Hoeveel is een 'teen' knoflook?

Ow Fai, ik kan het me indenken. Wij doen de heavy gerechten vaak in het weekend, liefst op vrijdag, dan is het maandag een beetje weg.

ja want niks helpt he… peterselie, melk… niks… :oops: :oops: :oops:



heavy knoflook gerechten :mrgreen: :thumbup:

@Esther75 wrote:

@faizaa wrote:
Ik doe de knoflook ook weleens heel erin, met schil zelfs… is dan voor de smaak… wel eerst even pletten met de platte kant van een mes…



Of, ik doe in een vijzel ehm kapot stampen… paprikapoeder, 5 tenen knoflook, 2 flinke lepels boter, zout, peper, sambal en komijn… en aardappelen in de oven… laten bakken en elk half uur of zo, even overschaal eruit, met een kwastje de aardappelen insmeren, husselen en weer terug erin… dat is zooooooooo lekker…



Wij zijn echte knoflook mensen… ook in pasta gerechten gebruik in minstens 3 of 4 tenen knoflook… :oops: :drool:




Oeh, lekker… knoflook!!!



Wij hebben verschillende soorten zelfs. van die knolletjes, die zijn wat kleiner, die gaat 1 helemaal in de pasta, en losse teentjes gaat er altijd wel 1 bij de aardappeltjes die we bakken.



Alleen moet er voor onze kids nog iets verzonnen worden tegen de lucht, want de volgende dag op school is dat niet echt fijn.




Oh hier eten we ook zoveel knoflook.

Ik probeer op doordeweekse dagen er wel rekening mee te houden voor Sharon.

De kindjes in de klas hadden een keer gezegt dat ze uit haar mond stonk :oops: , niet gek na een pita shoarma met zelfgemaakte knoflooksaus :drool:



Anneke, hoe waren je aardappeltjes? vast lekker want het kan gewoon niet mislukken lijkt me.

hahahahhahaaa ow echt!!! och ja, had ik ook niet aan gedacht nee… maar idd rekening ermee houden moet ook wel denk ik, als je zelf geen knoflook hebt gegegeten is het echt om over je nek te gaan die geur… :silenced:

@faizaa wrote:

hahahahhahaaa ow echt!!! och ja, had ik ook niet aan gedacht nee… maar idd rekening ermee houden moet ook wel denk ik, als je zelf geen knoflook hebt gegegeten is het echt om over je nek te gaan die geur… :silenced:




Maar bij sommige blijft het ook gewoon heel lang hangen.

Sharon en ikzelf stinken 3 dagen erna nog naar de knoflook, terwijl ik bij hub nooit iets ruik.

Of zal dat aan mijn reuk liggen?! kan ook hoor :lol:

hahahaa ja echt? ik ruik zelf heeeel goed… als Azzy een knoflook mondje heeft, mag ie met zn opblaaspop gaan zoenen :hand:





Annekuhhhhh… hierkomuhhhh… vertel es… hoe was het… :drool:

O.o nix meer gehoord van Anneke, zou het toch teveel knoflook geweest zijn? :wink: :mrgreen:

Welnee, die staat met haar knoflookmuil klanten weg te jagen op haar werk of zo :mrgreen:

hahahhahahaha… :thumbup:

ik ben dol op knoflook :smiley:

Wij eten het ook niet als manlief vergadering heeft. Wat ongeveer 5 avonden per week voor komt :wall:



Maar anders :drool:

@faizaa wrote:

hahahhahahaha… :thumbup:




Ghhhhoede dhhhhhhaaaaaggg mevrouw, u wilt deze antimisselijkheidspilletjessssssss?

Al dat geklets over knoflook, krijg acuut zin in een pizza aglio (tomaten, kaas en knoflooooooooooooook :drool: :drool: :drool: )

Joehoeeeeeeeeeee Anneke !!! :smiley:

Knoflook, heerlijk!!!

Wij eten ook veel knoflook, sorrie voor de mensen om mij heen :angel:



Ik ben ook heel benieuwd hoe het gegaan is.

Voor net iets meer smaak dan kun je volgende keer ook de teentjes halveren…Ik eet ze dan ook op bij de aardappeltjes… :drool: :drool:

:drool: Mmmmmmm ik krijg honger!!!

Bij Th in de klas zit een L.ook, zouden die ouders fan van knoflook zijn? :think: :wink:

haha zal idd teveel knoflook zijn geweest! :lol:



Hier eten we nooit knoflook. Hou er niet van, mijn moeder al helemaal niet dus ik ben er ook niet mee opgegroeid.

Hiieerrrrrrr ben ik dannnnnnn!! walm walm



Gelukkig was ik vrij vandaag Mel, dus de klanten konden ongestoord hun boodschapjes doen. 8)



Maar het was hééééérlijk!!



Ik had echt nog nooit van mijn leven een bol koflook in mijn hand gehad, dus het was een hele ervaring zeg maar… 8)



Ik vond de tenen zo klein, dus ik heb er toch 3 gedaan… :angel:



Maar de aardappeltjes waren lekker met zo’n bruin korstje, en de knoflook had ik fijn gesneden en erdoor gedaan en gewoon mee opgegeten. Die waren ook lekker knapperig, en nog zacht van binnen. :drool:



Zeker voor herhaling vatbaar!



En eigenlijk kan het gewoon niet misgaan, je neemt aardappels naar behoefte, knoflook naar behoefte, rozemarijn naar behoefte, en olie ook…

Husselen, 30 minuten op 200 graden en smullen maar!



Maareh, kun je die opengesneden knoflook nog bewaren?

Ik had meer dan de helft weggegooid nu, en dat is opzich wel zonde.





Mijn vingers ruiken nog wel naar knoflook nu… :shifty:

Hihi, fijn dat het goed gelukt is Anneke! Lekker gegeten :thumbup:

Je had je ook goed verdiept in allerlei recepten.

En de knoflook kun je gerust in een bakje/potje zonder deksel (!) in de kast bewaren, wel liefst donker. Je merkt het vanzelf wanneer de tenen niet meer bruikbaar zijn, dan worden ze zacht of gaan ze uitlopen.



Je kunt het restant ook in de volle grond zetten en je eigen knoflook kweken!

ik ga dit morgen ook eens proberen het klinkt nml :drool:

@merel33 wrote:

ik ga dit morgen ook eens proberen het klinkt nml :drool:




Hihi, ik heb ook inspiratie opgedaan!

Super gelukt Anneke! :thumbup: