wij kunnen voldoende meenemen, maar ik vind dat gewoon onzin.
de helft gaat toch ongedragen weer mee terug.
@Lune wrote:
Zelf trek ik idd wel elke dah een schoon shirtje aan, maar de kinderen niet.
deze vind ik mooi

en dan ook gelijk een ketchup vlek ofzo!
Marijne krijgt een koffer, daar moeten ook haar handdoeken in en verder prok ik hem vol
Maar ik neem zeker niet voor iedere dag een schoon setje mee, de helft van de vakantieduur is inderdaad een streefgetal. En misschien iets minder, ik probeer het ieder jaar weer maar prop er vaak nog een paar t-shirts bij op het laatste moment
Soms gaat een shirtje twee dagen mee, soms niet, en in ieder geval een keertje een was draaien en dan zijn we er wel.
Ligt ook heel erg waar je naar toe gaat, ik was vorig jaar blij dat ik behoorlijk wat mee had. Het weer in Frankrijk was niks, veel lange broeken en lange shirts en veeeeeel bagger op de grond. Nu naar Italie, verwachting toch wel iets meer zon en dus gaat er wat minder warme kleding mee.
@fluppie wrote:
@Lune wrote:Zelf trek ik idd wel elke dah een schoon shirtje aan, maar de kinderen niet.
deze vind ik mooibij ons is het namelijk net andersom
onze kliederkabouter redt het echt geen 2 dagen met een shirtje namelijk. ondanks zijn slab tijdens het eten zat er altijd wel ergens een vlek :roll:
en dan ook gelijk een ketchup vlek ofzo!
Het ligt natuurlijk ook wel erg aan de leeftijd van je kids he

:mrgreen:
daar heb je helemaal gelijk in!
Mijn kids lopen de hele dag in zwembroek en bikini rond te banjeren.
Meestal gaan we halve dagen iets ondernemen, dus dan kan je best langer doen met kleding.
Ik neem voor de heren 3 korte broeken, 3 shirts, 5 onderbroeken, joggingbroek, een warme trui, 1 shortama en 2 zwembroeken mee. Oja en een paar sokken.
Mijn man heeft afritsbroeken, dus ik neem de pijpen ook mee.
Voor mijn dochter en mijzelf neem ik nog 2 jurkjes extra mee.
Vorig jaar konden we de achterklep zelfs nog gewoon over de achterbak rollen. We hebben wel een dakkoffer.
Dit jaar gaat de paardrijkleding van de kinderen mee. We hebben op de heen en terugweg een adres waar we kunnen paardrijden. Eens kijken of moeders na 20 jaar nog op een paard kan klimmen :lol:
zelfs met alle ruimte van de wereld is er gaan haar op mijn hoofd dat er aan denkt om voor elke dag een schoon setje kleding mee te nemen… man dat moet je inpakken en grotendeels weer ongebruikt uitpakken.
Ja de kids worden vies op vakantie… en vaak is er 1 korte broek die aan het eind van de rit rechtop kan staan van het vuil bij… tja dat is dan zo hoor… als ze op hun knieeen de tent uitrollen is een andere ook zo weer vies.
Tussendoor sla ik even wat dingen door een emmer sop en drogen aan de waslijn klaaaaarrrr.
Er gaat dus alleen spul mee dat 1. snel droog is 2. een beetje scrobben niet erg vindt en 3. bij eventueel permanent vuil worden achter mag blijven in de vuilnisbak.
Ze lopen er op de camping dus niet op hun paasbest bij .
Vaak gaat er 1 nettere korte broek mee. Als we keertje ergens gaan eten ofzo, weet ik zeker dat er een schone over is voor dat doel.
Maar denk hier per kind 3 korte broeken, 2 mouwloze shirtjes, 4 t shirtjes, 1 polo, 1 a 2 longsleeves (afhankelijk van de bestemming), 1 vestje, joggingbroek en 1 spijkerbroek. Dan natuurlijk nog een zwembroek en denk dat wij de vakantie wel weer doorkomen :thumbup: .
Ondergoed wel genoeg in aantal mee… maar bij 2 weken vakantie neem ik voor 1 week ondergoed mee en dan was ik halverwege wel even.
Nu net 5 dagen weg geweest en dan neem ik gewoon voor alle dagen schoon ondergoed mee en was ik niet tussendoor.
Maar de jongste heeft daar bijv. als hij een korte broek aan had telkens dezelfde aangehad en verder zat hij in een luier met (hetzelfde) mouwloze shirtje of een mouwloze romper.
grappig, de ene is van veel en de ander juist van weinig Wij hebben een wasmachine dus ik neem 2 schone setjes mee en verder was ik wel weer. Met handdoeken en onze eigen kleding zit ik zo aan een volle trommel en ik heb dus echt een hekel aan die was als je terug komt van vakantie…
Ooit wil ik op fietsvakantie, dan wordt zoiets anders, maar tot nu toe lekker luxe in een huis mét wasmachine :shifty:
Thanks voor alle reacties! Wel fijn om te lezen want zo geeft het me wel een beetje een beeld van hoe ik het niet en wel wil. Vorig jaar heb ik vrij vaak een sopje gedaan en had ik veel dus niet gebruikt. Ik wil daar dus eigenlijk niet wassen en ook geen bergen was voor thuis. Verder moet het in een krat per persoon passen, liefst met handdoeken er al bij. Ik neem per persoon 3 douchehanddoeken mee en 2 strandlakens. (die laatste waren vorig jaar erg snel vies en niet handig te wassen) Verder ga ik voor ider de helft van het aantal dagen als streven nemen, dus 7 setjes voor 14 dagen. Extra een lange broek/legging en 2 vestjes. Wel voor elke dag ondergoed en dan wat er evt nog bijpast, paar sokken, bikini’s, reiskleding aan en dan komt het wel goed denk ik! (en als ik ruimte over heb prop ik die alsnog vol haha!)