Hoeveel schoenen hebben jullie voor je kinderen?
Ik ben met hub in discussie over of we nog een paar schoenen kopen voor onze oudste zoon.
Hij heeft pas nieuwe schoenen (september) gekregen. Nu is er aan de zijkant een drukknoopje af. We kunnen de schoenen gewoon via de winkel laten repareren, maar dan zijn ze dus een aantal dagen weg.
Nu heeft zoonlief in deze nieuwe maat alleen nog laarzen en voor straks winterlaarzen.
Ik had in de vorige schoenmaten ook steeds 2 paar schoenen.
Dus ik stelde voor om van de week een paar bij te gaan halen (iets goedkopere) zodat zijn (dure) schoenen gemaakt kunnen worden.
Vond hub echt onzin: schoenen zijn zo duur, hij groeit er snel uit, we kunnen ze waarschijnlijk niet voor zijn broertje gebruiken (die heeft vele smallere voetjes)
Terwijl ik juist denk: is altijd handig, een paar schoenen extra. Vooral in dit jaargetijde. Hij zal maar eens lekker door een plas water gaan banjeren, dan is een extra paar wel handig
Ook heb ik wel eens gehoord dat het niet goed is voor de ontwikkeling van je voet om elke dag dezelfde schoenen aan te hebben…maar weet niet of dat waar is :think:
Maar ben benieuwd…hebben jullie meerdere paar schoenen voor je kind?
We hebben nu sneakers, gewone laarsjes, regenlaarsjes en snowboots voor Katie.
voor onze zoon hebben wij ook 2 paar schoenen.1 paar voor school en 1 als hij vrij is. Heb meestal geluk dat ik ze met korting kan kopen. Als ik zie hoe zijn schoenen eruit zien na een schooldag, dan vind ik het zonde om zijn goede mooie schoenen daar na toe aan te doen.
Onze dochter heeft 1 paar, die gaat naar de creche en heeft daar binnen pantoffels aan, dus weinig slijtage.
En voor ieders regenlaarzen.
Hier altijd 1 écht goed paar, een goedkoper paar, en regenlaarzen.
@wishfull wrote:
voor onze zoon hebben wij ook 2 paar schoenen.1 paar voor school en 1 als hij vrij is. Heb meestal geluk dat ik ze met korting kan kopen. Als ik zie hoe zijn schoenen eruit zien na een schooldag, dan vind ik het zonde om zijn goede mooie schoenen daar na toe aan te doen.
Onze dochter heeft 1 paar, die gaat naar de creche en heeft daar binnen pantoffels aan, dus weinig slijtage.
En voor ieders regenlaarzen.
Dit hebben wij en nu voor de winter snowboots erbij
nu door een miskoop voor beide kinderen 2 paar, zo blijkt goedkoop duurkoop te zijn. Goedkope winkel heeft maar wat verkocht, toen beide kinderen telkens met strijd des choenen aan kregen bleek de wijdte totaal verkeerd te zijn tov de voeten!
Dus dat paar is reserve voor beide kids of voor naar het bos als regenlaarsjes overbodig is.
Wij hebben nu een paar wandel/bergschoenen en een paar nettere voor de jongens, ze dragen ze afwisselend. Meisje heeft meer; schoentjesmet een bandje voor onder rokjes en twee paar laarsjes (normaal heeft ze 1 paar, maar die vanvorig jr past ze nog). Daarnaast nog regen en sneeuwlaarzen.
uh teveel…maar mijn dochter krijgt alles van haar nichtje en daarbij koop ik zelf altijd 2 paar nieuwe erbij…
geloof dat ik nu 6 paar laarzen heb, 2 gympjes, regenlaarzen, snowboots…
mijn zoon is maar zielig die heeft nog maar 1 paar…maar goed dat komt omdat hij nog niet zo lang loopt…zometeen mag ik los :lol: dan kan hij elke soort schoen aan en hoef ik niet op speciale flex schoentjes te letten
maar ik zou zeggen minimaal 2! Het liefst wil ik er voor mn zoon straks 2 paar goede schoenen, paar regenlaarzen en sneakers…
Pete heeft 3 paar schoenen (waarvan 2 paar gekregen van buurvrouw, die nog een 2e ronde kunnen) en een paar regenlaazen en een paar snowboots.
Luc en Stan hebben ieder 1 paar schoenen en een paar regenlaarzen. In de zomer hadden ze deze schoenen ook en hadden ze ook nog 1 paar open schoenen en 1 paar crocs. We gaan binnenkort een maat groter kopen, misschien dat we dan ook een paar simpele sportschoenen kopen voor buitenspelen en reserve.
Hier allebei de jongens 1 paar goede schoenen en dan nog 2 paar schoenen voor erbij Joon heeft er nu wat meer omdat ik was vergeten dat ik nog 2 paar bijna ongedragen had staan van Valentijn destijds (die schoot door maat 30 heen toen). Ook hebben ze een paar regenlaarzen en een paar snowboots. En Valentijn heeft een paar sportgympen, maar die zijn puur voor gymles op school.
Dochterlief heeft alleen nog maar slofjes, die loopt nog niet Maar wel meerdere kleuren van die leren slofjes en een paar Ugg sloflaarsjes (gekregen). Ook staan er voor haar 2 paar All Stars klaar in maat 19 en 20 :lol: Een paar gekocht en een paar gekreepgen, gewoon omdat ze zo ontzettend leuk zijn :inlove: Maar denk dat zij zeker de eerste jaren (net als haar broers destijds) wel méérdere paren schoenen zal hebben hoor :oops:
2 paar schoenen, 1 voordelig en 1 duurder, 1 paar regenlaarzen en 1 paar snowboots. En net als meerdere dames hier ben ik van het afwisselen. Met het oog op het groeien van de voetjes, nogal wat verschil in kwaliteit tussen de voordelige schoenen en de duurdere en ook het vocht dat mijn grote kleine man kan produceren met zijn voetjes… :shifty: genetisch doorgegeven via zijn vader. Dus 1 dag aan is 1 dag luchten om het vocht uit de schoenen te krijgen. Uiteindelijk gaan de schoenen dan ook nog wat langer mee. (maakt nu nog niet heel veel uit omdat zijn voetjes nog flink groeien maar een seizoen kan voor sommige lager geprijsde schoenen al te lang zijn met zijn zweetpatattekes )
Voor nu alleen geteld, dus geen ballerina,s enzo.
5 paar laarsjes, en dan een paar snowboots en 1 paar regenlaarsjes…dan heb ik haar speel schoenen en gym schoenen enzo niet meegerekend…
in de zomer:
slippers
crocs (nep)
gympies
dure goede lage schoenen (verplicht aan naar school; na schooltijd en in het weekend mag ze zelf beslissen).
in de winter:
regenlaarzen
hoge schoenen (hele dure want ze heeft breedte 6; verplicht aan naar school).
de zomerschoenen trekt ze dan in de winter ook nog wel eens aan.
en de regenlaarzen passen in de zomer meestal ook nog wel.
3 paar schoenen per kind en dan nog snowboots en regenlaarzen… Peet is de enige met 1 paar schoenen. Hij trekt toch niets anders aan, deze schoenen hebben we dan wel weer staan in maar liefst 3 maten vooruit :shifty: Scheelt me minstens1 a 1,5 jaar enorme drama’s met schoenen kopen.
Suus heeft laarsjes in 3 kleuren en een paar adidas gympen, maar 3 paar per kind is wel het streven.
Marijne heeft er best wel wat :oops: maar ze heeft heeeeel lang dezelfde maat gehad en nu beginnen ook eindelijk de voetjes te groeien, dus gaan we een maatje verder.
Bij meiden zit je toch meer met ‘staat dit leuk’ denk ik
Qua ontwikkeling van de voeten overigens, dacht ik ook dat meerdere schoenen aan te raden zijn. In ieder geval moet een schoen kunnen luchten om bacterie vorming te voorkomen / verminderen en is het dus beter om af te wisselen. En inderdaad wat doe je met een dag in het bos, als daarna de schoenen nat zijn?
Ik vind 1 paar dus wel echt weinig, zou er inderdaad een paar goedkopere schoenen bij doen, voor naar het bos / de speeltuin etc.
wij hebben 1 paar schoenen, 1 paar regenlaarzen en we kopen nog 1 paar winterlaarzen. Ik denk dat we halverwege de winter naar een 2de paar schoenen moeten, omdat hij waarschijnlijk halverwege van maat wisselt of de schoenen gewoon op zijn, dus ik heb geen 2de paar schoenen.
In jouw situatie zou ik denk ik een goedkoop paar kopen, gewoon een uitverkoop gympie bij schoenenreus ofzo. Om de dagen te overbruggen.
Y.eline heeft nu 2 paar laarzen en Indy heeft maar 1 paar laarzen. Mick loopt nog lang niet dus die heeft slofjes met een schapenvacht erin :inlove: soort ugg model is dat en nike slofjes/schoentjes die we van een vriendin hebben gekregen.
Ik zeg minimaal 2 paar, ook leuk om af te wisselen :mrgreen: maar manlief vind het onzin dat ze 2 paar hebben :wall: . Maar Indy krijgt nog wel een paar erbij , want had voor Y.eline ook 2 gezien en kon niet kiezen dus gewoon allebei gekocht haha.
Voor elk kind 2 paar schoenen,
regenlaarzen, en snowboots…
heb altijd een reserve paar schoenen dus…
1 paar sneakers
2 paar laarzen
In begin deed ze gewoon met 2 paar schoenen, en nu ze naar school gaat slijten die schoenen toch :shock: Dus we hebben nog een stel laarzen erbij gekocht. Zo kan ze wat meer wisselen, want wil niet dat als we een keer weg gaan ze niet eens een nette schoen kan aan doen. Hubbie was het er ook niet met eens, tis belachelijk wat een goede schoen kost maja…
Onze jongste heeft 1 paar laarsjes, en 1 paar ecco schoentjes.
Snowboots etc reken ik niet mee als schoenen, die dragen ze toch alleen met sneeuw/regen.
waarrrrr zijn de shoppers :mrgreen: …
8)