Hoeveel is een 'teen' knoflook?

Hahaha hier staat het vanavond ook op het menu :drool:!

hahaha zat ook al te denken :think: :drool: misschien volgende week eens proberen

Haha, half KOK meurt straks uit zijn/haar mond… :mrgreen:





Ik zag ook nog een lekker recept waarbij je een 2de ovenschaal in de oven kon zetten met kipfilet, daarop citroen en de knoflook en rozemarijn dan op de aaradappeltjes én de kip doet. (voor de extra meur :wink: ).



Maar is dat lekker, kip uit de oven? Volgens het recept 40 minuten.



Ik heb kip weleens onder de grill gelegd maar vind hem dan altijd zo droogjes.

Oja, en ondanks een douchebeurt heb ik nog steeds het idee dat 1 hand naar knoflook ruikt. 8)

@Anneke wrote:

Haha, half KOK meurt straks uit zijn/haar mond… :mrgreen:





Ik zag ook nog een lekker recept waarbij je een 2de ovenschaal in de oven kon zetten met kipfilet, daarop citroen en de knoflook en rozemarijn dan op de aaradappeltjes én de kip doet. (voor de extra meur :wink: ).



Maar is dat lekker, kip uit de oven? Volgens het recept 40 minuten.



Ik heb kip weleens onder de grill gelegd maar vind hem dan altijd zo droogjes.




Kip uit de oven is heerlijk :drool: :drool: Vind ik persoonlijk lekkerder als uit de (braadpan) of het moet gegrild in de grillpan zijn.



Vroeger at ik regelmatig bij Restaurant LOOK. Echt heerlijk, maar de dag erop geen afspraken maken of gaan werken, want je meurde de pan uit. C. is wel eens op de bank gaan slapen als ik daar had gegeten. :angel: :mrgreen:

ow die knoflook vingers hou je nog wel een paar dagen Anneke hahahahaa :mrgreen:

kip in oven ja… maarrrr ik moet zeggen heb een combi magnetron en een electrische (?) oven… maar het lekkerst is kip uit de oven… gewoon in de gasoven… blijft ie lekker nat… :drool:

owww mijn vader maakt de lekkerste kip in oven… :inlove:

Hier eten we bijna overal knoflook bij,

Tjah dat is echt iets bij ons etenscultuur, of hoe zeg je dat…

Liefst lekker veel knoflook,

Ik he vandaag nog aardappel uit de oven op met rozemarijn, zout , peper en knoflook. ergggg lekker!!!

voor 2 personen aardappels en dan wel veel en daar doe ik 4 teentjes uitpersen met zo een knijper, dan pers je lekker het sap van de knoflook ook bij de olie, ergggg lekker!!!

Ik houd ook van knoflook.



Ik kook bij mijn aardappels altijd een geperst teentje knoflook mee…

Het geeft een zoete smaak aan de aardappel en tis nog eens gezond!

heb met een :lol: je topic doorgelezen en dan gooi ik ook maar een vraag in de groep hoe maak je artisjokken klaar en hoe eet je die dingen(je moet er iets uitpulken dat weet ik maar waaaat?)

Zhoooooo, haahaaaa, ik ruik weer lekker! :wink:

Gister aardappeltjes met knoflook uit de oven gegeten en vandaag knoflook/kappertjes/tomaat prutje op mn brood gedaan. Zullen ze op school leuk vinden :shifty: .

Artisjokken :think: … volgens mij nog nooit gegeten :oops: .

Ben eens benieuwd, moet ik het ook maar eens proberen als er goede tips komen 8) !

@Marite wrote:

vandaag knoflook/kappertjes/tomaat prutje op mn brood gedaan.








ow das lekkerrrrr… misschien even aanbellen bij de buurvrouw van de moeder en die een dikke klapzoen geven :wink:

Ik ken artisjokken alleen maar uit blik Sanne :angel: Dat zijn volgens mij de harten, die flikker ik altijd op een pizza. Wel lekker hoor!!

@Mip wrote:

Ik ken artisjokken alleen maar uit blik Sanne :angel: Dat zijn volgens mij de harten, die flikker ik altijd op een pizza. Wel lekker hoor!!






:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: arme artisjokken… :mrgreen:

@faizaa wrote:

@Marite wrote:
vandaag knoflook/kappertjes/tomaat prutje op mn brood gedaan.








ow das lekkerrrrr… misschien even aanbellen bij de buurvrouw van de moeder en die een dikke klapzoen geven :wink:




Goed idee :mrgreen: !

neh ik wil echte verse artisjok :drool: ooit gegeten in een klein restaurantje maar die waren al voor mij gepeld zeg maar :think: en ik wil het zelf zo graag een proberen klaar te maken…



is er niemand die een lekker recept heeft?

Hier ook een knoflookliefhebber.



Ik heb nog een tip om stinkende handen te voorkomen, of het in elk geval flink te verminderen. Als je knoflook hebt gesneden / in je handen hebt gehad, daarna je handen goed wassen met wat olijfolie en vervolgens met wat afwasmiddel. De geur is dan grotendeels weg!



Succes en eet smakelijk allemaal!

Bedankt voor de tip Marlia.



Ik kan het nog lichtjes ruiken, haha.



Jacsansil, je begrijpt dat die vraag niet aan mij is besteed. :mrgreen:



Maar ik kijk mee, misschien is het ook wat.



Dan ga ik die kip ook maar eens proberen.

Stond ook bij dat het in ieder geval erg gezond was.







Kan ik dus met een gerust hart die snicker opeten… :angel:

@Anneke wrote:

Bedankt voor de tip Marlia.



Ik kan het nog lichtjes ruiken, haha.



Jacsansil, je begrijpt dat die vraag niet aan mij is besteed. :mrgreen:



Maar ik kijk mee, misschien is het ook wat.



Dan ga ik die kip ook maar eens proberen.

Stond ook bij dat het in ieder geval erg gezond was.







Kan ik dus met een gerust hart die snicker opeten… :angel:






niemand he zullen we dan maar een nieuw topic openen mischien dat er dan wat meer de vraag zien :mrgreen:

Zou ik doen want hier reageert er niemand op.

Of niemand weet het… :shifty:



Vanavond word het: DE KIP





Ik ben benieuwd… 8)