Hoeveel babykleding klaar liggen?

:lol: die zijn ook idd onweerstaanbaar ja :inlove:

Wij wisten niet wat het zou worden, en ik vind erg veel kleertjes echt voor jongens of voor meisjes. Dus kleertjes kopen vond ik niks aan. Ik had 3 setjes maatje 50. En een stuk of 7 rompertjes maatje 50-56. Achteraf vond ik die 3 setjes best weinig. Ik moest echt in de gekregen kleertjes zoeken naar een goed maatje (veel mensen gaven grotere maten) wat hij meteen aankon.

Nu hadden we wel mazzel dat Jurian maat 56 ook zo ongeveer past, met een beetje mouwen omvouwen, want kleertjes maat 50 hebben we niet eens gekregen. Veel mensen geven groter, zodat ze het later aan kunnen.

Dus ik zou eerder voor iets meer dan 3 setjes kleertjes kiezen.

Haha nou heb nu welgeteld 2 setjes in 50 en 56, dus mooi excuus om nog even te gaan winkelen :mrgreen: … en dan gewoon kopen ipv twijfelen of het niet te neutraal/kleurig is enz. :lol: .

Ik vind trouwens dat ze nu bij de Prénatal weer redelijk wat neutrale kleding hebben. :slight_smile:

Ik heb echt belachelijk veel :oops:

Kan t niet tellen, want is nu niet voor handen, maar weet dat ik van de kleinste maat n luierdoos

vol aan kleding heb :dance:

Ik heb voor deze kleine alleen t eerste pakje nieuw gekocht en de rest krijgt ze van Fieke aan :wink:

Ik zou zeggen shoppen maar en je kunt natuurlijk altijd aangeven aan de kraamvisite die komen gaat

dat je of juist wel kleding of juist geen kleding wilt.

Ik kreeg van te voren altijd al te horen wat ik/ wij graag wilde hebben als kado.

Heb toen al aangegeven dat kleding voor ons niet hoefde want we hadden al zoveel en dat ik dat sonde van

t geld vond. Heb toen ook aangegeven dat wij liever geen knuffels wilde omdat we die ook al zoveel

hadden en wat moet je ermee :think:

Euh veel teveel :oops:

Zowel Mik als Tes waren voor hun geboorte al voorzien van een overvolle kledingkast tot maat 86 :oops:

Ik had ook veel te veel :lol: .

Wel had ik voor allebei 1 nieuw setje in een heel klein maatje (maat 50 voor prematuurbabies van de V&D) omdat ik van die ukkies baar. De gewone maatjes 50/56 waren nog veel te groot, en voor de 1e dag/dagen vond ik het wel mooi als ze er “goed” bijlagen.

Verder veel maat 50/56. En aan visite vroeg ik dan leuke kleertjes vanaf maat 62!

Maar heb zelfs nu nog teveel kleding hahaha, het werkt zooooo verslavend, maar is ook zo leuk!!! :inlove:

Hier ook al een kast vol. Het meeste gekregen, veel van mijn zus (2 tassen vol maat 50-56), dan van oma natuurlijk wat nieuwe pakjes mt 50 en ik heb zelf wat gekocht en genaaid. Ik heb alleen al een mandarijnenkistje vol ienieminie-sokjes.

Dus aan die 25 setjes ga ik ook wel komen :shock:

Ik ben nu maar aan het naaien vanaf mt 62 (veel zomerjurkjes :inlove: ).

Maar ik ben zelf klein en in onze familie zijn alle baby’s klein dus ik denk maat 50-56 wel even nodig te hebben.

@veertje wrote:

Romper ontelbaar en overslag dit vond ik ideaal!

Inderdaad overslagrompertjes, dan hoef je niet zo te plukken en te trekken, ideaal. Daar heb ik er nu ook een aantal van in de kast liggen!

Iets van 2,5 maand voor de geboorte van mijn dochter kreeg ik een grote stevige boodschappentas vol met kleertjes van mijn schoonzus. Ook kreeg ik nog een setje van mijn werk en 1 truitje maat 50 van mijn moeder. Tijdens de kraamtijd kreeg ik ook veel kleertjes maar heel weinig maat 50 en maat 56, het merendeel was maat 62 of maat 68. Op het lijstje van de kraamzorg adviseerde ze me 3 shirtjes, broekjes en rompertjes in maat 56 en 3 van alles in maat 62, maar we hadden dus veel meer. 3 van alles (1 voor in de was, 1 voor in de kast en 1 aan) is wat mij betreft echt een minimum. Ik trok haar in het begin ook vaak truitjes maat 62 aan omdat dat makkelijker over haar hoofd ging. Die maat 62 was wel wat te groot maar niet zo dat ze erin verzoop.

Ik heb ook veel 50/56 gekocht en van mn collega gekregen. De meesten die in de kraamweek kwamen wisten wel dat de kast al uitpuilde van de kleine kleertjes en kochten dus 62/68…

@marietje wrote:

Eigenlijk zoek ik denk ik gewoon een goed excuus om te gaan shoppen en hier even lezen tot hoever ik daarin los kan gaan :lol: ! Maar hoeveel dingen heb jij dan van alles in de kast klaarliggen voor de eerste weken?

Nou ik ging helemaal los … had tot maat 68 geshopt :oops: :oops: