Zoals er al staat, hoevaak zetten jullie de schoen? Wat voor kadootjes doen jullie erin?
1 a 2 keer per week. hier geen speelgoed in de schoen, alleen pepernoten en co.
Hier vaker, op woensdag en op zaterdag denk ik…
Dus 4 of 5 keer kom ik dan op uit.
Ik geniet van deze periode, voor je het weet is het weer voorbij.
hier mogen ze iedere dag de schoen zetten… krijgen alleen niet ieder dag wat… :lol:
nee hier mogen ze op vrijd en zat avond en woens avond de schoen zetten en krijgen dan een kadootje of peppernoten.
met sinterklaasavond doen wij 3 kadootjes, wij verdelen het wat meer.
kadootjes, playmobil poppetjes, scheetkussen,wacky nog iets,ketting, haarspeldjes, stickertjes op rol
Ik heb verschillende cadeautjes in huis die maximaal €5,- hebben gekost; kleurboek, stiften, dvd, memory enz.
Ik weet alleen nog niet precies hoe vaak ze hun schoen mogen zetten,
ik zat te denken aan elke zaterdag (dus 12, 19, 26 nov. en 3 dec.).
@Sophia wrote:
ik zat te denken aan elke zaterdag (dus 12, 19, 26 nov. en 3 dec.).
:shock: zie nu dat ik m een week heb vergist ging ervan uit dat ze 9x de schoen mochten zetten… zie nu dat het “ietsjes” meer :shock:
Bij ons mogen de kids hun schoen zetten als Sinterklaas in NL gearriveerd is, dus zaterdagavond. En als hij bij ons in het dorp komt, dat is dan volgende week zondag. Ze krijgen dan een klein cadeautje en wat pepernoten en/of een mandarijn.
Ik heb bijvoorbeeld bij kruidvat een verpakking met 3 Cars tollen voor 1.49 euro gehaald, voor ieder eentje.
Voor Luc en Stan heb ik ook een houten puzzel van 9 stukjes gehaald, die kostte 1 euro bij de Hema. Voor Pete moet ik nog wat halen, ik denk vormpjes voor klei, want hij heeft voor zijn verjaardag klei zonder accesoires gehad.
Bij mijn schoonouders mogen ze vaak ook 1 keer hun schoentje zetten en mijn zwager vroeg laatst of ze daar ook hun schoen mogen zetten.
Luc en Stan gaan de week voor Sinterklaas bij mijn ouders logeren en zullen dan ook wel hun schoentje mogen zetten.
Volgens mij mogen ze op het kdv en psz en school ook hun schoentje zetten.
Vandaar dat ik die 2 keer thuis voldoende vind…
Om de dag zo’n beetje en dan zijn het geen cadeautjes maar dingen zoals pepernoten, muizen, dat soort dingen.
Ze krijgen al genoeg op pakjes avond :thumbup:
Schoen zetten mag elke dag, alleen er zit niet elke dag wat in. Op de een of andere manier doen de sint en zijn pieten onze wijk volgens mij al jaren aan op woensdagnacht en zaterdagnacht :mrgreen:
@Pitje27 wrote:
@Sophia wrote:ik zat te denken aan elke zaterdag (dus 12, 19, 26 nov. en 3 dec.).
:shock: zie nu dat ik m een week heb vergist ging ervan uit dat ze 9x de schoen mochten zetten… zie nu dat het “ietsjes” meer :shock:
Dat wordt shoppen :D!
Ik heb hier 5 cadeautjes dus voor 5x een schoentje zetten…en als ze vaker willen oke maar dan komen er gewoon een paar snoepjes in.
Mijn max is wel 8x ofzo hoor…
Heb hier kleine dingen thuis,
Voor Y.eline:
Zakje met my little pony (van de mini’s)(2,99)
balletpakje van prinses (2,50 via mp)
stickers (1 euro)
notitieblokje (4 voor 1 euro dus elk 2)
Dora boekje (2,99)
Voor Indy:
Armbandje van prinsesen (2,99)
balletpakje van prinses (2,50 ook via Mp)
stickers (1 euro)
Notitieblokje (4 voor 1 euro dus elk 2)
Sinterklaas boekje met cd (4,95)
Vind het prima zo, met sinterklaasavond krijgen ze elk 4 cadeautjes (zitten die van opa’s en oma’s ook bij) en dan met kerst 1 cadeautje…
elke zaterdag vanaf de dag van de intocht tot het sinterklaas is.
Dat kan betekenen dat het ene jaar een keertje vaker is als het andere jaar, maar dat is dan maar zo :lol: .
Dit jaar weet ik nog niet, maar vanaf het moment dat ze het meer gaat begrijpen: twee keer in de week, op woensdag en zaterdag. Denk dat ik cadeautje en lekkers dan om en om doe.
Vanaf 19 nov dan gaan we naar de intocht hier in de buurt tm 3 dec iedere zaterdag, dat is dus 3 x. Vind ik echt genoeg.
Iets lekkers en eens een klein cadeautje, niet alleen snoepgoed, want dat krijgen ze in deze periode al genoeg.
@Sophia wrote:
@Pitje27 wrote:@Sophia wrote:ik zat te denken aan elke zaterdag (dus 12, 19, 26 nov. en 3 dec.).
heb al veel in huis… maar had niet op zoveel gerekend… maar moet erbij zeggen het zijn bij ons kleine kadootjes… en de rest vul ik aan met pepernoten… en misschien nog iets kleins…
maar ben ik nu echt de enige waarvan de kinderen zovaak de schoen mogen zetten… :oops: vond 3x eigenlijk helemaal niet zoveel…
Hier ook elke zaterdag.
Aankomende zat krijgen ze alle 2 handschoenen en een zakje chocomuntjes.
@Pitje27 wrote:
@Sophia wrote:Het moet wel leuk blijven. 9x vind ik echt heel veel.vind het dan erg “gewoon” worden.@Pitje27 wrote:@Sophia wrote:ik zat te denken aan elke zaterdag (dus 12, 19, 26 nov. en 3 dec.).
heb al veel in huis… maar had niet op zoveel gerekend… maar moet erbij zeggen het zijn bij ons kleine kadootjes… en de rest vul ik aan met pepernoten… en misschien nog iets kleins…
maar ben ik nu echt de enige waarvan de kinderen zovaak de schoen mogen zetten… :oops: vond 3x eigenlijk helemaal niet zoveel…
@janet76 wrote:
@Pitje27 wrote:@Sophia wrote:Het moet wel leuk blijven. 9x vind ik echt heel veel.vind het dan erg “gewoon” worden.@Pitje27 wrote:@Sophia wrote:ik zat te denken aan elke zaterdag (dus 12, 19, 26 nov. en 3 dec.).
wat is gewoon… ik zal eens navragen bij mijn moeder, maar geloof dat wij m ook vaker zetten…
ik vind 1x weer heel weinig…
wij hebben op 5-12 een paar kadootjes, en misschien een ander wel heel veel…
Gelukkig doet iedereen het op een andere manier…

Ik vind een keer per week ook wel erg weinig. Ik mocht het vroeger denk ik om de dag zo ongeveer, onze kinderen deden we vorig jaren twee a drie keer per week. Het is maar zo kort en ik geniet er zelf net zo hard van :mrgreen:
Kadootje erin doe ik zelden meer, vroeger juist bijna altijd. Ze snoepen nu toch wat meer en dat krijgen ze dna in hun schoen, tis niet dat ik ze zelf dan ook nog volstop met sint-lekkers, dus wat dat betreft maakt het niet uit.
hihi dat is denk ik ook het verschil de een met schoen zetten de ander met sinterklaas.
hier wordt dus bij opa en oma geen schoen gezet… alleen thuis.
ook hebben ze bij ons geen sportclub of vereniging of werk ofzo waar ze heen gaan.
betreft prullaria… daar heb ik zelf dus ook een hekel aan… het zijn allemaal wel “nuttige” kadootjes, niet iets dat na 1x spelen in de kliko ligt…