Hoeveel en hoevaak snoepen jullie kindjes?

Hier is het s’ochtends om een uur of 10 standaard een stukje fruit en 1 kinderkoekje (ik heb vaak monkey koek en dan krijgen ze er ieder 1 ipv een heel pakje van 2 per kind) en dan s’middags om 3 uur mogen ze wat te snoepen, we hebben gewoon een echte snoeppot en daar zitten uitdeelzakjes in met mini gumbeertjes en zulks. Ook lange jannen, doosjes smarties en meer van zulks. Ze pakken gewoon wat ze willen.

Op vrijdagmiddag is dat moment een chipjes moment om het weekend in te luiden en krijgen ze beide een ikea kinderschaaltje met nibbitjes of pombeer chipjes. Dan dus geen snoep.

Zondagmiddag eten wij zelf ook toastjes en nootjes en zo dus dan krijgen ze ook chipjes of iets.

T valt mij wel mee eigelijk, gaan geen bergen snoep door en als ik 1x per maand de pot vul, dan doen we daar echt wel de hele maand mee.

Ze drinken hier aanmaaklimonade, thee, water en ijsthee. En beide nog 2 kleine bekertjes yogho aangelengd met water. Dus ach :think:

Bij ons thuis krijgt ze eigenlijk nooit snoep. We hebben het gewoonweg niet in huis. Chips, gebak etc. bij verjaardagen, visite oid.

Bo is niet eens echt gek op snoep. Hier in de buurt zitten een pannenkoekenboerderij, op de kinderpannenkoek liggen altijd 2 snoepjes. ‘‘Hoef niet, mama’’ en begint daarna met smaak aan haar pannenkoek. :shock: :lol:

Arwen krijgt meestal 2 x per dag iets, soms 3 x.

Halverwege de ochtend krijgt ze iets, dan aan het einde van de middag nog en een heeeel enkele x iets 's avonds, maar dan maar een kleinigheidje, zoals rozijntjes.

Als snoep krijgt ze: koekjes (Dora-koekjes, Winnie the Pooh-wafeltje, dat soort dingen), rozijntjes, yoghurtrozijntjes, kinderchocolade of kinderüberraschung. Dus niet al te zoete troep, zeg maar.

Bij gelegenheid (verjaardagen e.d.) krijgt ze een bakje Nibbits. Ze snoept dan ook wel wat slagroom mee of zo van de taart.

Ik zie hier dat fruit ook genoemd wordt. Arwen krijgt één x per dag fruit, in de middag, als ze geslapen heeft.

Een enkele x krijgt ze een ijsje.

Wij hebben wel wat snoep in huis, maar het wordt eigenlijk niet zo veel gegeven. Meestal krijgen ze in de ochtend brood, als tussendoortje fruit (ook op school), dan weer brood daarna als tussendoortje een gezonde koek (liga ofzo) en daarna avondeten, dus wanneer moet ik het nog geven… Ja, soms krijgen ze een doosje smarties, en af en toe een spekje of lange vinger, maar niet zo vaak. Als ze al snoep krijgen is dat vaak op verjaardagen of bij anderen, daar stoor ik me wel eens aan, van die oma’s die ze volduwen :wink: Ze vragen er eigenlijk ook nooit naar (alleen naar smarties :smiley: ) En dat ze er zelf niet naar vragen vind ik helemaal niet erg! :slight_smile:

Chips ofzo eten ze eigenlijk nooit alleen op verjaardagen inderdaad wat nibbits. Ik vind snoep ook helemaal niet nodig. Zeker niet ieder dag, er zijn genoeg gezondere en toch lekkere alternatieven.

Die van mij snoepen niet zoveel…maar dat komt omdaqt ze stapelgek op fruit zijn…net als mama…

ze krijgen hier heus wel eens wat…maar ze vragen er niet om en dan geef ik ze liever wat anders…Ik maak vaak een bakje met drie soorten vers fruit,en een vorkje erbij…

Maar als ze wat snoepen is tycho gek op kleine marsjes…klein snoepgoed is hij niet gek op…vaak begint hij ergens aan en spuugt het later weer uit…

Romay lust van alles wel…ze zijn hier gek op kaas…dus na school krijgen ze vaak wat drinken en een stukje kaas…