Hoeveel en hoevaak snoepen jullie kindjes?

Ben benieuwd hoeveel en hoevaak snoepjes en koekjes jullie kindjes krijgen op een dag.

En wat zoal?

milan krijgt 's ochtends vaak een volkoren koekje of eierkoek… en smiddags een evergreen…

verder snoept hij niks en krijgt niks aan koekjes…

Op normale dagen krijgt hij 's morgens fruit (wat hij ook als snoep ziet gelukkig) of soms rozijntjes (als we in de auto zitten) en heel soms nog een klein koekje zoals een lange vinger (als we wat later lunchen bijv. of de fruithap al erg vroeg was) en 's middags krijgt hij een paar kleine snoepjes (paar gummibeertjes, paar tum tummetjes bijv.).

Op verjaardagen of als opa en oma er zijn (niet zo heel vaak) dan ben ik er wat minder nauw in. Dan mag hij wel wat extra. Chips krijgt hij bijna nooit, alleen op verjaardagen en dan nog niet altijd.

Anne heeft 1 hooguit 2 snoepmomenten op een dag. Ze mag dan zelf wat uitzoeken van wat ik in huis heb. Meestal mini fruitella of maowmaom (hoe schrijf je dat), een druivensuikerlollie, dus gewoon iets kleins. Af en toe s avonds wat zelfgemaakte popcorn en chips enzo op verjaardagen. En een ijsje (zo n zakje ingevroren water) op warme dagen.

nano krijgt zo’n beetje eens per dag een naturel of hartige sultana of zo. andere lekkernijen zoals gebak en dat soort dingen blijft beperkt tot bijzondere gelegenheden.

verder wel rozijntjes en droge knackers, maar dat vind ik niet onder snoep vallen.

ow en nu met het warme weer gaan we wel eens samen een ijsje eten…dat vind ik echt zooo leuk om met nano te doen; samen van een ijsje genieten in de zon. :inlove: :drool:

Kaylee krijgt s middags een doosje rozijntjes en een koek, zoals een plopkoek, biscuitje, sultana…

Heel af en toe krijgt ze zo’n klein reepje kinderchocolade omdat ze daar helemaal gek van is, misschien 1 keer in de maand of zo. Snoepjes eet ze bijna nooit, soms een keer een spekje, maar die hebben we zelden in huis, dus die krijgt ze altijd van een ander.

Nu het zo warm is mag ze ook af en toe een ijsje, softijs of waterijs of gewoon ijs, het maakt haar niet uit, alles is lekker :lol:

meestal 1 keer een biscuitje of een ‘schatkistje’(tumtum achtig doosje).

Soms beide :wink: .

En met dit weer wel elke dag een waterijsje.

Op kdv dagen geen snoep en bij pake en beppe teveel…

Dat verschilt hier nogal; de ene dag krijgt hij 3 x een snoepje (zoute rijen, schatkistjes, lolly, chocolaatje) Hij mag zelf wat kiezen.

De andere dag vraagt hij nergens om. Wij zijn zelf enorme snoeperds, dus als Joost daar zin in heeft doet ie lekker mee…

Het valt me op hoe weinig snoep de meesten hier krijgen… :think:

Vooral met dit weer komt het vaak voor dat hij 3 ijsjes in een weekend krijgt.

@dena wrote:

Dat verschilt hier nogal; de ene dag krijgt hij 3 x een snoepje (zoute rijen, schatkistjes, lolly, chocolaatje) Hij mag zelf wat kiezen.

De andere dag vraagt hij nergens om. Wij zijn zelf enorme snoeperds, dus als Joost daar zin in heeft doet ie lekker mee…

Het valt me op hoe weinig snoep de meesten hier krijgen… :think:

Vooral met dit weer komt het vaak voor dat hij 3 ijsjes in een weekend krijgt.

Hier hetzelfde.

Lynn krijgt elke dag één soms twee koekjes (evergreen meestal, die vind ze heerlijk)

En daarnaast (niet tegelijkertijd) meestal nog iets te snoepen… ligt er maar net aan wat we in huis hebben.

soms dagen niet en soms 2x per dag een rolletje met die kleine snoepjes.

als levi moet kiezen tussen fruit of snoep eet hij veel liever fruit.

hij geniet ook echt van zijn stukjes fruit, het snoept stauwt hij naar binnen en kan amper nog kauwen. maar als hij er echt om vraagt dan krijgt hij ook wel maar soms blijft hij vragen als hij al 2x heeft gehad maar dan is het wel klaar.

in het weekend krijgen ze vaak een bakje chips.

op verjaardagen of feestdagen waar dan ook dan heb ik geen limiet en mogen ze eten wat ze willen of te wel dan zeg ik niet zo gauw nee.

Door de week alleen fruit en rozijntjes/appelstukjes van de hema, crackers.

In het weekend 2-4 mariakaakjes en soms een klein zakje chips.

Ze is gelukkig niet zo’n snoeperd, houdt meer van fruit en rozijntjes en appelstukjes. Vooral die laatste zijn favoriet :mrgreen:

Ik zeg gelukkig omdat ik een enorme snaaier ben en dat beïnvloedt mijn gewicht niet zo positief zeg maar hihihi. Dus ik leer haar gezondere eetgewoonten aan dan die ik zelf heb (had want ben de boel aan het omgooien qua eetpatroon 8) )

'S ochtends een appeltje/banaantje of doosje rozijntjes en 's middags meestal een koekje (smoeltjes, 3 in 1 zakje) of een doosje snoepjes (schatkistje).

In het weekend soms wat chippies (die van zonnatura) en ijsjes eigenlijk zelden, 2 tot nu toe in dit jaar.

Wij hebben een snoepmoment per dag. Dan mogen ze zelf kiezen. Er zitten rozijnen en aarbeistukjes in de snoeppot, maar ook smarties en lange jannen.

Verder krijgen ze tussendoor stukjes kaas, soepstengels en crackers.

Ze krijgen hier ‘weinig’ snoep omdat ik het niet nodig vind om ze veel te geven eerlijk gezegd. Als ik ze ook blij kan maken met een cracker oid dan doe ik dat liever…Snoep is namelijk niet zo goed voor mensen en kinderen :wink: En drie keer per dag vind ik persoonlijk veel.

Mijn kiddies krijgen namelijk ook pasta op brood, krijgen bijvullimonade en een toetje etc etc. Vind het wel prima zo. Als ze ook nog eens veel snoepmomenten zouden krijgen zouden ze wel heel erg veel suiker naar binnen krijgen. Volledig onnodig toch?

Zij kennen het snoepmoment en dat vinden ze prima…

@Madre wrote:

Wij hebben een snoepmoment per dag. Dan mogen ze zelf kiezen. Er zitten rozijnen en aarbeistukjes in de snoeppot, maar ook smarties en lange jannen.

Verder krijgen ze tussendoor stukjes kaas, soepstengels en crackers.

Ze krijgen hier ‘weinig’ snoep omdat ik het niet nodig vind om ze veel te geven eerlijk gezegd. Als ik ze ook blij kan maken met een cracker oid dan doe ik dat liever…Snoep is namelijk niet zo goed voor mensen en kinderen :wink: En drie keer per dag vind ik persoonlijk veel.

Mijn kiddies krijgen namelijk ook pasta op brood, krijgen bijvullimonade en een toetje etc etc. Vind het wel prima zo. Als ze ook nog eens veel snoepmomenten zouden krijgen zouden ze wel heel erg veel suiker naar binnen krijgen. Volledig onnodig toch?

Zij kennen het snoepmoment en dat vinden ze prima…

Hier sluit ik mij 100% bij aan! 1 snoepmoment, 1 snoepje, en dan ook écht snoep (smarties, beertjes, lange jan, doosjes Hema-snoepjes. De rozijntjesfase zijn ze helaas voorbij, die blijven liggen). Soms al om 10:00, de andere keer pas 's middags. En als ze heel graag nog iets willen kunnen ze een biscuitje krijgen, fruit en met dit weer soms een (water)ijsje. Maarja, Indy wordt steeds gehaaider en krijgt dan bij haar vriendinnetje ook nog snoep (en die snoept véééél!)

dave krijgt een plak ontbijtkoek…

verder hebben we niets in huis (wat hij mag)

vind hij niet erg hoor…

heel af en toe mag hij een snoepje en daar geniet hij dan ook van…

wat hij bij opa en oma krijgt geen idee… dat is iets tussen hun… maar ik vermoed niet veel meer…

op kdv krijgt hij de traktaties en een koekje verder ook niet iets bijzonders…

is niet nodig toch

Ik hou het allemaal niet bij.

Ik heb twee pubers en een van 3 , dus echt een vast snoepmomentje hebben wij niet, want dat kan ik met die pubers niet meer doen.

Dus hoe wij snoepen, de ene dag een hele zak snoep en dan misschien een week helemaal niets. En dat maakt ze dan ook niet uit.

Het verschilt zo erg.

De stand van vandaag is. 3 cornetto ijsjes, waarvan ie alleen de bovenste laag af heeft gegeten.

2x per dag krijgen ze wat lekkers en dan mogen ze zelf kiezen uit de trommel. daar zit vanalles in; rozijntjes, mini fruitella, kitkat, bros, van die kleine rolletjes snoep(hoe heten die krengen?). M’n zoontje wil niet altijd snoep en dan kiest hij een koekkoek(ontbijtkoekjes) van Bolletje.

Chips was altijd in het weekend, maar we hebben nu al een paar weekenden gehad dat ze niks gehad hebben en er werd ook niet om gevraagd.

Maar we hebben ook dagen dat er niet gesnoept word omdat de boterhammen niet opgegeten zijn…en dan weten ze het ook.

Marly krijgt smiddags af en toe es een koekje maar verder echt snoepen doen we niet, op verjaardagen en bij feestjes is het natuurlijk wat anders dan kijk ik daar niet zo streng op :smiley:

bij ons krijgt Teun geen snoep. Wel 1x per dag een koekje, als we koffie drinken.

maarrr…opa en oma wonen naast ons huis, een gedeelte van de tuin delen we samen. Er zit een schutting met een poortje tussen onze tuinen, en Teun gaat regelmatig even bij opa en oma buurten :inlove: heel gezellig en leuk, maar hij krijgt daar standaard iets te snoepen. Dropje, winegum dat soort snoepjes.

Dus daarom krijgt hij van ons geen snoep, opa en oma geven al genoeg.

En ik wil ook perse dat zij lekker opa en oma kunnen zijn, ook al wonen ze naast ons. Dus dat snoepje daar, dat moet kunnen. (al weten ze gelukkig wel duidelijk aan te geven dat Teun na 3 bezoekjes toch echt niks meer krijgt :mrgreen: anders blijft hij komen)

alissa krijgt alleen snoep als ze er om vraagt en meestl mag z edan kiezen of een snoepje uit haar snoeptrommeltje of een waterijsje , en dat krijgt ze alleen na het avond eten , door de dag eet ze wel eens een rijstwafel of een doosje rozijntjes of een stuk komkommer en als ze e rniet na vraagt ga ik het ook niet zelf zeggen , ze vraagt wel vaak drinken , dus zal ze er gewoon geen zin in hebben in snoep :think: