Hoeveel pakjes kleding !!

Ik had voor de twee heren vooral spullen gekocht die onderling te combineren vielen (bijna alles wit/lime/aqua…), dus had ik ‘maar’ 7-9 setjes in maat 50/56, maar zo kon er toch volop gevarieerd worden :wink:

Had kleine jongetjes die in het begin net in maat 50 van petit bateau pasten :wink: zij hebben toch zeker een week of 3 in maat 50 en 50/56 en dan nog eens een maand in maat 56 gezeten. En 62 :think: daar heb ik dus ook een hele commode vol, want die hebben ze tot een maand of 5 gedragen :shifty:

Je kan ook eerst 3/5 setjes kopen, kijken wat voor kindje je krijgt, wat je van bezoek krijgt en anders is er zo wat bijgehaald.

was zelf van mening dat ik makkelijker bij kon (laten) kopen en dat minder zonde zou vinden als een lading ongedragen spul.

Want hoe ontzettend leuk en lief en schattig ik dat spul in maat 50 en 56 vond… ben ik blij dat ik niet aan mijn koop impuls heb toegegeven aangezien onze kinderen gewoon nogal groot zijn… onze oudste was ruim 9 pond en in het zhuis hadden ze maar 3 setjes die hij paste!

De jongste had een truitje maat 56 als eerste truitje… dat was aan het eind van de kraamweek gewoon een naveltruitje :shifty: dus was nog steeds blij dat ik niks in maat 50 in huis had.

Onze middelste heeft het langst maat 56 aan gehad… denk een maandje ongeveer.

Zo te zien verschilt het ook enorm per kindje, ik doe ik het gewoon lekker zoals ik het voor ogen had. Kleertjes zijn zo bijgehaald :mrgreen: :mrgreen:

@vuurvosje wrote:

Mja, maar als je dan weer een spugertje hebt ben je heel veel aan het verkleden hoor. :wink:

Ik ga uit van het motto: liever teveel dan te weinig alhoewel ik nu wel een kleine matenstop heb ingeroepen naar de familie toe :wink:

Kleertjes zijn hier pas welkom vanaf maatje 68 :lol:

Want echt, 42 rompertjes, zo’n 30 speelpakjes, 50 paar sokjes enzovoorts enzovoorts is voor een kindje toch echt wel een beetje overdreven :mrgreen:

Romata, doe waar jij je goed bij voelt, als jij niet elke dag een was wegdraait is het misschien voor jou wel beter om wat meer kleertjes voor de kleine te hebben.

Ook als je het leuk vindt om veel kleertjes te hebben moet je dat gewoon doen.

Het is jouw kindje en jouw huis tenslotte :wink:

mee eens :mrgreen: beter teveel dan te weinig en daarbij kregen wij bij nikki wel kleertjes van bezoek maar soms echt dingen dat ik dacht :sick:

dus tja gewoon kopen wat je wil romata en ik vind 5 pakjes te weinig heeft het steeds dezelfde kleren aan en als het idd gaat spugen is het alweer te weinig en zo hoef je ook niet zoveel te wassen want je moet de babykleren toch appart wassen.

ik was de rest namelijk met wasverzachter

Ik had in het begin sowieso wel iedere dag of anders om de dag een volledige babywas…en kleine wasjes draaien kan anders ook?

Maar iedereen moet vooral doen waar ie zich zelf prettig bij voelt. :slight_smile:

Kleertjes krijgen ben ik ook niet zo’n ‘fan’ van…je mag een gegeven paard niet in de bek kijken, maar heel vaak is het niet wat je zelf zou kopen, zeg maar…

hier was bij nummer 3 het wassen geen probleem… hier draait minimaal 1x per dag de wasmachine, dus dat komt wel goed :lol: (en wasverzachter gebruiken wij niet).

Lees trouwens over gekregen kleertje die niet je smaak zijn… sommige mensen vinden dat misschien hard, maar als ik iets echt lelijk vond en het dus ook echt niet aan zou trekken (ik trek niks aan voor de foto, dat vind ik onzin) dan zeg ik toch echt wel dat het mijn/onze smaak niet is… is overigens bij 3 kids maar 1 keer gebeurt en die mensen hadden de bon bij zich en we hebben het geruild en van dat setje wel een foto gestuurd met kind erin.

Vind het persoonlijk ontzettend zonde van het geld dat anderen er aan uit hebben gegeven als het niet gedragen wordt.

Overigens hebben wij maar weinig kleertjes gekregen. Ja vooral bij de 3e… en toen had ik natuurlijk al zat :o

Hier ook niet veel kleertjes gekregen en inmiddels weten mensen wel wat we wel/niet leuk vinden, ze zien immers wat Jinthe veel draagt. :wink: :slight_smile:

Ik vind kleertjes krijgen ook helemaal niet leuk, want de meeste kleding vind ik niet leuk die ik krijg :oops:

Zit er over na te denken om gewoon een Cadeaubon te vragen van een kledingwinkel, of pampers offuhh geen idee.

Maja Hubbie vind het zo raar om mensen een Cadeaubon te vragen :think:

En dan krijg je het gedoe weer dat je een Cadeaubon krijgt van een winkel, waar je helemaal geen kleren koopt ozo :roll:

Hier heeft maat 50 maar een week ofzo gepast. van tevoren heb ik zelf 2 pakjes ofzo gekocht van maat 50 en 2 van 56. Was iets te weinig, maar in de kraamweek kregen we ook nog zat kleertjes, hoor. Ik vind 20 pakjes echt ongelooflijk veel. Dat heb ik echt nooit gehad. Maximaal 8 pakjes ofzo, en dat was meer dan genoeg.

Wij hadden een flinke kerel, dus ik was blij dat ik maat 50 erg weinig had, maat 56 heeft hij wel weer langer mee gedaan. Maat 44 heb ik nooit in huis gehad.

En als je wel tekort komt, dan zijn er vast familieleden en mannen genoeg die even naar de winkel willen crossen voor nog wat pakjes, toch :smiley:

@romata wrote:

Ik vind kleertjes krijgen ook helemaal niet leuk, want de meeste kleding vind ik niet leuk die ik krijg :oops:

Zit er over na te denken om gewoon een Cadeaubon te vragen van een kledingwinkel, of pampers offuhh geen idee.

Maja Hubbie vind het zo raar om mensen een Cadeaubon te vragen :think:

En dan krijg je het gedoe weer dat je een Cadeaubon krijgt van een winkel, waar je helemaal geen kleren koopt ozo :roll:
ik vind dat niet raar hoor! ik wilde ook bonnen vragen van de prenatal of zo

Ik zal ook wel redelijk de kroon spannen wat kleertjes betreft maar ik ben ontzettend blij dat ik zoveel heb.

Kleine wasjes draaien ben ik geen fan van, vind ik zonde van het water dus mijn machine gaat pas aan als hij bijna overvol zit :lol:

Met vier tot zes pakjes red ik het dan gewoon niet, zeker niet omdat ik haar minimaal drie keer per dag kan verschonen vanwege spugen.

Ze is nu drie weken oud en past nog steeds perfect in maatje 50, ze is maar een kleintje :wink:

Ik denk dat er geen goede of foute opvatting is in dit geval, of je nu veel of weinig kleertjes hebt, doe wat je zelf het prettigste vindt.

is echt niet raar hoor als mensen vragen wat wil je… om dan te vragen om een bon van de prenatal oid.

Bij de 3e hebben wij van een paar mensen zelf al bonnen gekregen, juist omdat ze zelf zoiets hadden: wat geef je voor weeeer een jongen :lol: Kleertjes op de groei is ook nog eens een ontzettende gok qua maat en seizoen (al heb ik zelf wel een keer die gok genomen met onwijs leuke kleertjes in maatje 80, kijkend naar hun oudste 2 verwachtte ik dat ze die een jaar later aan zou moeten kunnen… ze droeg het uiteindelijk op haar eerste verjaardag :inlove: ).

Alleen bij 2 hele goeie vriendinnen zou ik nu nog kleren kopen voor hun kids. Weet wat ze leuk vinden en vooral wat ze NIET leuk vinden.

Maar als iemand je vraagt: goh wat wil je hebben? Dan is een bon echt niet raar… zeker mensen met zelf meer kids weten dat ook wel denk ik eigenlijk.

Zelf geef ik bij een 2e of volgend kindje ook nog weleens een luiertaartje of mand. Luiers zijn altijd handig, komen wel op zeg maar, kosten genoeg, maar presenteer ze dan net eventjes anders, vaak met een kleinigheidje erbij en tadaaaa leuk cadeau om te geven en om te krijgen.

Wij hadden hier beetje maat 50-56 (daar hebben we nu dan ook echt afscheid van moeten nemen) en zitten nu in maatje 62-68!

Daar heb ik wel wat spulletjes van bijgekocht, niet zo heel veel :liar: :angel:

Kleding krijgen? Pff sorry ze bedoelen het goed, maar heb er heel vaak zo’n hekel aan!

Ik hou van de meeste kleding niet eens, als ze het dan vragen van te voren zeg ik ook: geen kleding.

Maar helaas! :roll:

zo hadden we kleding gekregen van schoonpa.

Je kon de goedkopigheid er van af zien (kleding vanuit een hele goedkope winkel uit duitsland, dat weet ik toevallig), en ook nog echt heel erg lelijk. De kleuren ook, die staan gewoon niet.

Dus helaas pindakaas, die krijgt Y.ari dus ook nooit aan :oops:

zit echt zo :shock: als ik soms de aantallen zie :oops: !

hier had ik drie broekjes maat 50, 5 van die ouderwetse luierhempjes. Dat heeft ze de eerste maand aangehad. Toen daarna had ik aantal mensen op visite gehad en daar kleertjes 50/56 gevraagd. In totaal max 5 shirtjes gehad maatje 56 en dan die luierhempjes maatje 50 en ik had een pakje gekregen in maatje 44.

Ik heb nu negen rompertjes maatje 50/56, tijdens de kraamperiode van onze vorige heb ik dus rompertjes maatje groter gevraagd, die ijn helemaal af, en t zjn roze, dus als het nu een jongetje is, dan vraag ik weer rompertjes dan maatje 62/68. Overignes ook niet veel, want ik heb nu al elke nacht een was…met kleding oid, dus daar kan het oz in meedraaien.

ik heb 10 nieuwe setjes… en nog een paar 2ehands dingen

Volgens mij had ik iets bij de geboorte van mijn zoon 5 pakjes en nog een shirt en een losse broek in maat 50/56 en ook iets van 6 pakjes/setjes in maat 62. Bij mijn dochter denk ik ook zo iets. 6 vond ik ruim voldoende, de wasmachine draaide, zeker in de kraamweek, iedere dag en ik had geen spuger of doorlekker. Mijn dochter was 51 cm en woog 3,5 kilo bij de geboorte en we trokken haar al snel 62-shirtjes aan omdat die makkelijk over haar hoofd gingen. Mijn zoon was 54 cm maar woog 3,3 kilo (lang en dun dus) en hem hebben we nog vrij lang (een maand) kleding maatje 50/56 aangetrokken.

Ik had denk ik totaal zo’n 8 setjes (niet allemaal de kleinste maten)… hoewel, ook nog wat te leen gekregen, in het begin had ik denk ik 8 setjes die ze paste, 2 waren in maat 50 was ze met een paar dagen alweer uit. In de kraamweek lukte het prima, er werd toch veel gewassen. Later ging ze meer spugen, toen hadden we wat extra met dank aan de visite, maar het was soms wel krap.

Ik had zelf geen 44 gekocht en maar een setje in 50. Wel bleek bij een controle dat ze misschien heel klein zou zijn, toen hebben we voor de zekerheid wat 44/50 geleend. Ik zou het zelf echt niet kopen, tenzij ik zeker zou weten dat ik het nodig zou hebben.