300 cc/ml is inerdaad voldoende, zuivel dan hé, niet persé melk.
Lucas krijgt 1 beker melk bij het brood in de ochtend, 's middags krijgt hij er sap bij (melk bij brood vind ik ook niks ivm opname vit. D) en na het avondeten een schaaltje yoghurt.
Hij doet ook gewoon mee met ons ritme, ga ook echt niet lopen klungelen met melk voor het slapen gaan. Ik vind dat meer iets voor onder de 1 jaar, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
En ook gewoon bekers, geen flesjes, tuitbekers, rietjesbekers, etc…
zoveel krijg ik er niet in :oops:
dat wil ze echt niet :roll:
ivan krijgt 3x 120 cc melk plus nog ruimt 150 cc yoghurt :oops: en vaak smeerkaas of roomkaas op zijn brood
Hij is echt een melkmonstertje
Tjongejonge, nooit geweten dat daarover ook al adviezen uitgebracht werden. Tygo krijgt bij elke maaltijd een beker melk, maar wat niet op gaat, gaat niet op. En soms wil hij iets meer dan een beker. Het zijn hier maar kleine bekertjes, want hij drinkt nog uit een oefenbeker. Tussendoor krijgt hij diksap of water. En de ene dag drinkt hij heel goed en de andere wat slechter.
Ik zou zeggen, wel stimuleren maar niet te moeilijk over doen. Gewoon blijven aanbieden. Over voedsel zeggen ze toch ook dat ze het vaak 10 keer moeten eten voordat ze eraan wennen? Misschien geldt dat voor dit soort dingen ook.
Voor het slapen gaan, krijgt hij een beker peutermelk. De ene keer drinkt hij drie slokken, de andere keer wel 100 cc. Hij slaapt goed, eet goed en is niet vaak ziek en over het algemeen altijd vrolijk… :mrgreen:
Don’t worry…
Op deze leeftijd hebben ze niet zoveel melk meer nodig. 300 CC is de max en dan mag je een bakje yoghurt ook meerekenen. Lars krijgt 's ochtends een bekertje peutermelk (125 CC), 's middags bij brood een half bekertje yogho yogho (100 CC) en 's avonds na het eten een schaaltje yoghurt. Als ik dan ook de kaas zou meerekenen als zuivel zit ik dus al ruim aan de 300 CC.