mee terug omdat de reserve niet nodig was.

hier doen de kids ook zowiezo elke dag een proper t-shirt (of jurkje of topje…) aan op vakantie, ze zweten even goed ,worden vuil, plakken vd zonnecreme en vd het zand. Vind het veel frisser dat ze elke dag iets schoons aan doen.

Wij hebben nu een huisje met wasmachine dus ik neem genoeg mee voor 1 week en was dan halverwege.

Indien er geen wasmachine is neem ik genoeg bovenkleding mee voor ongeveer elke dag. Idem voor ondergoed.

op een hele mooie rok na gaat de hele kledingkast in de tas, zelfs al met een week. Moet zeggen dat onze kids beide niet veel kleding hebben, dus ik moet alles wel meenemen :oops: Alleen ondergoed heb ik royaal! Ik moet dus sowieso altijd wassen op vakantie, of we gaan zoveel zwemmen dat de kleding amper die dagen gedragen wordt.

Hemel wat een aantallen… zie ik voorbij komen :lol:

Hier zijn we van het minder=meer hoor…

Manlief: 1 spijkerbroek (al dan niet aan), 2 korte broeken, 3 paar sokken, 3 onderbroeken, 3 shirtjes, 2 zwembroeken, 1 shortama, 1 warme trui en een fleecevest.

Mijzelf: 1 spijkerbroek (al dan niet aan), 2 korte broeken, 1 paar sokken (ik loop op sandalen en heb eigelijk alleen sokken nodig voor de koude avonden) 3 onderbroeken, 2 beha’s, 3 shirtjes, 2 topjes, 2 zwempakken, 1 nachtT-shirt, 1 warme trui of vest en een fleecevest.

Voor de jongens:

1 spijkerbroek, 3 korte broeken (kwaliteitje wassen, drogen, aan) 3 t shirtjes, 2 mouwloze hemdjes, 1 pyama, 3 onderbroekjes (voor mies nog 5 overigens) 2 zwembroekjes, 2 paar sokken elk, 1 warme trui, 1 joggingbroek en een zomerjas.

Voor de meiden:

1 joggingbroek, 3 korte broeken, 3 T-shirtjes, 2 topjes, 2 zwemkledingsets, 1 paar sokken elk (meiden lopen ook op sandalen) 3 onderbroeken/rompers, 1 pyama, 1 warme trui of vest, 2 leggings en 2 jurkjes met korte mouw.

Dan kom ik dus max op 5 setjes kleding voor de meiden en 3 voor de jongens.

Ik heb van die flexibelen wasteilen mee, daar gaat elke dag het vuile goed in (onderbroeken enzo) en dat gaat snachts met wipp express of biotex in de week en dat was ik dan 's ochtends uit… meestal gaat 1 van ons dan even naar de centrifuge zodat het goed uitgemangeld bijna droog terug komt en dan hangen we het op… zelfs als het iets langer duurt voor droog, hebben we genoeg aan 3 setjes… ze lopen vaak wel 2 dagen in een korte broek… het zijn hoofdzakelijk de T-shirts en de onderbroeken.

en ja… 1x gebeurt dat een kind aan de dunne raakte en ik er niet mee uitkwam… toen deed de plaatselijke winkel wel goede zaken, ik heb 2 setjes bijgekocht. Maar dat is dus 1 x gebeurt… en doorgaans heb ik gewoon zat mee.

:thumbup:

Ahh jeetje wat zie ik weinig voorbij komen zeg.

Ik zou voor elke dag een setje meenemen en dan ook nog gewoon losse strandjurkjes erbij.

Maja dan ook vestje/jasje en lange broekjes en truitjes met lange mouwen voor eventueel slecht weer.

tja… denk dat iedereen doet naargelang de ruimte;-)

Hier moet ik voor 6 pakken waar anderen voor 4 pakken. Maar dat betekent dus ook in ons geval 2 slaapzakken meer, 2 luchtbedden meer, voor 2 personen handdoeken en washandjes meer enz.

We hebben simpelweg de ruimte niet om voor elke dag van een vakantie een setje mee te nemen en ik was gewoon tussendoor. Neem daarvoor specifiek de makkelijkste kleding mee, van dat snel drogende, amper te strijken spul. Leggings, tricot jurkjes enz.

Nam vroeger ook altijd standaard te veel mee. Maar daar leer je van en nu kan het gewoon niet meer :angel: