Hoeveel geef je gemiddeld per kind uit aan kleding? En zelf?

wat geven sommige veel uit aan kleding :shock:

8000 euro, dat is mijn jaarsalaris bijna :mrgreen:

Maar je geeft ook uit wat je hebt natuurlijk.

Welke maat heeft Sharon qua kleding? Omdat ze groot

is voor haar leeftijd? Prettig als ze dingen krijgt, as vindt dat erg leuk, kleding van grotere meiden.

Ik mis de shoppers hier trouwens :mrgreen:

Nou, ik ben echt al aan het rekenen en budgetteren geweest en heb een nieuw systeem voor mezelf opgezet om mezelf nog iets meer aan banden te leggen als het op shoppen aankomt.

Een korte berekening leerde me dat we toch gauw 450 euro per maand uitgeven aan kleding voor het hele gezin en als ik dan lees dat er hier gezinnen zijn die dat per jaar voor een kind uitgeven, dan denk ik… 4x450 =1800 euro en dan hooguit nog eens zo’n 700 euro per volwassene… dan zou er op jaarbasis met 4500 euro uitgekomen moeten kunnen worden inplaats van 5600 euro nu.

Dus ik heb mezelf ten doel gesteld om volgend jaar 1000 euro op jaarbasis minder aan kleding uit te geven… kijken of dat lukt.

:angel:

Dit jaar is nog niet om he, dus nu mag ik nog toch… dus gisteren lekker voor mezelf geshopt :mrgreen:

Ik hou het ook niet bij, ik koop gewoon wat we nodig hebben. Voor de kids is dat tot nu toe wel elk seizoen een nieuwe garderobe, maar ik haal de meeste dingen bij Zeeman, Hema of Neckermann/Wehkamp en via MP ook wat merkkleding.

Ik vind het zonde om veel geld uit te geven voor kleding, dus meestal ben ik 10 euro per broek kwijt en 5 a 10 euro per shirt. Ik probeer voor elke dag van de week een setje te hebben, daarnaast nog ondergoed en schoenen en jassen, dus ik denk dat we 300 a 400 euro per kind per jaar kwijt zijn.

Mijn man en ik doen wat langer met onze kleding (als we niet teveel schommelen met ons gewicht :wink:) en ik denk dat wij max 250 euro per jaar per persoon uitgeven.

Toevallig heb ik laatst 1 spijkerbroek en 3 shirts met lange mouwen besteld bij de Neckermann en was ik 100 euro kwijt.

hier budgetteer ik maandelijks 90 euro voor kinderkleding incl schoenen en jassen.

Dat komt gemiddeld neer op 270 euro per kind per jaar.

Wat nu neerkomt op wat meer voor de oudste 2 en het minst voor de jongste :wink: .

Dat het niet maandelijks zo uitgegeven wordt zal duidelijk zijn. Ene maand is duurder (schoenen) als de andere (alleen ondergoed).

Tot nog toe red ik het hier prima mee voor de heren.

De winterschoenen moeten hier nu nog, maar waarschijnlijk hou ik dit jaar over. Kan mooi gebruikt worden voor de schoenen van de jongste van volgend jaar :mrgreen: .

Voor mezelf heb ik afgelopen jaar misschien 100 euro uitgegeven. Moet nu nog wel nieuwe schoenen hebben.

Manlief heeft meer uitgegeven, maar die heeft dan ook geen lijf dat nog niet helemaal back in shape is door een zw.schap. Volgend jaar slaat de meter waarschijnlijk om naar de andere kant. Hoop dan tenminste ergens in de loop van het jaar wel weer wat strakker te zijn hoor (en mijn kast is sowieso best leeg).

We kopen pas als het nodig is, maar ik budgetteer het dus wel, zodat het geld er is.

Denk dat het al aardig ruim genomen is als we dit jaar 1500 euro hebben uitgegeven/ gaan uitgeven aan kleding.

Ik heb geen flauw idee!

Koop als we iets nodig hebben, en van merkloos tot merk, van nieuw tot 2dehands.

Voor mijzelf tja, te weinig haha!

Volgend jaar komt mijn kleding nog wel, heeft nu allemaal toch even geen zin ivm de zwangerschap.

@lydia wrote:

Welke maat heeft Sharon qua kleding? Omdat ze groot

is voor haar leeftijd? Prettig als ze dingen krijgt, as vindt dat erg leuk, kleding van grotere meiden.

Ik mis de shoppers hier trouwens :mrgreen:

Sharon heeft van onder 158/164 xs/s of maat 26 van jeans.

Van boven wel maat 152/158 of s/xs

Sharon heeft niet echt een meisje meisjes figuur, als je al die dunne recht toe recht aan grietjes in haar klas ziet.

Sharon heeft al echt heupen en een behoorlijke kont :inlove: :lol:

Het wordt dus echt al een dame.

Vaak zijn de pijpen dus wel te lang maar zit hij van boven wel goed bij de buik, heupen en kont.

Ik schrik wel van sommige bedragen die ik hier tegenkom :shock: . Ik houd het sinds vorig jaar goed bij. Vorig jaar heb ik voor het hele gezin 2590 uitgegeven (en dan weet ik het ook per persoon). En dit jaar tot nu toe 1400 (id.). Ik heb voor dit jaar 200 euro per maand gebudgetteerd. Voor volgend jaar wil ik wat vaker proberen om tweedehands kleertjes te kopen op rommelmarkten/via mp. En ook maar eens kleertjes vragen als verjaardagscadeautjes. Ik heb bijvoorbeeld nu voor Jurre amper cadeau-ideeën, nou, doe dan maar wat kleertjes erbij.

ik zou het toch echt niet weten per kind…ik houd wel de rubrieken ‘kleding’ en ‘schoenen’ bij in family&friends, en dan is het eerste 605 euro vanaf januari en de schoenen 350 euro, dus voor allemaal (2 volw. en 3 kids). Maar dan heb ik de hemadingetjes als sokken en ondergoed niet meegerekend.

Ik moet er wel bij zeggen dat wij veel kleding krijgen en ik voor de kids bijna nooit iets hoef uit te geven. Alleen de schoenen, maar daar reken ik 30-35 euro voor per paar, meer wil ik er niet aan besteden, zonde van het geld. Ik koop wel goede schoenen overigens, altijd afgeprijsd.

@WoLa wrote:

Ik moet er wel bij zeggen dat wij veel kleding krijgen en ik voor de kids bijna nooit iets hoef uit te geven. Alleen de schoenen, maar daar reken ik 30-35 euro voor per paar, meer wil ik er niet aan besteden, zonde van het geld. Ik koop wel goede schoenen overigens, altijd afgeprijsd.

30-35 per paar :shock: Ik mocht willen dat me dat zou lukken. Maar ja, die van mij hebben allebei extreem smalle voeten en daarbij nog eens hypermobiele enkels, dus er zijn maar een paar merken die ik voor ze kan kopen. En daar hangen me toch prijskaartjes aan…Een paar winterlaarzen voor de oudste (schrik niet) 130 euro. En van die smalle modelletjes blijft er nauwelijks iets over in de uitverkoop, die zijn dan vrijwel allemaal al weg. Dit jaar is het me gelukt, voor 30 euro een paar zomerschoenen voor volgend jaar. En nu maar hopen dat ze keurig, zoals ze al een paar jaar doet, die 2 maten per jaar groeit.

Ik mnoet gokken wat wij hier aan kleding en schoenen uitgeven, ik hou het sinds een paar maandjes pas bij. Ik denk dat ik dit jaar tot nu toe voor mezelf 500 euro heb uitgegeven. Allemaal in de uitverkoop, op 1spijkerbroek na. Manlief meer geeft meer uit, die heeft een gat in zijn hand. Wacht niet op de uitverkoop en let niet op prijzen. Dus die zal wel op 700 euro zitten, denk ik.

Voor de kinderen zal het nog wel wat meer zijn. Alleen die schoenen dus al. Ik denk dat ik daar per jaar 500 tot 600 euro per jaar aan kwijt ben. Da’s dan wel voor 2 kinderen samen. En de kleding? Ik denk dat ik dit jaar tot nu toe zo’n 1200 euro heb uitgegeven, ook weer voor hen samen. Ik ben momenteel uitgebreid aan het inslaan voor de winter, dus momenteel vliegt het geld de tent uit. Maar dan koop ik ook zo maanden weer nuawelijks iets.

Ik koop van alles voor de meiden, van 2e hands op een kledingbeurs tot mp tot H&M, Hema en dan ook nog merkkleding. Maar dan zeker niet de duurste merken en ik koop merkkleding vaak in de uitverkoop. Ik heb nu al weer allerlei dingen liggen voor komende zomer.

Schoenen voor Elise t zelfde verhaal als Chrissy

Elise’s winterschoenen zijn tussen de € 110 en € 130,-

en zomerschoenen gemiddelt € 80,-

We shoppen voornamelijk met de Kb…ieder kwartaal dus zo’n € 800,-

voor ons 6en !!

En dan zijn Pat en Ik t goedkoopste toch wel

Pat doet heel lang met zijn schoenen/kleding want draagt ook werkkleding

en Ik moet alles wel weer nieuw want pas niets meer

maar dan heb ik een mega lol zoals dit weekend

een jurkje,legging,hempje voor € 14,- :mrgreen:

Echt geen flauw idee. Mss wel een goed idee om het wat beter bij te houden :wink: Sean krijgt om de 2 a 3 maanden weer nieuwe kleding, maar dat komt natuurlijk omdat hij nog zo jong is (groeit snel uit kleding). En tja, ik was zaterdag in Antwerpen en heb voor ongeveer 150 euro aan kleding gekocht (voor mezelf). Maar ja, ik had al heel lang niet iets voor mezelf gekocht (laatste keer was in mei geloof ik).

@mamaelise: wat een dure schoenen! :shock: Met schoenen probeer ik wel vaak in de uitverkoop te kopen. Zo waren Seans schoenen 20 euro, terwijl die normaal 90 euro kosten. Zelf had ik er geen 90 euro voor neergeteld, omdat ik het zo zonde vindt dat hij ze zo kort draagt.

@RainbowR1 wrote:

@mamaelise: wat een dure schoenen! :shock:

Vindt ik ook hoor,.

die koop je ook niet voor je plezier en dan nog heb je soms maar keuze uit 2 paren dat is t ergste

Maar onze oudste is Hypermobiel,en is geboren met 6 teentjes,(heeft er nu wel 5 aan elke voet)dus goedkope schoenen kan echt niet

en bezuinigen op kleding kan,maar schoeisel vindt ik toch echt enorm belangrijk

En ben al lang blij dat ze geen orthopedische schoenen meer moet,.die zijn lelijk !!

Heb werkelijk geen idee,maar zal zeker niet in de duizenden euro’s lopen.

Dit jaar voor mij geen zomerjas. Manlief en Jo hadden er ook nog 1,dus enkel Eli een nieuwe.

Op de echte mooie dagen heb je tenslotte geen jas nodig. Ik had er nog 2 van vorig jaar.

Kids kunnen denk ik nog 1 jaar met de winterjassen doen,die waren net nieuw halverwege de winter vorig jaar. Moet ze nog passen,maar ze zaten toen al wat ruim en zijn verder nog zo goed als nieuw.

Man heeft ook nog een prima jas,maar misschien kan hij er nog 1 bij hebben. Hij draagt liever een dikkere trui of vest,dan een extra dikke jas.

Mijn winterjas is van december vorig jaar. Die van daarvoor is ook nog prima als extra jas,maar de rits weigert soms. Heb nu voor 15 euro van MP een extra winterjas. Helemaal mooi nog. Misschien zoek ik er voor dat bedrag nog 1 bij.

Kids dragen zowel nieuwe kleding als 2e hands. Jo maakt weinig kleding stuk of sluit ze,dus Eli draagt daar een deel van af.

Voor beide koop ik niet een volledig nieuwe kast. Veel bloezen en leuke t shirts kunnen met een long-sleev er onder nog prima door in de winter.

In de zomer hebben ze beide wel nieuwe kleding gekregen,maar niet voor honderden euro’s. Er was nog veel goed van vorig jaar.

Geef wel wat uit aan sandalen. Jo dit jaar 2 paar (snel uit gegroeid) en slippers en Eli 3 paar (3x versleten en uitgegroeid) en 1 paar slippers. Alles bij elkaar minder dan 100 euro per persoon.

Zelf heb ik een lading schoenen en laarzen. Merendeel van MP. Koop liever voor 150 a 200 euro 6 paar laarzen dan voor dat bedrag 1 paar. Gewoon een leuke hobby en slaag altijd voor zeer weinig geld (en vaak nog zo goed als nieuw ook).

Mijn voorraad van vorig jaar is dit jaar opgegaan,dus zal nu weer aan de slag moeten. De laarzen zijn nog prima (3 van de 5 tenminste).

Bij echt winter draag ik toch snowboots e.d.

Kleding voor mezelf koop ik her en der los,maar nooit duur of alleen in de aanbieding.

Vanmorgen toevallig voor 24 euro 5 goede broeken en 1 trui gekocht voor beide kids in een 2e handswinkel. Had daar wat kleding van de jongens verkocht,dus had er wat saldo staan.

Mogen ze lekker opdragen,maar er zitten zeker wel goede stukken tussen.

V.d week wel voor 50 euro aan nieuwe onderbroeken en sokken gehaald.

Deze maand dus inclusief mijn jas al 90 euro aan kleding. Maar dan kunnen we echt wel weer enige tijd vooruit. In ieder geval de winter door.

uh teveel :mrgreen:

voor de kinderen VEEEEL meer

waarschijnlijk 1500 per jaar :think:

ik hou het niet bij!

schoenen wel veel nikki heeft 6 paar

een paar nieuwe laarzen via mp 35 euro

nieuwe 70 euro afgesprijst waren 90

uks van de H&M voor erbij psz 10,- p.s

All stars 40,-

bruine laarzen scapino 20,-

jassen ook veel

cakewalk 50,-

vingino spijkerjas 20,-

hema jas 40,-

zomerjas oillily 40,-

body warmer H&M

pff veel te veel dus :lol:

Ik heb echt geen enkel idee wat ik besteed aan kleding in het jaar.

Genoeg denk ik :mrgreen: !

Manlief gaat 2 keer in het jaar naar de Mc. Gregor Store voor een paar zomer en wintersets (wel duur, maar hij slijt zijn kleding totaal niet dus het gaat heel lang mee)! En bij een ruimere besteding hangt er vaak ook een mooi cadeau aan vast. Zo hebben we al een N’espresso apparaat verdiend en een I-pad :wink: !

Voor mezelf en Lars koop ik overal wat. Het hele jaar wel door. Ook op MP scoor ik regelmatig leuke, nieuwe kleding voor Lars. Daar bespaar ik vaak behoorlijk op. Wat nodig is komt er. Maar het hoeft echt niet allemaal heel duur te zijn. Op goede schoenen en een warme winterjas bespaar ik niet!