deze Belgische kaaskoppen eten ook veel kaas.
In verschillende versies, ik bedoel: jonge kaas, belegen kaas, smeerkazen, gemalen kaas (op spagetti) harde kazen,…
denk dat wij hier ook gauw aan een kilo per week komen.
eet ze !
liefs
Gerda
een pond jong bejegen, een pond oud, en vaak ook nog brandnetel of komijn of mosterd of kruiden… En franse kazen. Kaas fondue…
Wij kopen wekelijks een pond en daarnaast koop ik nog geraspte kaas voor over gerechten.
geen id
soms hebben we een hoop gerechte met kaas achter elkaar en soms tijden niet
soms haal ik een blok kaas maar ook vaak niet
dus geen id hoeveel er echt doorheen gaat ik weet wel als ik lekkere kaas in huis heb old amsterdam bijvoorbeeld is het zo op :oops: :oops: (en dan alleen door mij want manlief houd niet van oude kaas)
Ik eet bijna dagelijks kaas op mijn brood.
Maar we eten weinig gerechten met kaas erin :think: wel feta kaas :drool:
zeker een kilo in de week en dan tel ik de brie, camambert, mozarella, smeerkaas enzo nog niet eens mee
En dat eten alleen rick en ik want hubbie walgt van kaas
Het liefst kilo’s maar ik mag niet omdat ik allergisch ben. Zoooo erg…
Een pond ouwe, een pond jonge, een klein stukje mosterd, een klein stukje belegen komijn. En dan nog brie, mozarella of iets anders.
minder dan een pond gepost.
Hier gaat er zeker een kilo belegen kaas in de week op.
Daarbij komt dan nog de geraspte kaas (koop ik gewoon lekker makkelijk in een zakkie) smeerkaas voor Amélie en soms een klein stukje oude of komijnen kaas voor manlief.
Petri, dan advieseer ik je eens pittige 30+ kaas op de markt te gaan halen. (za in het centrum of vrijdag in Brouwhuis) Zoooooo lekker, veel lekkerderderder dan bijv Milner. (en die vind ik eigenlijk al best smaakvol) Vol van smaak en toch ook romig… mmmm
Klopt, hier op 't Hout kom ik sonms op dinsdag ochtend op ons kleine marktje en die kaasboer heeft tenminste echte oude kaas in 30 + en ook geitekaas in 30 +.
Ik eet dagelijks kaas op brood, feta door de sla en veel kaas in gerechten. nu wel stukken minder sinds de Sonja hihi. Maar … blijft een heerlijke uitvinding. Franse kazen ben ik so ongeveer mee gestopt, alleen nog op feestjes.
Petri
Hier ook toch zeker een kilo per week. Jong belegen of belegen en dan zijn er nog de kuipjes smeerkaas, buitenlandse kaasjes, feta en noem maar op…HEERLIJK! :drool:
Niets, ik vind het vreselijk vies.
Ik haal soms wel plakjes kaas voor hub, alleen bij witlof of als mijn moeder komt logeren en geraspte kaas voor op de lasange. Natuurlijk op zijn bord, ik maak alles zonder kaas. :sick: :sick:
hier ook meer dan een pond hoor denk ook wel een kilo in de week
hier gaan er ook verschilende soorten
smeer gewoon komijn belegen oud maakt niet uit wij lusten alle 3 graag kaas!
wij gebruiken echt heel veel kaas, weet niet eens precies hoeveel maar bij
zowel de koude als de warme maaltijden doet het het altijd goed
@Nicje wrote:
Petri, dan advieseer ik je eens pittige 30+ kaas op de markt te gaan halen. (za in het centrum of vrijdag in Brouwhuis) Zoooooo lekker, veel lekkerderderder dan bijv Milner. (en die vind ik eigenlijk al best smaakvol) Vol van smaak en toch ook romig… mmmm
Dan raad ik je gouwenaar light aan! :thumbup:
Lekkerder als de milner en andere 35 + kaasjes.
Ik werk in de kaaswinkel, en voorheen at ik geen kaas… Maar nu :oops: :drool:
Nachtvlinder, Gouwenaar light heeft de marktkaasboer in Brouwhuis, heerlijk!!
Hier in het centrum hebben ze die niet, maar wel een lekkere vervanging.
Maar Gouwenaar light is heerlijk :drool:
Hier ook veel kaas, verschilt per week maar dat kan zomaar een kilo
per week zijn…
En ook lekker van de markt ! :drool:
@Mutsie86 wrote:
Niets, ik vind het vreselijk vies.
Ik haal soms wel plakjes kaas voor hub, alleen bij witlof of als mijn moeder komt logeren en geraspte kaas voor op de lasange. Natuurlijk op zijn bord, ik maak alles zonder kaas. :sick: :sick:
hihi ken het ik maak tegenwoordig lasagne ed per portie bij marskramer ooit eens kleinere oven schaaltjes gehaald 1 portie met kaas voor mij en rick en 1 portie zonder kaas voor hubbie bij bijv lasagne