Mijn dochtertje kreeg tot vorige week in de ochtend een fles 200cc volle melk.
En voor het slapen gaan 200cc volle melk.
Dit dronk ze eigenlijk altijd goed op, maar de laatste week wilde ze de ochtendfles al niet meer hebben en zijn we overgestapt op brinta in de ochtend dat ze trouwens goed opeet.
Maar de fles in de avond wat een DRAMA !!
Ze drinkt nog maar tussen de 50 a 100cc melk.
Tussen de middag bij haar boterham krijg ik er absoluut geen melk in, want dan rilt ze zich gewoon af zo smerig vind ze het.
Dus ze krijgt nu zo’n 150 a 200cc melk per dag binnen, maar is dit wel genoeg ?
Hier krijgen ze 's morgens en 's middags bij de boterham melk
Hier vinden ze melk ook niet erg lekker, maar wat ik doe is er gewoon een beetje yogi bij doen. Dus ik doe 125 cc melk in de beker en dan nog 25 cc yogi erbij, dat is niet veel maar net genoeg voor de smaak.
Dus die 2 hier krijgen iedere dag 300 cc melk binnen.
hier heb ik vanaf dat ie van de bv en fv af was, de regel 2 glazen per dag gehanteerd, en die hanteer ik nog steeds (al is het nu lang zo strikt niet meer).
hier ongeveer 200cc melk
kyano drinkt uit een pakje met een rietje,misschien dat ze dat leuk vind?
kyano vond het geweldig want uit een drinkbeker dronk hij het niet
Geen idee hoe het met 1 jaar en 8 maanden is, maar op het CB zeiden ze vandaag dat ze vanaf een jaar 300cc melk moeten krijgen (ik denk dat bv. yoghurt ook mee telt, misschien dat ze dat wel wil?).
Mijn zoontje drinkt alleen 's morgens een beker halfvolle melk met een scheutje diksap of vruchtensap erin. Anders drinktie het sowieso niet. Twee bekers probeer ik niet eens. De meningen zijn er toch over verdeeld of melk wel zo goed is, dus ik doe geen moeite om bijvoorveeld perse 2 bekers naar binnen te werken. Ben al blij als hij sowieso 2 bekers drinkt op een dag, want zelfs dat doet hij lang niet altijd.
Hier kinderen die beiden weinig tot geen melk drinken. Allebei om de reden dat ze snel slijmvorming krijgen van de melk en zich helemaal te barsten hoesten.
2 glazen vind ik de minimale, elke ouder verschild hier in.
Anders Roosvice voor in je melk kopen.
Wij hebben het hier ook als Riley een slechte dag heeft en niet drinkt .
Lees vaker dat er mensen zijn die Yogi geven, dat zijn toch harstikke dikmakers ?
Daar ga ik in ieder geval niet aan beginnen, dan krijgt ze maar iets minder melk binnen :oops:
In een rietje kan ik wel eens proberen, misschien de melk even in de magnetron doen zodat de melk niet meer zo ijskoud is van de koelkast.
Je hebt volgens mij ook pakjes melk die niet in de koelkast hoeven…
Dat zal ik eens gaan proberen :thumbup:
het gaat niet om " melk" maar om " zuivel"
Alles van zuivel, zelfs kaas, yoghurt, een toetje, kwark, zuivelspread voor op brood, biogarde, biogarde drink enz… tellen mee.
Hier een zoon met lactoseintolerantie en die haalt zijn zuivel dus weg uit kaas, een toetje s’ avonds en een beker biogarde drink met fruitsmaak tussen de middag.
Zo gaat het net goed want zure producten bevatten minder lactose dan gewone koemelk.
Aniek lust geen melk, tenzij we er 2 dessertlepeltjes (ongeveer) aan aardbeien carvan cevitam doorroeren. Dan heeft ze melk met smaak en dat wil ze wel.
Zo komt ze toch nog aan 1 bekertje van 150 cc melk per dag en een toetje.
Van meer krijgt ook zij buikpijn, ze is iets minder gevoelig dan Peter (die ligt krom van de buikpijn, krijgt diarree en enorme eczeem) maar alsnog gaat het ook bij haar niet heel goed.
Mies daarintegen is een melkmonstertje, maar zelfs hij vind een beker melk waar ik een banaan of wat appel doorheen heb geblendered voor een zuivelsmoothie echt onweeerstaanbaar. Dus dat zou je ook kunnen doen.
Gewoon wat mango, wat aarbei, wat banaan of peer door de melk heen blenderen voor een smoothie.
Dat is toch nog beter dan yogho… heel veel mensen schrijven trouwens yogho terwijl ze Yoki bedoelen en verse yoki is zuiveldrank op basis van yoghurt en fruit en je hebt ook de versie met enkel vruchtensuikers. Dus dan valt dat dikmaker ook wel mee.
Prinsje gruwelt ook al een tijdje van melk. eerder dronk hij rustig 3 flessen van 200 cc per dag.
Nu krijgt hij al een tijdje 3x per dag alpro soja groeimelk. En dit vind hij erg lekkker.
zoonlief vindt melk heerlijk, maar alleen als het een beetje warm is uit de magnetron. Helemaal koud uit de koelkast, dan hoeft hij het niet. En sewwuf uit een beker drinken. Dan gaat het er super goed (en veel) in!
Hier 400cc halfvolle melk in totaal per dag (maak er wel pap van, mijn dame wil geen brood)
Ongeveer 400cc melk daarnaast nog een bakje yoghurt
Hier wil ze zo ook geen melk drinken dus s’ochtend’s 100ml melk met brintapap met nog een halve of hele boterham er bij!
s’middag’s precies het zelfde! En na het warm eten een schaaltje met yohurt met niks erin mijn dochtertje houd niet van zoet ze drinkt dan ook water met een klein scheutje siroop en thee en appelsap meer krijgen we er ook niet in! Vind het helemaal nog niet erg hoor eerlijk gezegt!
Hier dronk hij tot vorige week alleen in de ochtend 150cc melk.Maar hij wil het niet meer.Nu krijgt hij een bordje pap ongeveer 200cc melk.En daarna milk en fruit gemengd met melk en dat krijgt hij in de middag ook.
…
hier gaat gewone melk er ook niet in…
bij beide niet (hebben ze niet van een vreemde hoor )
Jade drinkt nu 's morgens 150cc peutermelk met brintadrinkontbijt erdoor :mrgreen: ( 's morgens geen goede eter, dus dan maar zo :mrgreen: ) en 's avonds na de warme maaltijd 120cc peutermelk…zonder die fles gaat ze niet slapen :roll: en heeft ze een slechte nacht… ( en wij dus ook)
dus das dan 270cc aan melk de rest krijgt ze via kaas en toetje binnen.
Dave drinkt 3lt yogi per week tja dat of appelsap/perziksap/aardbeiensap
iets anders drinkt hij niet.
nu mag hij 's morgens yogi en krijgt hij yogi mee naar school voor de rest moet hij sap drinken om het yogi gehalte redelijk te houden.
wel eet hij yogurt of toetje…
maar goed hier wordt gezegd door CB 300cc zuivel max per dag…
voor dreumesjes … dus daar komen ze wel aan. mijn dreumes en mijn kleuter :mrgreen:
Hier ook een eigewijze peuter die geen melk wil drinken, hij krijgt 200cc met zijn pap en dan eet hij vaak nog wat vla of yogurt met ons mee en 's avonds een toetje dus hij komt wel aan de 300cc. Ik ben ook gestopt met het proberen om hem melk te laten drinken, want meer als 3 slokken gaan er niet in. ik wil ook geen yogi of andere yoghurt dranken geven omdat ik gehoord heb dat dat heel slecht is voor de tanden. Af en toe krijgt hij een paar slokken vifit als ik dat heb want dat vindt hij heel erg lekker.
Hier op het CB zeggen ze dat ze minimaal 300cc zuivel moeten hebben per dag