Hoeveel drinken geven jullie per dag ?

Dreumes krijgt 's morgens een flesje melk 150 cc met boterham

rond 10 uur tuitbeker met dixap (maar die gaat niet leeg) en fruit

na slaapje rest ven dixap

tegen 12 uur 150 cc melk (met boterham)

voor slapen weer dixap en na slapen ook

rond 7 uur weer flesje melk

Denk dat zijn beker 2x gevuld wordt op een dag. En vaak drinkt hij maar 1,5 beker leeg per dag.

Hier ook een keer het advies gehad van 3 keer per dag drinken, Maar lap dat advies aan me laars!

Ze drinken hier wanneer hun willen , doe jij als volwassenen toch ook ! :wink:

hier op het cb vnden ze ook dat 3 keer per dag drinken meeeer dan voldoende is voor die kleintjes.

Echter ik luister er totaal niet naar. Mijn dame krijgt minimaal drinken bij het: ontbijt, 10.00 uurtje, lunch, na het slapen en’s avonds voor het naa rbed gaan.

Soms wil ze maar 1 bekertje, soms vraagt ze om meer. En ze krijgt het altijd eigenlijk wel. Vind het belangrijk dat ze genoeg drinkt dus als ze dat aangeeft, zal ze wel dorst hebben.

Hier drinkt ze: melk, sap, thee, water.

hier drinkt dana met het ontbijt en middageten een bekertje melk en dan 1x in de ochtend een beker diksap en in de middag ook. En savonds voor het slapen gaan drinkt ze altijd nog een klein flesje melk.

Verder is het natuurlijk wel erg afhankelijk van het weer hoeveel ik aanbied…

Ik vraag me dan af, van die 3 keer aanbieden, tellen die keren bij de maaltijd dan ook mee???

En belangrijker nog, hebben ze ook aangegeven WAAROM je maar 3 keer per dag aan mag bieden???

Met Robin destijds had ik ook continu een gevulde beker maar dat doe ik niet meer, ook niet voor Robin.

Bij het ontbijt 's ochtends krijgen ze bij de boterham beide een beker melk.

Lucas krijgt dan bij zijn fruit ook drinken.

Bij de boterham in de middag weer melk, en 's middags bij het koekje/rozijntjes/etc, krijgt hij weer drinken.

Voor hij naar bed gaat krijgt hij ook drinken met wat lekkers.

Buiten de melk krijgt hij diksap of water.

ik geef esmee wel vaker dan 3x per dag drinken hoor… lijkt me wel erg weinig…

ze krijgt sochtends een fles pap, bij het broodje eten wat thee of appelsap… smiddags ook appelsap, yokidrink of multifit… geef haar dan een volle beker en die drinkt ze zo leeg…

Hier ook altijd een bekertje gevuld met appelsap (half appelsap half water)

Melk, thee, diksap of chocolademelk en dan ook vaak beetje chocomelk de rest gewone melk.

Mijn zoon krijgt te drinken wanneer hij zin heeft.

Hij vraagt alleen bij het avond eten om chocolade melk maar dat geef ik hem dan niet omdat hij dan meteen vol is.

Dan krijgt hij appelsap met water aangemengd.

Of diksap of vruchtenmix.

Naast een fles melk bij het eten, krijgen ze 2x een beker met diksap. Hebben ze daarnaast nog dorst, krijgen ze water. :thumbup: