Als ik de gemiddelde lijstjes bekijk (ja van die handige lijstjes waar al die musthaves opstaan) zie je dat je vaak 2 setjes van maat zus en 2 setjes van maat zo moet hebben.
Ben toch wel benieuwd of jullie je daaraan houden (en de ervaring hebben dat je overladen wordt met kleding zodra ukkie er is) of veel uitgebreider kleding klaar hebben liggen.
Misschien ben ik een overdreven figuur, maar ik zou sowieso wel 10 rompertjes klaar willen hebben liggen, stel dat beeb net alles onderspuugt of weet ik wat?
Willen jullie de inhoud van je kledingkast met me delen ? Wat voor maten, hoeveel setjes en wat voor soort kleding?
ik heb zelf veel meer klaar liggen ik heb geen id hoeveel precies maar zeker wel meer dan 2
natuurlijk kun je heel veel krijgen (en daar gaan ze ook vanuit bij die lijstjes makers) als iedereen die je een kaartje stuurt ook daadwerkelijk langskomt en je een (setje) kleding cadeau doet
en als je een wat kleinere familie/vriendenkring hebt dan valt die hoeveelheid wat je krijgt ook tegen :silenced:
ik stuur zo rond de 30-40 kaarten weg straks maar merendeel gaat naar het buitenland en familie die niet langskomen daarbij heb ik ook niet zo’n grote familie meer die echt langs komen vrienden en kennissen zijn ook op 2 handen te tellen geloof ik dus daar raakt de kledingkast niet erg gevuld van (plus natuurlijk dat een knuffeltje ook leuk is om te geven/krijgen en ze niet snel maat 50/56 geven maar eerder wat groter maat 62 bijvoorbeeld )
dus ik zou mij alleen vast houden aan zo’n lijstje als je zo’n grote familie/kennissen/vrienden kring hebt dat je kast goed gevuld raakt in de kraamweek :silenced: :oops:
Eigenlijk zoek ik denk ik gewoon een goed excuus om te gaan shoppen en hier even lezen tot hoever ik daarin los kan gaan :lol: ! Maar hoeveel dingen heb jij dan van alles in de kast klaarliggen voor de eerste weken?
oei dan zou ik moeten tellen maar ik heb natuurlijk een hoop unisex dingen nog van Luna wat er ook bij ligt
hahaha, de kast puilde hier al letterlijk uit voordat Finn geboren was.
Ik kon me gewoon niet inhouden. (hier spreekt dan ook een echte shop a holic)
Maareeh, de 1e week moet hij/zij toch zeker iedere dag een nieuw setje aan!! En dan tel ik de ongelukjes nog niet mee hoor.
10 setjes lijkt me een absoluut minimum
En donderdag hebben wij de 20 weken echo, en als ik dan het geslacht weet… oeehh dan mag ik weer ( maar als het weer een jongetje wordt hou ik me wel in hoor, we hebben al zoveel)
ik heb even geteld
maat 50
rompers: 13
boxpakjes: 7
setjes: 5
maat 56
rompers: 2 :think: (denk dat het veelal 50/56 rompers zijn heb bij maat 50 niet gekeken of het alleen 50 of 50/56 is :wink)
boxpakjes: 4
sets: 6
maat 62
rompers 10
boxpakjes 3
pyjama 3
sets 10
en ik heb ook 68 / 74 / 80 enzo liggen :shifty: :oops:
oh en dan heb ik volgens mij nog niet alles van Luna uitgezocht :roll: dus komt nog wel meer bij :lol: :lol:
ik vind 2 setjes wel heel weinig.
Hier had ik voor Eline geloof ik zo’n 6 setjes, misschien heel iets meer (6 vind ik ook wel een minimum, om niet direct met een paar ongelukjes klem te zitten met wassen). Inmiddels is het uitgebreid naar iets meer dan 10 denk ik. Bij Eline wisten we niet wat het was, dus alles unisex en nu weer te gebruiken.Maar ook wat bijgekocht, omdat het kan :mrgreen: .
Het kleinste maatje hier is trouwens 50-56. Mocht beebje veel kleiner uitvallen (wat ik niet verwacht, aangezien Eline maar 1 maand in 50-56 gepast heeft en dit een jochie is) dan koop ik wel wat bij in een kleiner maatje (of laat dat doen).
Hier overigens erg weinig kleertjes in de kleine maatjes gekregen, de meeste mensen gingen voor 68 of groter. Ook met het idee dat ze zo gauw uit de allerkleinste maatjes gegroeid zijn.
ik heb 4 setjes mt 50 7 setjes mt 56 en 4 setjes mt 62
en dan van die maatjes 2 pyama’s en 2 kleine slaapzakjes mt 56/62
moet ik wel bij zeggen dat ik geen kleertjes wil krijgen bij de geboorte .
Geen idee of het genoeg of te weinig of te veel is, maar wat ik op dit moment heb (uit m’n hoofd, maar het klopt vast wel ongeveer):
- twee rompertjes maat 50
- één rompertjes maat 50/56
- vijf rompertjes maat 56
- één broekje maat 50
- één setje maat 50/56
- vier setjes maat 56
Als er nog meer nodig is in zo’n klein maatje, dan stuur ik mijn man er wel op uit om meer te halen. In maat 62 heb ik geloof ik nog wel wat nodig…maar daar heb ik nog wel even de tijd voor en dan kunnen mensen toch ook nog iets ‘kleins’ geven, mochten ze dat heel graag willen (mensen zeggen steeds tegen me dat ik niet zoveel moet kopen, omdat je ‘zoveel krijgt’…mjah, maar wat Angel zegt, als je familie-/vriendenkring niet super groot is, zal dat echt wel meevallen, bovendien hoef ik niet iedereen per se in de eerste week na de geboorte al te zien en moet het kind die week toch ook gekleed door het leven gaan, lijkt me…).
Ik zal thuis ff controleren of ik niet toch veel meer heb, maar ik denk het niet.
heb hier het meeste in 62/68 liggen en maar 3 setjes ofzo in 50/56, Ervaring bij de vorige was dat hij het niet eens aangehad heeft en aangezien deze ook al te groot is, denk ik toch niet dat hij het aan krijgt. Heb bij Rick bijvoorbeeld een heel gaaf setje 50-56 gehad maar dat heeft hij echt nooit aangehad omdat het niet paste
overigens puilt mijn kast al wel uit hoor
Ik vond 2 setjes al zo weinig haha dus ik kan nog even gaan shoppen. Maar vind het wel eens lastig omdat je eigenlijk aan het voorspellen bent hoe groot uk wordt, voor hetzelfde geld is maat 50 helemaal niet van toepassing inderdaad. En hier is het voorbereidend winkelen ook unisex, hoop eerlijk gezegd dat de voorjaarsmode wat meer kleur brengt want in wit/creme heb ik nu wel genoeg naar mijn zin gekocht (maarja dan weer een kleur kiezen die niet te bepalend is haha).
Hoef de eerste week ook geen uitgebreide visite en reken ook maar niet op teveel kleding cadeautjes, wil gewoon goed gevulde kast zodat ik niet mis grijp. En je kan inderdaad een ander even hoognodige spullen voor je laten halen, maar een beetje shopfun van te voren lijkt dus niet overdreven, maar hoogst noodzakelijk .
ff gecheckt en het klopt min of meer, ik heb alleen twee broekjes minder in maat 56 en een vestje in die maat extra. Van grotere maten heb ik nog wat minder:
- vier rompertjes maat 62/68
- twee broekjes maat 62
- één broekje maat 68
- vier truitjes maat 62
- één vestje maat 62
- twee truitjes maat 68
En een vestje in maat 80 (die was in de aanbieding en te leuk om te laten hangen :oops: ).
Ik denk dat ik even wacht met dingen in die maten er bij kopen…kan ik even kijken hoe snel ze groeit en of het nog relatief warme dingen moeten zijn of dat het juist meer zomerkleding moet zijn. En kunnen de mensen die kleding willen geven het in die maten doen.
@marietje: Bij de Prénatal hadden ze truitjes in felle kleurtjes met drie sterretjes erop…afhankelijk van de kleur vind ik dat die voor zowel jongens als meisjes kunnen. Bij een andere winkel hadden ze ook truitjes in felle kleurtjes, maar ik weet niet meer zeker waar…misschien de Hema. Prénatal heeft trouwens ook hele lieve Nijntje kleding met groen, dat kan ook voor beide geslachten.
ja die nijntje is leuk heb ik ook pyjamaatjes van gekocht
Twee setjes vind ik ook wel heel erg weinig, dat leg ik al klaar voor als het een ziekenhuisbevalling wordt…
@marietje wrote:
Maar vind het wel eens lastig omdat je eigenlijk aan het voorspellen bent hoe groot uk wordt, voor hetzelfde geld is maat 50 helemaal niet van toepassing inderdaad.
Dat is ook wel moeilijk inschatten. Ik heb één pakje maat 50 en dan een paar van maat 56. Bij Dana had ik hetzelfde, zij was met 53 cm echt niet heel klein maar maat 56 was toch nog behoorlijk groot voor haar.
Weet je, als je kindje straks geboren is is het wel heel leuk om juist een ‘jongenspakje’ of een ‘meisjespakje’ te kunnen kopen/aan te kunnen doen. Hier heeft mijn vriend daags na de geboorte een echt meisjespakje voor Dana gekocht, en dat vond ik echt superleuk na een aantal toch wel heel neutrale pakjes.
Mijn ervaring is wel dat je ook veel kleertjes krijgt, maar niet altijd in de kleinste maten. Ik heb toen één pakje maat 56 gekregen en de rest allemaal groter: 62, veel 68, en zelfs tot aan maat 80 (wat ze pas na een jaar aan kon… :? ).
Lekker shoppen dus, maar ook weer niet té gek maken. Het is straks veel leuker om echt gericht leuke kleertjes te kunnen kopen voor je jongen of meisje. :inlove:
zo’n 25 setjes in maat 50/56… :oops:
Maat 62 begin ik maar niet eens te tellen. :shifty:
@Noasmama wrote:
zo’n 25 setjes in maat 50/56… :oops:
:shock: :lol: :lol: nu hopen dat het (ze?) een kleintje is
Heel veel! :oops:
Het past niet in de kast ik heb al tot maat 86 :oops: :oops:
En heb heeel veel in 50/56 omdat zoonlief dit ook de eerste 3 mnd droeg!
Romper ontelbaar en overslag dit vond ik ideaal!
@Angel & Luna wrote:
@Noasmama wrote:zo’n 25 setjes in maat 50/56… :oops:
:shock: :lol: :lol: nu hopen dat het (ze?) een kleintje is
Tja, onze dochter was erg klein en heeft zeker tot 4/5 maanden maat 56 aangehad, dus wie weet gaat het met deze (ze, inderdaad :inlove:) wel weer zo…
En van de kraamvisite kreeg ik inderdaad juist maat 62/68/74 kado. Althans, da’s mijn shop-excuus. :lol:
De officiële reden is dat ik die ienieminikleertjes gewoon onweerstaanbaar vindt. :inlove: