Hoeveel pakjes kleding !!

Hoeveel pakjes babykleding heb jij ?

Maat: 50 - Aantal:

Maat: 56 - Aantal:

Maat: 62 - Aantal:

Ben benieuwd wat nou ruim voldoende moet zijn :think:

Hadden jullie ook maat 44 in de kast hangen ?

Bij mijn dochtertje had ik geloof ik 2 pakjes, en wel heel veel moeten bijkopen aangezien ze nog zeker 2 weken maat 44 heeft kunnen dragen.

Och Romata, aan mij heb je geen goede graadmeter ben ik bang… :roll:

Ik heb letterlijk een commode en een tweedeurskast vol met kleertjes maatje 50-62, gek word ik van al dat minispul :lol:

Ik geloof dat normaal zo’n zes van alles is, zo staat het dacht ik aangegeven bij de baby uitzet. :think:

Ik had niets in maat 50 en dus ook ook niets in maat 44. Ik had één pakje maat 50/56, maar dat hebben we niet gebruikt.

We hadden vijf pakjes maat 56, wat ik toen in 62 had weet ik niet meer.

Bijkopen lijkt me een minder groot probleem dan dingen niet gebruiken?

van alles heb ik 4 setjes,

ook maat 44 omdat kleine meid dit ook 3/4 weken aanhad

en de schatting van deze kleine is dat het weer een klein ukkie word :inlove:

Ik heb 4 setjes kleding in maat 56, voornamelijk lange mouw en 1 korte mouw. Iets van 10 rompertjes in maat 50/56

Dan heb ik al een aantal shirtjes in maat 62, ook iets van 8 rompers met korte & lange mouw in maat 62.

Hier geen kleding in maatje 44…

Ik wou eerst gewoon wat in huis hebben en als ons kleintje er dan is, en ik kan er uit dan lekker shoppen. Krijgen ook genoeg dus zit er niet over in dat het niet genoeg is.

Wel wil ik nog een kledingstukje met de naam van de baby met korte mouw in de kleinere maat. :mrgreen:

Net even voor de gein onze rompertjes geteld:

42 stuks schoon in de commode :shock:

Ik wil niet weten hoeveel er nog in de wasmand zitten… :roll:

De rest ga ik niet eens tellen als je het niet erg vindt :wink:

minimaal 10, puur omdat ik niet dagelijks zou willen wassen, spugertjes verbruiken meerdere setjes per dag, hier heb ik zeker meer, maar dat is puur omdat ik het allemaal veel en veel te leuk vond :roll:

Ow, hier ook een klein spugertje.

Soms moet ik haar wel vier keer op een dag nieuwe kleertjes aandoen dus ik ben wel blij dat ik zoveel heb.

Je grijpt in ieder geval nooit mis, dat is een groot voordeel.

Als Jinthe gespuugd heeft, dan gaan haar kleertjes liefst diezelfde dag toch wel in de wasmachine ivm de stank…en dan grijp je met een stuk of tien setjes ook nooit mis. :wink:

Ik vind 5 setjes in de kleinste maat (was hier dus 56) echt minimaal, als ze de kleertjes langer gaan dragen is wat meer wel handig en natuurlijk ook gewoon leuk. :wink: :slight_smile: Ze heeft nu dus ook heel wat meer in de kast hangen (ook gevarieerder dan alleen maar broekjes en shirtjes met lange mouwen ;)).

Als ik dit zo lees heb ik veel te weinig als wij ook een spugertje krijgen :mrgreen: … Trouwens nog wat besteld vanmiddag dus komen nog 2 shirtjes bij…

Ik heb 2 pakjes mt 50… En iets van 5/6 in mt 50/56 en de rest in mt 62…

Veron was 4430gram en zat na 2 weken al in 62…

Deze dame wordt ook weer een flinkerd… Ik koop liever iets bij dan dat ik tekort kom…

En aangezien madam in de zomer geboren gaat worden verwacht ik ook dat ze heel veel alleen in een romper kom te liggen…

Ik heb wel heel veel rompers maar die heb ik nog allemaal over van Veron omdat we die bij hem niet gebruikt hebben 50/56…

grts patricia

Ik had 1 pakje maat 50, en 4 pakjes maatje 56, rompertjes 50/56 heel veel. Dat was nieuw, maar ik had ook nog wat te leen van buurvrouw (heb ik overigens niet gebruikt). Nog wat gekregen van de kraamvisite in maat 56, maar mijn dochter heeft deze maat maar een week of 3 aangehad (ze was 54 cm en 4630 gram), dus ik was blij dat ik er niet zoveel had gekocht! Van 62 had ik niets, maar heb ik zo’n 10 pakjes gekregen… Heeft ze ook maar kort aangehad trouwens.

wij hadden 1 pakje 50/56 en nog 3 of 4 in maat 56. Rest is na de geboorte bijgekregen en gekocht (wij wisten bij de oudste niet of het een jongen of een meisje was, dus wou ook niet teveel hebben, zou ik na de geboorte nog een boodschap hebben :mrgreen: ).

Pakje 50/56 paste alleen in de kraamweek, bij nummer 2 en 3 niet eens meer bij gekocht. Wel in maat 56 en 62 toen wat extra gekocht toen we wisten ‘wat’ het was zodat er ‘echte jongenskleren’ hingen :inlove:

@romata wrote:

Hoeveel pakjes babykleding heb jij ?

Maat: 50 - Aantal:

Maat: 56 - Aantal:

Maat: 62 - Aantal:

Ben benieuwd wat nou ruim voldoende moet zijn :think:

Hadden jullie ook maat 44 in de kast hangen ?

Bij mijn dochtertje had ik geloof ik 2 pakjes, en wel heel veel moeten bijkopen aangezien ze nog zeker 2 weken maat 44 heeft kunnen dragen.

HAHA dat wil je niet weten

zal het morgen eens tellen :lol:

maat 62 kan niet eens dat is een hele grote plank in de kast vol :silenced:

@vuurvosje wrote:

Och Romata, aan mij heb je geen goede graadmeter ben ik bang… :roll:

Ik heb letterlijk een commode en een tweedeurskast vol met kleertjes maatje 50-62, gek word ik van al dat minispul :lol:

Ik geloof dat normaal zo’n zes van alles is, zo staat het dacht ik aangegeven bij de baby uitzet. :think:

kan ik je de hand schudden :lol:

De meeste kindjes dragen toch nog wel een tijdje maat 50, dan zijn 4 a 6 pakjes toch niet genoeg lijkt mij ?

Ik zat toch zeker te denken om een pakje 15 a 20 in elke maat te hebben, maar als ik het zo lees is het vreselijk dom om zoveel te kopen in maat 50 en maat 56.

Waarom zouden 4/6 pakjes niet genoeg zijn? Als je gewoon regelmatig wast, kom je daar echt wel mee uit, hoor?

Zeker in maat 50 zou ik echt niet megaveel kopen… En in maat 56 zou ik pas bij kopen als blijkt dat je echt te weinig hebt.

Ik had maat 56 gekocht, een stuk of 10 setjes denk ik, maar op het eind van mijn zwangerschap bleek dat het een kleintje zou zijn. Heb toen nog maatjes 50 bijgehaald. Maar uiteindelijk heeft ze 2 maanden maat 44 aangehad.

Ik zou adviseren om de kleinere maatjes pas laat in de zwangerschap te slaan in grote hoeveelheden.

@romata wrote:

De meeste kindjes dragen toch nog wel een tijdje maat 50, dan zijn 4 a 6 pakjes toch niet genoeg lijkt mij ?

Ik zat toch zeker te denken om een pakje 15 a 20 in elke maat te hebben, maar als ik het zo lees is het vreselijk dom om zoveel te kopen in maat 50 en maat 56.

Nee maar wie weet krijg je ook nog een heleboel, zit je straks met 20 pakjes en heeft de baby de helft niet aan kunnen hebben omdat je veel te veel had? Of ben ik nou weer sceptisch :think: :mrgreen:

Mja, maar als je dan weer een spugertje hebt ben je heel veel aan het verkleden hoor. :wink:

Ik ga uit van het motto: liever teveel dan te weinig alhoewel ik nu wel een kleine matenstop heb ingeroepen naar de familie toe :wink:

Kleertjes zijn hier pas welkom vanaf maatje 68 :lol:

Want echt, 42 rompertjes, zo’n 30 speelpakjes, 50 paar sokjes enzovoorts enzovoorts is voor een kindje toch echt wel een beetje overdreven :mrgreen:

Romata, doe waar jij je goed bij voelt, als jij niet elke dag een was wegdraait is het misschien voor jou wel beter om wat meer kleertjes voor de kleine te hebben.

Ook als je het leuk vindt om veel kleertjes te hebben moet je dat gewoon doen.

Het is jouw kindje en jouw huis tenslotte :wink: