Straks zit er ongeveer 2 jaar en 2 maanden tussen broer en zus :inlove: precies zoals we wilden, maar je moet altijd maar afwachten of dat lukt he!
Tussen de oudste en de jongste zit 8 jaar verschil…
Zij is 12 jaar en hij is 4 jaar.
Hier 2 jaar en 9 maanden ongeveer straks!
@~Kiara~ wrote:
bedankt voor jullie antwoorden.
Heel gek, we hadden besloten om voor een 2de te gaan, maar kreeg toch twijfels vandaag.
Onze dochter is echt net 1 jaar en aangezien het bij haar 1 jaar duurde, wilde we er dus voor gaan.
Maar het hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het deze keer weer zo lang duurt en dan vind ik haar toch nog iets te jong.
Dit heeft mijn doen besluiten om toch nog even te wachten.
WS willen we er dan begin 2010 voor gaan, dat is toch weer een half jaartje verder.
We gaan gewoon nog even genieten van de kleine meid.
Zelf vind ik het denk ook leuker als ze de zwangerschap wat bewuster mee maakt, maar wil niet al te lang wachten, omdat de kans er natuurlijk wel is dat het nog wat langer duurt.
Wij vonden een jaar of 2 tot 2,5 mooi, maar ook wij dachten wie weet hoe lang het duurt, aangezien nr 1 een maand of 20 duurde met een ma ertussen en we gingen er zelfs vanuit dat het misschien wel langer kon duren, ook al zouden we nu niet meer het gehele traject hoeven volgen. Toen nr 1 10 maanden was wilden we het traject weer gaan opstarten…een maand later was het al spontaan raak, dus er zit dadelijk ongeveer 19 maanden tussen…maar wel een wondertje erbij! Het zal best even zwaar worden, maar ook wel erg leuk dat er niet zo veel tussen zit vinden wij.
Volg je gevoel denk ik dan maar! Succes!
lucas en thomas schelen elkaar op 1 maand na 2jaar, iris anderhalf jaar met thomas
lucas is 5 thomas 3 en iris wordt alweer 2
Bij ons zit er straks 5 jaar tussen.
We hadden er liever 4 a 4,5 jaar tussen willen hebben, maar het duurde iets langer.
Wel bewust voor gekozen om er iig 4 jaar tussen te hebben. Lijkt ons wel erg praktisch.
Precies 3 jaar en 4 dagen
14 maand verschil straks…dit beebje was een echte verassing. :inlove:
2 jr, 10 mnd en 12 dagen :mrgreen:
we zeiden altijd we willen er 4 jr tussen, maar het kriebelde al veel eerder…
dus gingen we er voor :mrgreen:
en nu, nu zeggen we het had best eerder gekund
:lol:
mijn zus doet het anders
nr 1 = 7
daarna gescheiden…
nr 2 = 1jr en 2 mnd
nr 3 = 2,5 mnd (bewust gekozen)
en nr 4 komt denk ook binnen kort wel per aankondiging :mrgreen:
Tussen de eerste en de tweede zit 2,5 jaar en tussen de tweede en de derde zit 3,5 jaar.
We hebben er niet bewust voor gekozen omdat we van de tweede eerder dan gepland (wel zeer gewenst) zwanger werden, en we met de derde helaas anderhalf jaar bezig zijn geweest met o.a. hormoonbehandelingen voordat ik zwanger was.
Ik vind zelf het ideale leeftijds verschil ongeveer 2- 2,5 jaar, het is practisch gemakkelijk. Ik vind 3,5 jaar en langer weer een erg groot verschil, omdat kinderen dan wel erg veel verschillen in de fase waarin ze zitten en misschien minder aan elkaar hebben, maar dat valt dus niet te plannen.
Ik en mijn broer schelen 10 maanden, toen wij klein waren heerste er altijd rivaliteit tussen ons, ik vond het zelf helemaal niet prettig, zou daar dus zelf ook niet bewust voor kiezen.
Als er bij ons nog een vierde komt, dan zou mijn voorkeur dus ongeveer 2 a 3 jaar ertussen zijn. Maar rekeninghoudend dat het bij ons ook best moeilijk kan zijn weer zwanger te worden, zou ik gaan voor minimaal 1,5 jaar tussen de derde en de vierde, rekeninghoudend met het feit dat het best weer anderhalf jaar of langer kan duren. Maar dat zou zijn als er nog een vierde komt… want dat weten we nog niet.
Wij hebben straks 20 maanden verschil, bewuste keus ook al zal het eerst wel zwaar worden. Gelukkig loopt onze dochter al sinds 13 maanden, dus dat helpt wel tijdens de zwangerschap
hier zit er 16 maand verschil tussen mn meiden… bewust voor “gekozen” natuurlijk is het niet vanzelfspreken om zoiets te plannen want het kan ook lang duren voordat je weer zwanger wordt…
vindt het erg leuk ze zo dicht op elkaar te hebben… kunnen ze later vanalles samen doen… :inlove:
Straks bijna 7 jaar tussen de oudste en de tweeling.
De kids zijn uitgerekend begin mei 2010, en Laila wordt begin juli 7.
22 maanden straks als het goed is
Als BIB geboren wordt, dan is onze eerste zoon ongeveer 4 jaar en 2-3 maanden.
We hadden graag minder leeftijdsverschil gewild maar, zoals meerdere stellen, is kindjes ‘krijgen’ niet zo eenvoudig.
We zijn al gestopt met de pil toen Ivar nog geen 1,5 was, maar ja…
Máár NU zijn we natuurlijk dolblij dat ik zwanger ben en zien we de voordelen wel:
Ivar gaat in februari naar school en ik heb vanaf half april ongeveer verlof; dan heb ik dus voldoende tijd om een beetje bij te slapen of wat dan ook.
Hij is natuurlijk al flink zelfstandig aan het worden en zindelijk.
Geen gesleep met dubbele kinderwagens/buggy’s etc.
Tussen mijn eerste en tweede zit 3 jaar en 1 maand.
En tussen mijn tweede en derde zit straks 19 maanden.
Ik heb er als eerste instantie ook niet zelf voor gekozen had ze liever wat dichter op elkaar gehad nu is het nog wel een heel verschil mischien dat dat in de jaren veranderd. Al kunnen ze elkaar goed vermaken maar het was leuker geweest als ze nu niet zoveel tussen zat. Mijn oudste is nu 4 en mijn jongste word 1.
Ik denk dat het inderdaad wel wat pittiger zal zijn kinderen kort op elkaar. Want heb nu natuurlijk heel veel hulp gehad van mijn oudste die graag wil helpen. Even wat pakken ofzo wat je net beneden vergeten bent. Of mee helpen zoeken naar de tut met een gillende dame op je arm.
Maar zou het zeker niet meer terug willen draaien het is voor nu helemaal goed en past goed in ons gezin.
bij ons zit er 1 jaar en 9 maanden tussen
tja niet echt voor gekozen
op kai hebben we bijna 2 jaar moeten wachten
dus hadden we zoiets van we stoppen nu en we zien wel
tja toen was ik met 2 maanden zwanger was toch even wennen ik wilde ze niet perse zo dicht op elkaar
en was ook best zwaar met mijn bekken en dan een dreumes thuis
maar ach elin is ondetussen alweer een half jaar en het gaat prima.
hihihi wat ik wel grappig vind is dat iedereen het heeft ja dan is de oudste al lekker uit de luiers scheelt veel
maar ik had laatst mijn neefje op bezoek en toen moest ik de hele tijd met hem naar de wc dat vond ik pas een werk hihi
Hier zit er 2 jaar en 3 maanden tussen en ik vind het perfect. De oudste was al wat zelfstandiger. Je bent dan minder aan het verzorgen, hebt wat meer je handen vrij als er weer een baby komt. En ook niet al te veel leeftijdsverschil. ze spelen nu heel leuk samen.
We gingen er weer voor toen oudste 1 jaar en 1 maand was en 5 maanden later was ik zwanger.
op een week na, 2 jaar :inlove:
10 jaar en 3 maanden!
mijn oudste is uit mijn eerste huwelijk, ik wilde graag nog een kindje, mijn ex niet
Wij gingen scheiden toen hij 6 was en met mijn huidige man heb ik dus ruim 10 jaar later nog een kindje gekregen