wij kopen jaarlijks een meter vuurwerk ( zo heet dat pakket) beetje eenvoudig siervuurwerk, ik geloof dat het 15 euro kost. Dat vind ik ook meer dan genoeg. Meestal 's avonds rond 7-en steken we het aan in de tuin voor de kleine. En dan 's nachts kunnen we naar het andere vuurwerk kijken.
Wijd doen het dus ook zo. Hier in de buurt zijn veel “groot” verbruikers, die zijn om 2 uur nog met mooie pijlen bezig, maar voor mij is het super mooi…
Alleen 65 miljoen, en het arme milieu. Zooo milieu vervuiling he.
We hebben een pakket gekregen van 130 euro van een vuurwerkfabrikant. Daarnaast kopen we voor ongeveer een zelfde bedrag zelf vuurwerk. Maar dan moet het wel helder weer zijn. Anders kopen we minder bij.
We vinden vuurwerk mooi om te zien en om te doen. Sterretjes vind ik eng nadat Max zich een keer heel erg verwond heeft met zo’n stokje. Mijn man steekt alles af met alle voorzorgsmaatregelen zoals klemmen, brillen en lontjes ed. Kinderen zijn op een veilige afstand.
50 euro. We zijn met de hele familie en hebben bij elkaar voor 800 euro vuurwerk. Ik vind het een beetje belachelijk veel voor " maar" 30 dingen :roll:
De jongens mogen sterretjes afsteken en aangezien oma die 2 jaar terug alleen in setjes met 10 pakjes kon vinden… is er nog wel wat van over voor dit jaar :mrgreen:
Vind het ontzettend zonde van het geld om het uit te geven aan iets wat in 5 sec. ‘op’ is…
Mijn vriend is er gewoon helemaal weg van, die vindt dat zo mooi.
Voorgaande jaren was hij al vanaf September emee bezig, wat hij zou gaan halen enzo,
Nu is hij wel wat rustiger geworden en geeft er minder aan uit (ik weet het, 100 is nog veel).
Maar hij zorgt wel voor het echte mooie vuurwerk, en de hele buurt komt altijd bij hem kijken en wil wel helpen aansteken, maar dat mag dan weer niet van mijn vriend, alleen als ze mee betalen.
Mijn broer geeft er altijd meer dan genoeg aan uit.
Wij zijn dit jaar met zn 3tjes en ik heb vandaag bij de boerenbond voor 10euro gekocht aan sier (pakketje) en wat knalerwten en trektouwtjes. Sterretjes hebben we nog liggen, maar Anne vind het eng om die vast te houden. Die knalerwten en trektouwtjes gaan wel.
Voor het pakketje dat we hebben heb ik ook een aansteeklont gekocht.