Hoeveel kaas per week?

We eten overal kaas op , bij en doorheen. Vind het heerlijk.

Een groot blok jong belegen kaas voor op brood en voor Joost zo uit het vuistje te eten. Veel, heel veel parmezaan en dan nog wat schimmelkaasjes: rochebaron danish blue, roquefort voor bij een wijntje s’avonds.

O ja en ook mozzerella, bolletje per week zeker…

Hier ook ongeveer een pond denk ik, jong belegen, smeerkaas en geraspte kaas.

minder dan een pond, vind het wel lekker hoor maar niet teveel.

tja hier wellicht ook wel richting de kilo per week.

Door de pasta en soms door stampotten of ovenschotels.

Voor ons het ook een soort van vleesvervanger.

Hier ook meer dan een kilo :wink:

Kaas is heerlijk!!! :drool:

Geitenkaas

Schapenkaas

Pestokaas

Drentse kruidenkaas

Italiaanse kruidenkaas

Mosterdkaas

Komijnekaas

Oude kaas (lekker met een glas wijn :wink: )

Mozzarella (met tomaat en Basilicum)

Geraspte kaas

Parmazaanse kaas

Smeerkaas

Graskaas

Blauwaders kaas (door ovenschotels)

En verder de gewone licht belegen, belegen, extra belegen.

En de extra romige kaas van de Jumbo :drool:

mjammie, morgen weer kaas halen op de markt, want we kunnen niet op wintersport zonder kaas

Hub eet graag 's avonds een stukje kaas en ik eigenlijk dagelijks wel op brood. Hier ligt altijd een groot stuk van een kilo jonge kaas om te snoepen of op ovengerechten (of op welk ander gerecht hub bedenkt dat ie kaas wil) een pond belegen kaas en nog plakjes voor hub op zijn werk. Uhm dat is dus voor een week. Moet ik me nu gaan schamen?

Hier ook een kilo per week :oops: . Maar dan moet ik wel zeggen dat we met z’n zessen zijn en minimaal 2/3 keer in de week ook pasta o.i.d. eten. Af en toe een plakje/blokje voor het eten, op de boterham. Verbaas me wel eens hoe hard het gaat. Och er zijn ergere dingen denk ik dan maar…

wij hebben altijd een kilo per week :oops:

haal het bij de kaas fabriek! lekker vers :slight_smile:

gebruik het bij het brood, hapjes en tussendoortjes :drool:

met 3 man hier halen we de halve kilo per week makkelijk, dus tja … een 2 kilo per maand …

Wij halen het, denk ik, net niet om een kilo per week weg te werken. Wij zijn hier met 3 kaasliefhebbers en 1 twijfelaartje (Nikkie)

ik heb gezegt minder als een pond per week

maar het licht er ook net wat we eten

we gebruiken het meer op de pizza of de macaroni etc

ik eet zelf weinig brood en al helemaal niet met kaas (behalve tosti)

en tygo lust geen kaas :roll:

ik denk dat hier gemiddeld 3 kg per maand op gaat

wij komen net aan een pond dit inclusief kaas op de lasagne en tosti’s…

ik kan niet met en niet zonder kaas… als ik te veel kaas eet krijg ik hoofdpijn, heb ik al van kleins af aan. als de kaas op is moet er nieuwe gehaald worden!!!

Ik heb altijd in huis, plakken oude kaas, plakken jonge kaas, een kilostuk jong belegen, brie, geraspte kaas en kruidenkaas.

Nu ligt er ook nog tuinkruidenkaas in plakken.

Wij en dan ben ik het voornamelijk eten ook veel kaas, ook in veel gerechten, of s’avonds een toastje of een blokje uit het vuistje :drool: :drool: :drool:

Terwijl ik dit schrijf heb ik net een kaiserbroodje met brie op en liggen er 2 pitabroodjes met kaas in de oven :oops:

Ik kan niet zonder kaas!! hier zeker een kilo in een week erdoor!! jonge kaas, belegen kaas, chaumes, brie, camenbert,maredsous, geraspte emmentaler, zowel als hapje als in gerecht als bij ontbijt, altijd komt er wel een stuk kaas op de tafel, heeerlijk!!! :drool:

Gouwenaar, bedankt die ken ik nog niet. Goede tip ga ik de volgende boodschappenronde op uit.

Geen idee wat ik van de kaasboer krijg, die is tot nog toe de lekkerste.

Ik ben echt kaasverslaafd :inlove:

Petri

Wow er wordt hier nogal wat kaas gegeten zeg :shock: Ik zie hier kilo’s voorbijkomen, niemand last van zijn cholesterol daardoor?

:oops: met zijn 2-en 800-1000 gr per week jammie!

Enne geen klachten hoor met de cholestrol is keurig netjes :wink: