Hoeveel geef je gemiddeld per kind uit aan kleding? En zelf?

Jeetje wat houden sommige dames dit goed bij zeg.

Wij houden dat nooit bij eigenlijk, kopen iets als we nodig hebben.

Voor de meiden ben ik nu toevallig aan het shoppen, Voor Jenna ben ik klaar voor de winter en ben zo’n 500 a 600 euro kwijt.

Talysha rond de 600 a 700 maar daar zitten dan wel 2 paar schoenen bij en een winterjas + sjaal/muts/wanten.

Euhm nou ik zou het niet weten hoor…

Denk echt wel een flink per jaar voor de kids…de ene maand geef ik hooguit 30 euro uit maar heb ook maanden dat het veel meer is…vorige maand was ik ook ruim 200 euro kwijt voor 2 jurkjes, maillot, kniekous en 2 paar schoenen…

Wat het op jaar basis is zou ik niet weten, denk ook niet dat ik het wil weten :angel: want volgens mij geef ik meer uit dan dat ik zelf denk :oops:

Voor manlief is het bijna elk jaar nieuwe schoenen (nike’s) en 2 nieuwe broeken en wat shirts denk dat we rond de 250-300 zitten.

Voor mezelf, schoenen en lingerie en broeken…shirtjes krijg ik allemaal van mn zusje die koopt giga veel merk en draagt het hooguit 2 mnd en is er dan weer flauw van en aangezien we dezelfde maat hebben :angel: dus ik zit hooguit op 150-200 euro denk ik…

Pfoe lastig zeg… ik zou het ook niet echt weten.

Even een vlug optelsommetje, toevallig voor de kinderen nu min/meer klaar.

Oudste had weinig nodig, past nog veel van vorig jaar. Deel daarvan op kledingbeurs gekocht, meen dat ik daar toen 30 euro aan kwijt was. 90 euro voor zijn jas, 30 voor een nieuwe wollen muts (waarvan ik wel verwacht dat hij er zeker deze en volgende winter ook nog mee doet). Schoenen nu voor 45 euro (paar van vorig jaar halve prijs), twee duurdere shirts voor de leuk a 25 euro en een dik vest van 35 euro. Dus dit jaar 175 euro, vorig jaar zo’n 200 in totaal denk ik. Ik wilde wel nog bij d e H&M twee ribbroeken voor hem kopen van 15 euro per stuk. Dus rond de 200 euro.

Voor zn broertje minder, die kreeg enkel een nieuwe broek en een mooi Wildshirt maar had eigenlijk niets nodig. Oh en schoenen natuurlijk. Dus zeg 90 euro.

Zusje heb ik wel al aardig wat aan uitgegeven… terwijl ze het niet nodig heeft eigenlijk. Ik krijg voor haar heel veel. Ik heb via mp een oililyrok gekocht en een gebreid hemarokje tot 20 euro, een jurk bij de benneton van 45 euro, jasje hema 33 euro, schoenen 25 euro (oude collectie Kickers :smiley: ) en laarsjes 90 euro. En zij moet nog een winterjas. Hmm dat valt zo bij elkaar eigenlijk ook nog wel mee zie ik nu.

Voor de jongste koop ik tot nog toe echt alleen maar wat wolletjes of een leuk Smafolk pakje ofzo De rest allemaal gekregen. Nou zijn die wel wat duurder dus ik denk dat ik voor hem ook aan de 200 euro zit ongeveer.

Maar dat valt toch goed mee als ik het zo lees. Ik vind het gewoon zonde er veel aan uit te geven…maar ook wel weer een uitdaging ze leuk te kleden. Voor mij is de basis van een kledingbeurs voor een paar euro per stuk en dan een paar leuke duurdere shirts erbij dus een goeie combinatie.

Voor mezelf en man koop ik weinig. Wel goed spul, heb liever dat ik er wat langer mee doe. Zo kocht ik laatst voor hem voor 80 euro nieuwe broeken, daar doet hij zeker wel een jaar mee. Schoenen kopen we wanneer nodig (en ik de zeldzame keer dat ik iets zie wat ik leuk vind).

Leuk topic dit! :smiley:

Vorig jaar hebben we in totaal ongeveer 1400 euro uitgegeven aan kleding/schoenen, dus voor hub, mij en L. We kregen toen veel (2e hands) voor haar, dus dat scheelt. Moet er wel bij zeggen dat we dat jaar ook niet veel over hielden, dus bewust weinig kochten.

Dit jaar zitten we nu al op 1500, maar hebben we ook veel meer moeten kopen omdat L bijna geen doorgevertjes meer krijgt. Verder geef ik nu meer uit omdat deze zwangerschap precies in een ander seizoen valt, en ik in december niet in een luchtig zomerjurkje kan rondlopen :wink:. Ook heeft hub z’n garderobe flink aangevuld met goede sportkleding en verschillende soorten sportschoenen, omdat hij die dagelijks draagt voor z’n werk. Dat is altijd wel een investering, maar hij doet er vervolgens jaren mee. Daarnaast heeft hij ondertussen een zeer uitgebreide collectie outdoorkleding aangelegd, maar dat valt voor hem onder z’n bedrijf, dus gaat niet van onze privérekening, dat scheelt :mrgreen:.

Ook hier geldt overigens dat ik eerder geld uitgeef aan L dan aan mezelf :think:. Maar Lydia’s redenering makes sense, dus na deze zwangerschap ga ik weer investeren in een goeie garderobeuitbreiding voor mezelf! :dance:

Ik heb ook geen idee wat ik uitgeef…heb ook geen idee of ik aan kleding voor Jinthe meer uitgeef dan aan kleding voor mezelf of omgekeerd… Ik koop voor Jinthe wel veel meer kleding, maar haar kleding is vaak toch wat goedkoper dan kleding voor mij, dus het kan best zijn dat mijn kleding uiteindelijk toch duurder is (al denk ik dat niet).

Geen idee eigenlijk. Als ik snel even uit mijn hoofd een schatting moet maken denk ik dat we met zijn vieren rond de 8000 euro per jaar aan kleding en schoenen uitgeven (inclusief sportkleding en schoenen).

Ik koop eigenlijk helemaal niet zoveel, maar het zijn wel de duurdere merken, zowel voor kleding als schoenen en dan gaat het hard.

Dit jaar geen nieuwe winterjassen nodig, dat gaat wel een hoop schelen.

Koop alleen wat nodig is. Schoenen heb ik maar 2 paar van, stel gympen en stel laarzen. Draag ze tot ze de container in kunnen en vaak nog iets verder :inlove: en daarna koop ik pas nieuwe…

Voor R. haal ik alleen ondergoed en schoenen nieuw, de rest via kledingbeurs of gekregen…

Denk dat ik voor ons samen per jaar op 350euro uit kom!!! :mrgreen:

Voor ons zelf, denk ik 200-300 euro (samen). (Dit jaar…)

En de kids, ehm… geen idee… :oops:

@knollie1 wrote:

dat jullie dat allemaal precies weten

ik heb echt geen idee hoeveel ik daar aan uitgeef.

weet wel dat ik voor de kids meer uitgeef dan voor mezelf.

Hier net zo.

Ik heb gen idee. Ik weet wel dat wij het meeste aan de kinderen uitgeven en ik weet ook dat ik mij heb voorgenomen dat ik daar dan ook niet meer aan mee doe. Ik heb sinds anderhalf jaar een commerciële baan en ik merk dat ik een ontzettend tekort aan kleding heb. Het is een wereld van verschil ten opzichte van de periode dat ik nog thuis als gastouder werkte. Ik heb nu veel meer en veel meer variatie nodig. Ook in schoenen natuurlijk Ik ben dus voorlopig nog niet uitgeshopt.

Lydia, waar koop jij kleding voor je kids?

Ik ben zeker benieuwd of er iemand tips heeft voor hippe kinderkleding (10 jarige dame en 7 jarige heer), die geen rib uit je lijf kost.

Wij hebben dit jaar 600 euro uitgegeven aan kleding voor onszelf, 600 euro aan kleding voor de kids en 600 euro aan schoenen (inclusief wandelschoenen voor mij en kids voor tijdens de vakanties enzo)

wintergarderobe moet nog, maar ze hebben nog best een hoop en ik denk dat ik dus nog even wacht tot er weer wat aanbiedingen her en der zijn. Vorig jaar kwam ik totaal op 2400 euro uit, dus klopt dat voor dit jaar ook wel ongeveer.

Wat er hier uitgaat aan kinderkleding is vlgs. mij schrikbarend omdat mijn man heel graag shopt voor z’n meiden en wat hen betreft een enorm gat in zijn hand heeft. Mijn man draagt altijd representatieve kleding en dat mag best wat kosten. Sinds ruim een jaar gun ik mezelf weer een behoorlijke garderobe nadat ik grote opruiming heb gehouden in mijn kast en het voelt heerlijk. Schoenen bezuinig ik echt niet op. Ik weet uit ervaring wat lopen op slecht schoeisel (in mijn kinderjaren/jeugd) voor uitwerking heeft.

@juulke wrote:

Geen idee eigenlijk. Als ik snel even uit mijn hoofd een schatting moet maken denk ik dat we met zijn vieren rond de 8000 euro per jaar aan kleding en schoenen uitgeven (inclusief sportkleding en schoenen).

Ik koop eigenlijk helemaal niet zoveel, maar het zijn wel de duurdere merken, zowel voor kleding als schoenen en dan gaat het hard.

Is dit nou een typfoutje…? 8000 euro per jaar is bijna 700per maand… :shock:

Maxime, wat grappig dat hoor je tochiet veel, een papa die graag shopt voor de kinderen.

Mijn man is een zuinigerd. Als ik blij thuis kom met een koopje vindt hij het meestal nog belachelik duur :roll:

Schoenen zijn idd belangrijk, benik het helemaal mee eens, maar ik probeer daar nu met drie in de schoenen in grotere maten wel meer op te letten. Vrijwel altijd lukt het me wel om bij een goede kinderschoenenzaak een stel van vorig jaar te kopen, voor de halve prijs ofzo.

Lune hier is het ook mijn man die juist meer geld uitgeeft aan kleding voor kind. Ik koop gerust een winterjas voor hem bij de C&A en manlief stapt een dure sportzaak in en scoort een dure Gaastra. 8) Ik zie er meer de sport van in om met een kleiner budget toch leuke kleren te kopen. :lol:

Ik zou het echt niet weten, en eerlijk gezegd wil ik het ook niet weten… :oops:

Ben nogal shopgek, vooral voor de kinderen.

Maar als je nagaat dat we 230 Euro hebben uitgegeven voor 2 winterjassen en 200 Euro voor 2 paar winter schoenen, en dat de afgelopen 2 maanden…

Zo draai ik dus ook mijn hand niet om voor de spijkerbroeken die per kind 60 Euro per stuk kosten.

En die hebben ze elk ongeveer 5 stuks gekregen vorige maand.

Dan vorm je je ongeveer een beeld.

Nee, ik vind het prima het niet te weten.

En mijn man ook denk ik… :angel:

Voor onszelf shoppen we dan weer veel minder.

Ik doe gerust 2 á 3 jaar met hetzelfde paar laarzen, zolang ze nog heel zijn.

Vooral ook omdat ik het leuker vind om voor de 2 kleine heren te shoppen.

Dus dat houd het weer in evenwicht, haha.

Shop voor mezelf ook niet zo duur, voornamelijk EDC, etc.

poeh geen idee wat ik daar aan uitgeef zal voor dochter over een heel jaar zo`n 1000,- zijn schat ik.

Voor ons zelf geven we minder uit 3/400 euro gemiddeld denk ik

@Lune wrote:

@juulke wrote:

Is dit nou een typfoutje…? 8000 euro per jaar is bijna 700per maand… :shock:

Maxime, wat grappig dat hoor je tochiet veel, een papa die graag shopt voor de kinderen.

Mijn man is een zuinigerd. Als ik blij thuis kom met een koopje vindt hij het meestal nog belachelik duur :roll:

Schoenen zijn idd belangrijk, benik het helemaal mee eens, maar ik probeer daar nu met drie in de schoenen in grotere maten wel meer op te letten. Vrijwel altijd lukt het me wel om bij een goede kinderschoenenzaak een stel van vorig jaar te kopen, voor de halve prijs ofzo.

Ik heb de pakketdienst vaker aan de deur staan dan me lief is. :wink: Maar gelukkig heeft ie wel smaak; onze dochters zijn totaal verschillend en daar word de kleding ook helemaal op afgestemd.

En bij onze vaste schoenenzaak laten ze bij de kinderschoenen ook vaak de oude collectie zien en anders vragen we erom. Zo kun je heel leuk laarzen en schoenen scoren met 50-75% korting :thumbup:

@Esther75 wrote:

Ik ben zeker benieuwd of er iemand tips heeft voor hippe kinderkleding (10 jarige dame en 7 jarige heer), die geen rib uit je lijf kost.

Wij hebben dit jaar 600 euro uitgegeven aan kleding voor onszelf, 600 euro aan kleding voor de kids en 600 euro aan schoenen (inclusief wandelschoenen voor mij en kids voor tijdens de vakanties enzo)

wintergarderobe moet nog, maar ze hebben nog best een hoop en ik denk dat ik dus nog even wacht tot er weer wat aanbiedingen her en der zijn. Vorig jaar kwam ik totaal op 2400 euro uit, dus klopt dat voor dit jaar ook wel ongeveer.

Ik ben gisteren bij coolcat geweest.

Afschuwelijke muziek en knalkleuren kleding maar zij wilde er graag in :shifty:

AS heeft een heel mooi zwart gebreid truitje, een knalpaars kort strak rokje, een beetje vreemde kleur knalroze (maar wel leuk roze) colbertje en een shirt met lange mouwen gekocht, en ik was bijna 80 euro kwijt. Alles past bij elkaar, het hangt daar ook goed in de winkel, je kunt erg veel combineren en het is echt wel iets voor meiden van die leeftijd.

Maar zij vindt de rekken van de Zeeman leuk, de H&M vindt ze leuk, Mexx vindt ze saai en is er ook niet echt in haar maten hier, ze houdt ook wel van duurder spul maar ze kijkt echt naar wat ze leuk vindt, niet naar wat voor winkel het is.

Het is echt totaal nieuw gedrag, wel leuk

:mrgreen:

Alleen de Didi, die weigert ze.

Marion, ik koop overal…

Dat hele shopgebeuren van een paar jaar terug heb ik allang niet meer 8)

Ze moet er vooral leuk uit zien, en dat kan dus ook heel goedkoop…

Leukste is als je haar een mooi vest van IKKS aantrekt, met een spijkerrokje van de H&M die ze na 2 jaar nog altijd past, en dat iemand dan vraagt: “Ik kan die maillot niet vinden op Kleertjes??? Waar heb je die gekocht…”

en dan komt ie van de markt ofzo.

Nou niet veel, we krijgen erg veel.

Sharon heeft een 16 jarig nichtje wat nogal graag shopt en fijn voor haar is Sharon nogal groot voor een 10 jarige en nichtje is een prachtig petit meisje dus dat past precies.

Yari heeft 2 neefjes waar we veel kleertjes voor krijgen en Desmée krijgt kleertjes van haar nichtjes of lieve kokdinnetjes :wink: :inlove: .

Voor onszelf kopen we eigenlijk niet echt heel veel.

Ik denk inclusief schoenen dat we rond de 1000 euro per jaar zitten met zijn vijfen.

Das niet heel erg veel toch denk ik.

Ik ga 2 keer in het jaar naar een kinderkledingbeurs. dat scheelt echt heel erg veel.

het is even zoeken, maar ik vind dat ook gewoon leuk om te doen.

Verder krijgen de kids ook enorm veel van mijn moeder, vooral Sharon.

@Esther75 wrote:

Hier ook Coolcat voor de 10 jarige dame, vooral in de uitverkoop is het erg leuk winkelen.

Vorige maand nog een hele gave tussenjas voor 15 euro, tshirts en topjes 5 euro skinney jeans 12,50.

Hema vind ik ook nog steeds erg leuk en H&M en V&D ook.

Bij C&A vind ik niets meer voor Sharon.