"Hoeveel" deel 2...heb jij wel/geen striemen?

Hier een “oude” buik, 39 weken zwanger van Jelmer, ik was toen 37.

ik zal morgen eens een foto van mijn droopy buik maken

@Tante Soesa wrote:

Niet het hele topic gelezen maar heeft er al iemand Bio oil geprobeerd?

Ja… vanaf begin van de zwangerschap tot en met nu. Geen verschil :mrgreen: heb toch echt een tijgervel hihi.

@Paco wrote:

@Tante Soesa wrote:

Niet het hele topic gelezen maar heeft er al iemand Bio oil geprobeerd?

Ja… vanaf begin van de zwangerschap tot en met nu. Geen verschil :mrgreen: heb toch echt een tijgervel hihi.

:lol: :lol: :lol: ik heb me ook een breuk gesmeerd bij dominique zijn zwangerschap , nou mooi dat het niet hielp.

en ik kan situps doen tot ik een ons weeg , mn buikie word er echt niet strakker van , al dat loshangend vel.

Me 2 bij beide zwangerschappen! Van olie tot cocoscreme (waar ik me toch van moest kokhalzen :sick:) niets hielp…

Heb nu ook, net als jij beschrijft Natalie, een hangbuik met overig vel…

Wie komt er bij dat smeren zin zou hebben? :?

Het is een onderhuid die scheurt… niet je opperhuid die je wel insmeert…

maarjaa… ik vrees dat ik er ook aan moet… ik heb op mijn heupen al striemen van het groeien in de pubertijd. dus aanleg… helaas. :frowning:

trouwens… op deze foto wel goed te zien de oude strepen van mijn heupen…

(mijn buik was hier vreselijk opgezet 2 weken terug… gelukkig nu wat minder, was echt onprettig, mijn darmen waren echt van slag!)

Ik heb NEE gezegd…niet tijdens en niet na de zwangerschap…maar dan lieg ik een heul klein beetje…ik heb namelijk wel na de BV wat kleine striemen overgehouden op mijn borsten…had cup a,maar die rekte in 2 dagen (stuwing) uit naar D. Tja…dat gaat niet zonder schade…

Buik had ik niet eens een streep…noppes…(prijs me zeer gelukkig,had een PENS).

OP mijn benen (boven) heb ik ze wel,maar die had ik al voor de zwangerschap door afvallen/bijkomen/afvallen/bijkomen…

Strepen,…oh jaah…

hellaas niet alleen op me onderbuik,.maar ook benen,.heupen,borsten

zijn voorzien van een blijvend aandenkertje

allemaal gekregen bij de eerste

en bij de 2e is er een 0,5 cm bovenop gekomen…

bij de 3e niets gelukkig

t is niet anders…mischien doordat ik nog erg jong was ?

20…en zwanger ?

Bij beiden niet gelukkig. Ook nooit iets gesmeerd.

Hier bij beide kindjes ook niks

Grt. CLaudia

Bij mij zag het er al bij nr 1 zo uit :lol:

Ik was toen 23 toen ik zwanger werd en net 24 toen ik ben bevallen.

Niks! En ook niks gesmeerd, gewoon geluk gehad denk ik. Was er wel voor gewaarschuwd omdat ik al oud was :shifty: , maar geen een striemetje

Tijdens m’n eerste zwangerschap gelukkig niet gekregen. Nu bijna 29wk zwanger van nmr 2 en tot nu toe gelukkig niks. Hoop het ook dit keer weer niet te krijgen.

Ik smeer trouwens niks.

@Barbara wrote:

Niks! En ook niks gesmeerd, gewoon geluk gehad denk ik. Was er wel voor gewaarschuwd omdat ik al oud was :shifty: , maar geen een striemetje

Da’s juist een van de voordelen van ouder zwanger zijn. Dan is je huid al wat slapper en dus barst ie minder snel. Hier op m’n 31e en m’n 36e zwanger geweest en geen streepje te zien! 8)

Een dikke naderhand JA.

Tijdens m’n zwangerschap 2 enkele dunne streepjes en ja toen kwamen de persweeen en de VK die zag ze erin springen. :? ( en ik nog zo blij dat ik er maar 2 had, helaas :smiley: en mn zus de kraamverzorgster had me al gewaarschuwd :smiley:

Maar ik denk maar zo, er ligt wel iets heel moois in het ledikantje :smiley:

Zijn er mensen die in hun groeispurt striemen hebben opgelopen (op heupen, rug,…) en die daar gedurende hun zwangerschap van bespaard zijn gebleven?
Ik heb op 12-13 jarige leeftijd striemen gekregen op m’n rug door een groeispurt. Ben nochtans slechts 1,67 m groot, maar m’n huid was blijkbaar niet elastisch genoeg. Ben ook nooit zwaarlijvig geweest ofzo, dus aan een te grote gewichtstoename is het niet toe te schrijven.

Ondertussen ben ik 31 jaar en vind het wel stilaan tijd voor een kindje. Vandaar mijn vraag. Hebben mensen uit ervaring ondervonden dat ze na hun dertigste minder vatbaar zijn voor striemen?

Wat ik ook vreemd vind, is dat er slechts over “smeren” wordt gesproken te preventie. Ik ben zinnens te hydrateren van binnenuit en wat meer water te drinken. Ik ben zo een van die mensen die zelden dorst heeft en zonder problemen genoeg heb aan 1 glas per dag. Uiteraard veel te weinig. En ergens vraag ik me af of ik daar niet een deel van m’n vroegere striemen aan te danken heb. Een verdroogd blad van een plantje knakt ook makkelijker, niet? :slight_smile:

Wat betreft de leuze dat je naar je moeder moet kijken om te weten of je striae zal krijgen, kan ik alleen maar zeggen dat deze helaas niet klopt. Mijn mama heeft na 3 kinderen geen enkel streepje. Ik heb er nu al, en moet nog aan kindjes beginnen…

Op mijn buik heb ik geen striemen gehad en toch drie keer meer dan veertig weken zwanger geweest. Wel een paar op mijn bovenbenen maar die zijn nu alleen nog te voelen en niet te zien. Tijdens mijn tweede zwangerschap kreeg ik striemen op mijn borsten maar dankzij de zwaartekracht zijn die nu niet meer te zien. :oops: