De vraag zegt het eigenlijk al, ben heel benieuwd hoeveel tijd jullie tussen kids hebben.
Wat zijn de voor en wat de nadelen.
Wij willen voor een 2de gaan, maar ik heb soms ook nog wel wat twijfels.
Hier 17 maanden tussen de kids.
De eerste 2 jaar vond ik dat niet zo leuk 8)
Maar nu is het helemaal top…Ze vinden elkaar zo leuk… :inlove:
En daarom hebben we het uiteindelijk natuurlijk ook wel ‘gedaan’…
Als ons kindje geboren wordt, is onze zoon ruim 3 jaar en 2 maanden.
Daar hebben we zelf niet voor gekozen, ik heb vorig jaar twee miskramen gehad. Had gehoopt op zo’n 2,5 jaar ongeveer.
Dat omdat we misschien nog wel een kindje zouden willen… :inlove:
Maar nu zie ik ook echt de voordelen van een iets ouder kindje. Hij is al behoorlijk zelfredzaam en dat scheelt me nu al heel veel in de zwangerschap. En straks waarschijnlijk ook.
Tja, overal zitten voor-en nadelen aan.
Volg je hart!
Ik heb:
15 maanden verschil tussen nr. 1 en 2., 4 1/2 jaar verschil tussen 2. en 3., twee jaar verschil tussen 3. en 4. en straks bijna 6 jaar verschil tussen nr. 4. en nr. 6.
Die 15 maanden heb ik bewust zo gekozen, het leek me geweldig twee kinderen kort op elkaar en het is ook leuk! (maar wel vermoeiend soms)
De 4 1/2 jaar verschil komt door een verbroken relatie. Ik ben intussen gescheiden en gaan samenwonen met een andere man met wie ik de andere vier kinderen heb.
2 jaar verschil: ik wilde weer kinderen kort op elkaar, maar doordat ik nog borstvoeding gaf kwam de cyclus niet zo snel op gang als ik wilde. Uiteindelijk nog best snel weer zwanger geraakt.
De 6 jaar verschil: er zit nog een kindje tussen de jongste en deze zwangerschap, maar hij is helaas overleden. Dus zeker geen bewuste keuze, en ik vind dat grote verschil ook best jammer, maar soms loopt het anders in het leven.
hier tussen de eerste 2 precies 5 jaar op de dag af haha en nu bij de derde
is de oudste 7 en de jongste 2
zonder jouw topic te hebben gelezen wist niet eens dat die er was , heb ik net een discussiepunt geopend met precies dezelfde vraag hahahaha !!!
toeval :think:
Em zal bijna 5 zijn als haar broertje wordt geboren. Ik heb de eerste jaren zo genoten van Em dat er nog geen ruimte / behoefte was voor een brusje: ik was volkomen ‘voldaan / vervuld’. Daarna kreeg ik steeds meer van mijn vrijheid terug omdat Em groter werd en daar wilde ik even lekker van genieten. En nu is nr 2 dus in aantocht.
Wat ik (naast bovenstaande overwegingen) ook een voordeel vind: Em maakt mijn zwangerschap heel bewust mee en straks de babytijd van haar broertje ook. Ze is superenthousiast en dat geeft echt een extra dimensie aan mijn zwangerschap.
Verder is ze al erg zelfstandig en hoef ik dus minder te tillen, etc.
Het enige nadeel is dat we straks weer helemaal opnieuw beginnen, terwijl ouders die er 2 vlak achter elkaar krijgen een overlap hebben in de baby/dreumesperiode met gebroken nachten, etc en er dus sneller uit zijn.
Ik merk ook dat ik het extra spannend vind dat er een tweede bij komt. We zijn al zo’n tijd heel gelukkig met z’n drietjes en nu komt er opeens iemand bij die we nog helemaal niet kennen. :shifty: :mrgreen:
@miranda433 wrote:
hier tussen de eerste 2 precies 5 jaar op de dag af haha
Grappig! Dat kan ik ook nog redden. Er zit bij ons op 10 dagen na ook 5 jaar tussen de geboorte van Em en de uitgerekende datum van haar broertje.
er zal straks 3 jaar en 3 maanden tussen zitten.
bewuste keuze voor ons.
@Hupsakee wrote:
@miranda433 wrote:hier tussen de eerste 2 precies 5 jaar op de dag af haha
Grappig! Dat kan ik ook nog redden. Er zit bij ons op 10 dagen na ook 5 jaar tussen de geboorte van Em en de uitgerekende datum van haar broertje.
als het bij mij ff vroeger komt hahaha heb ik er straks 3 op 19 dec:)
Hier tussen 1 en 2 20 maanden, en dat is vooral heel fijn voor de jongens, die kunnen lekker met elkaar spelen en dat gebeurt steeds meer! Maar het is idd wel pittiger, vooral als je er twee in de luiers hebt De oudste is nu zindelijk (ehm…nouja, we zitten even in een terugval met veel natte onderbroekjes, maar goed). Tussen 2 en 3 zit straks precies 2,5 jaar. Dat is wel heel anders, nu al. Want toen ik van de tweede zwanger was kon de eerste nog niet lopen (pas de laatste 2 mnd) en had ik daar eigenlijk niet zoveel werk aan. Maar nu lopen ze allebei, en hoe! Dus ik vind het wel veel vermoeiender. Maar ik hoop dat de tweede straks ook zindelijk is rond de tijd dat de baby komt. Dat zou dan wel weer een voordeel zijn. En ze begrijpen het allebei al beter wat een baby is 8)
Als onze tweeling geboren worden is onze dochter bijna 5.
We krijgen veel vragen of ik spontaan zwanger ben geraakt of met hulp :eh:
Waarschijnlijk omdat het er 2 zijn en omdat er veel verschil tussen de 1e en de 2e en 3e zit.
Maar dit is een bewuste keus van ons geweest.
Dochterlief gaat naar school en is al heel zelfstandig, ik heb straks alle tijd voor de tweeling :thumbup:
hier zit er 4 jaar tussen op 1 mnd na.
Bewuste keuze om iets langer te wachten, maar door 3 vroege miskramen zit er wel meer tussen dan “gepland”.
Vind het nu heerlijk!. Y zit op school, slaapt de nachten door, heeft geen middagslaapje meer, is zindelijk etc. Dus alle tijd voor de baby en ook als de baby slaapt alle tijd voor Y.
Mocht er nog ooit een derde komen :inlove: dan willen we daar als het ons gegund is wel wat minder tijd tussen hebben. 2-2.5 jr.
Manlief wil nl voor zijn 35-ste klaar zijn met babies :roll:
bedankt voor jullie antwoorden.
Heel gek, we hadden besloten om voor een 2de te gaan, maar kreeg toch twijfels vandaag.
Onze dochter is echt net 1 jaar en aangezien het bij haar 1 jaar duurde, wilde we er dus voor gaan.
Maar het hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het deze keer weer zo lang duurt en dan vind ik haar toch nog iets te jong.
Dit heeft mijn doen besluiten om toch nog even te wachten.
WS willen we er dan begin 2010 voor gaan, dat is toch weer een half jaartje verder.
We gaan gewoon nog even genieten van de kleine meid.
Zelf vind ik het denk ook leuker als ze de zwangerschap wat bewuster mee maakt, maar wil niet al te lang wachten, omdat de kans er natuurlijk wel is dat het nog wat langer duurt.
op 2 maand na zit er bij ons 3 jaar tussen straks :inlove:
daar hebben we voor gekozen en zijn we heel gelukkig mee omdat kleine noor alles bewust mee maakt en ook nog eens heel zelfstandig is . en dat is heel fijn nu dat ik zelf heel ziek ben met de zwnagerschap
Straks zal er zo’n 16 maanden tussen zitten.
Niet bewust voor gekozen, maar gewoon een leuke verassing!
Hier precies 2 jaar tussen, op dezelfde dag.
15-12-06
15-12-08 :inlove:
Tussen nr 1 en nr 2 zit net 1 jaar en dat vind ik echt ideaal! In de zwangerschap sliep de oudste nog veel waardoor ik ook mijn rust kon pakken en na de bevalling hadden ze bijna precies hetzelfde ritme, ook qua slaapjes . En jaloers was hij niet omdat hij te jong was omdat te zijn!
Tussen nr 1 en nr 3 zit 3,5 jaar en dat is ook erg fijn, hij was zich heel erg bewust van zijn kleine broertje en vond het meteen geweldig
Tussen nr 2 en nr 3 zit 2,5 jaar en dat vind ik behoorlijk pittig, ze kunnen niet veel van elkaar hebben. De jongste pakt best vaak iets af en dan flipt meneer helemaal.
Ook was hij niet al te voorzichtig voor mijn buik in de zwangerschap
Als onze tweede geboren wordt is onze dochter 5.5 jaar.
Een zusje of broertje was al eerder welkom maar eindelijk is het nu dan zover.
Nu er 5.5 jaar tussenzit kan ik heel veel voordelen bedenken. M’n dochter is al behoorlijk zelfstandig (zelf aankleden, zelf eten, geen luiergedoe meer en ga zo maar door), gaat naar school en dat is heel prettig denk ik in combinatie met een baby.
Hier zit tussen nr 1 en nr 2 13 jaar :mrgreen:
Niet bewuste keuze trouwens, na de eerste zwangerschap die gewoon heel zwaar was en mijn leven behoorlijk in gevaar heeft gebracht heb ik me met heel veel pijn en moeite neergelegd dat er geen tweede zou komen.
Tot dat ik 13 jaar later ineens niet meer ongesteld werd en ik ontzettend last van mijn maag had, ik dacht stress, mijn vriendin zei meteen jij bent zwanger. DUs heeft ze een test voor me gehaald en ja hoor, was al 8,5 week zwanger.
Nu dolgelukkig met mijn twee meiden, en manlief ook, die heeft altijd ook geroepen 1 is genoeg, nu hebben we er twee en dan zegt ie, zou je niet nog een derde willen :shock: :mrgreen: