Hoeveel kwamen jullie aan???

Hoeveel kwamen jullie aan tijdens jullie zwangerschap,

Ik maak me grote zorgen nu op dit moment over het gewocht dat ik nu heb, Ik ben nu37 weken zwanger, en ik ben 1m58 en woog voordat 48kilo en nu bijna ongeveer 68kilo!!!

het is echt bizar veel althans ik lees overal dat je bij een gezonde zwangerschap 12/13kilo moet aankomen en as je meer aankomt het er heel moeilijk vanaf krijgt,

Ik wil ook geen 48kilo meer wegen maar wel ongeveer52-55kilo…

ik weet dat ik moet gaan trainen direct na dat ik weer MAG trainen,maar is het dan niet telaat???

Maar hoe hebben jullie dat gedaan???hebben jullie tips enzo???

en je buik bestaat nu toch het grootste gedeelte uit de baby natuurlijk en vruchtwater enzo???als ik bevallengaat de buik toch wel vanzelf wel weg?

alvast bedankt!!! :: :vlinder: :: :lol:

Ik ben 1m74 en woog 62, bij Broes ben ik netjes 12 kg aangekomen en alles was er meteen weer af! :thumbup:

Bij Senne ben ik 22 kg aangekomen!! :shifty: :lol:

Er was na de bevalling meteen 10 kg af en die overige 12 kg was ik ook weer snel kwijt en ik woog plots 58 kg, dus nog minder dan anders… :wink: .

Nu weet ik niet hoeveel ik al bijgekomen ben want onze weegschaal doet het niet en eigenlijk heeft me dat nog nooit echt geïnteresseerd, laat staan dat ik me er zorgen om maak! :roll:

Ik doe na de bavelling niet speciaal aan sporten ofzo, het gaat gewoon vanzelf hier, misschien van de stress en vermoeiende nachtjes met 2 kleine kids in huis, wie weet! :wink: :mrgreen:

huh 10kilo gelijk na de bevalling???

dat is knap, ik hoop dat het ook zo snel bij mij gaat,

maar hoe zwaar is in totaal de buik dan volgroeit???

groetjes :: :vlinder: ::

Hoe bedoel je, de buik volgroeid?? :think:

ik ben al aan de zware kant misschien dat ik daarom niet zo veel ben aangekomen , bij mijn dochter was ik 7 kilo aangekomen en deze zwangerschap zit ik nou op 4,5 kilo :think: dat is niet veel lijkt me en ik hoop dat ik ook niet meer ga aankomen hihi ik wil niet over de 100 kilo heen gaan en nog een paar kilotjes en dan zal ik er toch richting die kant gaan :oops: :mrgreen:

@Bietje wrote:

Hoe bedoel je, de buik volgroeid?? :think:

nou 40weken zwanger hahaha

jaa weet ook niuet hoe ik het precies moet verwoorden… :eh:

maar ben nu 37weken en de baby en me buik groeien toch nog 3weekjes toch??? ookal is het niet zoveel meer… :: :vlinder: ::

Denk niet dat je nog veel kilo’s zal bijkomen zeker…? :think: :lol:

Bij Broes ben ik bevallen met 38 weken en 1 dag en bij Senne met 39 weken en 5 dagen.

Nou, volgroeid is hij nooit zolang je zwanger bent denk ik! :lol: :wink:

Ik ben 19 en 18 kilo aangekomen en wil alleen maar zeggen…als straks je beeb er is…geef het een jaar!!

Komt allemaal echt goed!

Geloof me met de nachtvoedingen en evt. bv kan je die extra ‘‘vetjes’’ goed gebruiken 8)

Ik was bij de eerste aan het eind 25 kilo (waarvan dus 19 daadwerkelijk van de zwangerschap zelf) zwaarder dan toen ik stopte met de pil…

Ik was op zijn eerste verjaardag 26 kilo afgevallen sinds zijn geboorte :mrgreen: :thumbup: 8)

Bij mijn meisje was ik 18 kilo zwaarder dan roen ik stopte met de pil en nu zit ik ook onder dat gewicht een kilo of 2…bij haar woog ik wel sneller weer minder,bij de eerste duurde dat langer.

Maar moet zeggen dat ik ook met mezelf af had gesproken dat ik me daar pas druk om zou maken ná hun eerste verjaardag :angel:

Hier nu ook op +20… maarf ik maak me er eigenlijk niet zo druk om. Ik vind zelf dat ik best wat extra vetjes kon gebruiken her en der :slight_smile:

We zien wel hoe het loopt wanneer de kleine er is. Ik wil eerst gewoon lekker bv geven en normaal eten, en dan zien we wel hoeveel ik kwijt raak!

Ik ben 20 kg aangekomen in mijn zwangerschap en ben bevallen met 37 weken. Was 1,5 week na de bevalling 11 kg kwijt zonder er maar iets voor te doen…

ja de verloskundige zei ookal tegen me dat omdat ik nogal magertjes was extra moedervet aanmoest maken anders zou mijn lichaam nooit het kind erin kunnen dragen…

ik eet ook lekker door enzo,ga niet dieten of lijnen ofzo,

maar wil het er well natuurlijk af hebben na het kraamtijd en na de borstvoeding enzo…

wat voor melk drinken jullie trouwens tijdens de borstvoeding,

halfvolle melk??? of volle melk??? ik neem aan geen magere melk…

van volle melk krijg ik puisten bah…

:vlinder: :**: :vlinder:

Melk is niet van levens belang hoor bij bv :mrgreen:

Gewoon half volle drink ik,slechts een gals per dag.

Je ‘‘moet’’ als je bv geeft vooral volkoren eten,GOED DRINKEN dus ook water thee (rooibos) enzo,minstens 2 a 3 liter!

Verder goed brood eten en wat vaker op de dag kleine porties maar eigelijk is dat sowieso erg goed :wink:

Ik geef nu nog bv :shifty: en ik doe nu niet per se meer er ‘‘goed’’ voor eten,maar als de baby de eerste 6 maanden echt erop leeft kan jij ook wel wat extra’'s gebruiken,dus goed volkoren en een boterham extra is dan wel lekker,maar zelf goed op je vocht letten én je rust is het meest belangrijke voor bv…welke melk je drinkt maakt niet zoveel uit :mrgreen:

Ik drink géén melk, dus daar kan ik niet op antwoorden. Wel zuivel hoor en dan let ik niet op vet.

Ik heb het idee dat vrouwen die van zichzelf niet veel reserves hebben, best wat aankomen. Ik had dus al wat startkapitaal, zoals ik het graag noem en ik ben de eerste keer 12 kilo aangekomen, waarvan er inderdaad 10 kilo meteen na de bevalling af was. En nu ben ik 10 kilo aangekomen en de afgelopen 2 maanden blijft het daarbij. Geen gram komt erbij. Dus als ik geluk heb is alles er binnen nu en heel korte tijd meteen weer vanaf. :dance:

Máárrrr, ik moet er wel bij zeggen dat ik al een paar jaar 10 kilo boven m’n goede gewicht zit en dat wil ik er nu ook eindelijk weleens vanaf hebben. Daar ga ik wel m’n best voor doen de komende …jaren?

Bij de zwangerschap van Rhodé was ik 20 kilo aangekomen, en meteen na de bevalling (met 41 weken) was ik er al 10 kwijt! Ik hield op het laatst veel vocht vast door de hittegolf die er toen was.

De overige 10 kilo gingen er vanzelf af in de maanden die volgden. Toen ze 1 jaar was zat ik 4 kilo onder m’n gewicht van voor de bevalling (zonder er ook maar iets voor hebben te hoeven doen!!) Heb wel een jaar borstvoeding gegeven, dus misschien heeft het daar mee te maken?

Nu ben ik inmiddels al 14 kilo aangekomen :shock: Ik schrok echt, maar had het eigenlijk wel kunnen verwachten. Ik ben echt overal spek aan het verzamelen…maar ik was ook eigenlijk echt dun voor de zwangerschap, dus dan gaat je lichaam als een razende alles vast houden denk ik :roll: :wink:

Ik maak me er absoluut geen zorgen over. Eerst maar ontzwangeren (9 maanden) en door de borstvoeding ga ik absoluut niets aan de lijn doen ofzo.

Wel ga ik nu na 8 weken sporten om m’n spieren weer een beetje in het gelid te krijgen. En m’n lichaam gewoon wat aan te sterken, maar dat doe ik dus niet om af te vallen of dunnen te worden.

Komt allemaal goed meid! Maak je er alsjeblieft niet druk over, en schrik ook niet van je lichaam na de bevalling, want dat ziet er natuurlijk helemaal niet uit :lol: :wink:

Joh, maak je geen zorgen… ik was meer dan 25 (!) kilo aangekomen; en vlak na de bevalling was er niet eens zoveel af (ondanks een kind van bijna 5 kg, veel vruchtwater en meer dan een halve liter bloed verloren)… toen woog ik nog dik in de 90… (normaal tussen de 75 en 80)… maar aan het eind van de eerste week woog ik nog maar 91 en we’re still counting down…

Borstvoeding geven helpt; het vocht dat je vasthoudt (vaak ongemerkt) verdwijnt ook na de zw… het enige waar je je niet op moet verkijken is je buik: die is NIET direct na de bevalling weer plat! Maar ook dat komt wel weer goed, hoewel hij waarschijnlijk altijd wat zachter zal blijven dan voorheen…

Ik ken een vrouw die na de zw meer dan 100 kilo woog… ze was zwanger geweest van een tweeling… op een gegeven moment was ze het zat; is gaan trainen en heeft nu maat je 36 en doet geloof ik nog modellenwerk ook!

Dusseh… alles kan, als je maar wilt! :wink:

Ik bijna niets. Ik woog na de bevalling een paar kilo minder dan ervoor! Maar helaas kwam dat er toch weer langzaam bij! (door eigen schuld natuurlijk)

Uiteindelijk raak je je gewicht wel weer kwijt hoor, maar je moet er wel even iets voor doen! (of laten) :wink:

Ik ben bij Jim krap 12 kilo aangekomen (en ik ben van mezelf niet echt een dikkerd). Ik ben daarna zelfs nog meer afgevallen! Ik vind tot 20 kilo eigenlijk niet zo heftig hoor. Mijn schoonzus is bijna 50!!! kilo aangekomen tijdens haar eerste zwangerschap, gewoon doordat ze als een gek ging eten en daarvoor alleen aan het lijnen was. Het was er met 8 maanden en veel lijnen weer af, maar ja je lichaam krijgt er wel een klap van.

Ik ben tot nu toe nog niets aangekomen :dance:

Ik ben tijdens de 1e zwangerschap ook ruim 20 kg aangekomen en er is maar 1 kg uiteindelijk blijven hangen zonder te dieten, dus zal het wel nodig hebben gehad. Nu bij de 2e zwangerschap ben ik pas 10 kg aangekomen, dus weet niet hoe het zal zijn op het eind van mijn zwangerschap.

Ik bne tot nu toe 3 kilo aangekomen en zit nog steeds 2 kilo onder het mijn startgewicht…ik eet normaal en drink goed, op deze manier weet ik dat de kilo’s die ik aankom geen snoepkilo’s zijn.

Maak me er dus ook niet zo druk om.

Bij thijmen ben ik 22 kilo aangekomen.

Na de eerste week was er tien vanaf, maar ik ben blijven hangen met 8 kilo meer, dan aan het begin van de zwangerschap.

Maar ik heb toen totaaaal niets gedaan om die kílo’s kwijt te raken, aangezien ik snel weer voor een 2de wilde en het aankomen, afvallen en weer aankomen gedoe niet zo zag zitten.

Dus ik had al wat extra kilo’s aan het begin van deze zwangerschap, mischien dat het daarom ook wat langzamer gaat nu.