Zoals de titel al zegt…
Hoeveel drinken krijgt jullie dreumes per dag, en wat drinken ze ??
OP het CB gisteren zeiden ze me dat ik Jana maar 3 x per dag drinken aan mocht bieden.
Ik zelf denk daar heel anders over, want een volwassene drinkt ook wanneer hij zin heeft.
Ben benieuwd wat jullie dus te drinken gevenen hoeveel… :think:
als jayden dorst heeft dan geeft hij het aan. geeft hij mij zijn beker. esmay vraagt er ook wel om. vind 3x veel te weinig. hier krijgen ze met het brood eten yogho maar verder ranja (light) of thee.
Ik geef ze water, en omdat het niet slecht is voor de tanden krijgen ze van mij gewoon wanneer ze erom vragen…
Bij het avond eten/middageten/ontbijt standaard bekertje melk of water…
krijgen ze alleen maar water? geen ranja of thee?
Talysha krijgt hier rond 10:00 a 11:00 wat drinken. vaak gaat die beker beker ook helemaal op zit ongeveer 250 ml in.
En dan bij de boterham krijgt ze nog wat drinken.
als ze wakker is wat drinken met koekje/krentjes ofzo.
Bij het avondeten.
En ze drinkt altijd diksap, soms een pakje appelsap of wicky. En heel soms water.
@ilona otter wrote:
krijgen ze alleen maar water? geen ranja of thee?
Alleen water… soms bij het eten wat melk…
Ze weten dat ze van mijn man weleens ranja krijgen… hem vragen ze ook standaard om ‘ranjaaaaaaa’ Mij vragen ze altijd om ‘waterrrrrrrrr’ :mrgreen:
Wel goed eigenlijk dat je dat hebt aangeleerd.
Al doe ik het zelf niet, maar als ik water drink dan drinkt ze het wel gewoon op.
Maar komt misschien ook dat ik zelf totaal geen waterdrinker ben, vind het echt niet lekker :sick:
Ja ook omdat ze het wel van mijn man krijgen he… (ik moet hem soms echt zeggen: nee! geen ranja, gewoon water…
Ik vind dat ze eigenlijk al teveel snoepen hoor… :think:
Dus ik probeer op drinken een beetje te letten…
Wij kregen vroeger alleen melk… weet nog dat mn pa 14 pakken melk bij de ALDI meenam, mn zus en ik dronken elke dag 1 pak…
Dus wij zijn nu helemaal geen frisdrank/ranja drinkers… en ben er nu blij om…
maarja, snoep kregen wij thuis ook zelden, en dat is ze helaas niet gelukt… om erin te houden…hihi…
Ehm wanneer ze willen en ik wissel om met melk/water/sap en yogurtdrank…
Ik vind drinken erg belangrijk en ik drink inderdaad ook als ik dorst heb. Wellicht dat ze bedoelde dat je maar 3 keer mag geven omdat jij drinken met veel suiker geeft?
Ik zou meer aanbieden maar gewoon wat minder vaak echt zoete troep (voor zover je dat doet natuurlijk)
naar gelang zijn behoefte gaf en geef ik hem.
Hier overdag limonade, wicky of soms in het weekend een glaasje cola light. Boven op bed alleen maar water.
Ze krijgt smorgens een beker melk, die gaat helemaal op.
Heb haar nu zo ver dat ze ook water drinkt, maar als ik roosvicee of diksap geef is het zo weinig sap en heel veel water zodat t juist niet zoet smaakt. Ranja heeft ze nog niet gehad,
Het ging echt om haar maar 3 keer per dag drinken aan te bieden, en meer niet.
Heb ook gezegd dat ik dat veels te weinig vond.
Water dronk ze in het begin niet, spuugde ze zo uit, nu drinkt ze het soms, maar als ze wat te drinken heeft maak ik t dus zo zodat t niet te zoet is.
Hier op het cb wisselt de laatste tijd echt ales wat ze zeggen.
In het begin toen Jana 4 a 5 maanden was moet ik haar roosvicee bij t drinken geven, nu ze een jaar is zou ze alleen nog water mogen hebben, en ik moest daar maar standvastig in zijn, als ze echt dorst zou hebben dronk ze het wel.
Uhhm dus niet…
Ze krijgt van mij dus ook echt drinken wanneer ze dorst heeft.
gekke mensen daar bij jouw CB :eh:
Maar als antwoord op je vraag: De beker is hier altijd gevuld. Als hij op is komt ze hem zelf brengen om te vullen, en als ik de beker ergens zie rondslingeren vul ik hem zelf bij en zet hem weer terug op haar tafel.
Er zit in: aanmaaklimonade, appelsap aangelengd met water, soms yoghurtdrank, water of thee. Melk krijgt ze bij het eten.
Snoepjes/koekjes en de rest van tussendoortjes hou ik in de perken. Ze vraagt, maar krijgt niet altijd iets. Maar drinken is er altijd.
Idd haha, ik heb ook gezegd, als ze dorst heeft krijgt ze gewoon drinken.
3 bekers per dag is gewoon te weinig :shock:
@crazymom wrote:
Maar als antwoord op je vraag: De beker is hier altijd gevuld. Als hij op is komt ze hem zelf brengen om te vullen, en als ik de beker ergens zie rondslingeren vul ik hem zelf bij en zet hem weer terug op haar tafel.
Er zit in: aanmaaklimonade, appelsap aangelengd met water, soms yoghurtdrank, water of thee. Melk krijgt ze bij het eten.
Hier hetzelfde systeem alleen dan met water, diksap of appelsap. Bij het broodje eten krijgt hij soja melk met een smaakje.
Hier ook eigenlijk altyd gevult maar dan ook met diksap of water…
Ik kom denk ik ook maar aan 3x drinken per dag :think:
S’ochtends krijgt hij pap uit een bord en daarna mag hij nog wat melk na drinken.
Dan EET hij fruit en gaat naar bed.
Na het slapen krijgt hij weer brood (dan is het lunchtijd) en na zijn broodje krijgt hij ook een beker melk.
Dan is hij op tot circa 4 uur, krijgt nog wat drinken 50%vruchtensap en 50% water. vruchtensap net wat er is, maar meestal appelsap of sinaasappelsap) Dan gaat hij slapen tot 6 uur. Daarna gaan we eten, hij eet warm en een toetje en gaat om 8 uur weer naar bed, dan drinkt hij soms nog wat thee (100 cc ongeveer) maar ook niet altijd.
Hij komt met 3 momenten per dag aan de 750 cc per dag, lijkt me wel genoeg eigelijk. :think:
MArit heeft de gehele dag drinken tot haar beschikking…
Jayden drinkt 's ochtends bij z’n broodje een bekertje melk, daarna laat ik hem een poosje spelen en na een half uurtje ofzo begin ik met drinken aanbieden. Hier is dat meestal roosvicee, en dan uit zo’n glazen fles. En soms water. Een enkele keer dat hij roosvicee multivit uit een pak krijgt of appelsap, maar dan leng ik dat aan met een kwart water. Oh ja en als we een dagje weg zijn drinkt ie ook wel een pakje appelsap, jus d’orange of roosvicee. Hij drinkt veel overdag, aan 3 x zou hij ook niet genoeg hebben en dat vind ik, net als de meesten hier, erg weinig!
Als Jayden z’n bekertje leeg heeft geeft ie hem of aan mij of hij zet hem op tafel en als hij weer zin heeft komt ie het me brengen, werkt prima hier, vocht is goed denk ik maar. Oh ja hij krijgt bij de lunch en het avondeten ook nog een beker melk!
Ja, hele dag door is ergens ook niet handig, zodat buik te gevuld is voor het avondmaal. Maar ja, ik moet hem ook dorst laten lessen. Bij ontbijt/lunch standaard beker melk. En ook in verband met tandbederf is ook hele dag door zoete drank niet zo erg bevorderlijk. Dus hier ook hele dag door water. (voordeel, bij knoeien plakt het niet hihi) En na middagdutje een beker limonade/diksap/roosvicee met peperkoek.
Die 3x zou ik hier ook niet halen hoor. Waar baseren ze dat op?
Na het wakker worden een fles/beker melk ong 250 cc. Rond 10en fruit met aangelengde vruchtensap (half half) of roosvicee ook waterig aangemaakt. Thee blieft meneer om de een of andere reden niet. Verder staat de beker hier ook standaard op tafel. Tot ong 4 uur dan is het tijdelijk niet beschikbaar voor hem ivm het avondeten. Na het avondeten krijgt hij de beker nog een keer tot max 18.30 want om 7 uur gaat hij naar bed en wordt er tandengepoetst en het beste is om een half uur voor het poetsen geen eten of drinken (behalve water) te hebben gehad ivm tanderosie.
Dus tja 3 x per dag een drinkmoment qua zoetigheid kan ik me iets bij indenken maar slechts 3 x drinken vind ik raar. Ze kunnen beter een hoeveelheid aangeven bij het CB daar heb je meer aan. Alhoewel ook dat zal wisselen want op een warme dag drink je zelf ook meer dan wanneer het koud is :wall: